کد خبر: 202299
A
در نماز جمعه امروز تهران مطرح کردند؛

آیت‌الله خامنه‌ای: کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملا مشروع و قانونی بود/ طوفان‌الاقصی رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند

رهبر انقلاب با تاکید بر این که طوفان الاقصی یک حرکت کاملا درست، قانونی بین‌المللی و عقلی فلسطینی برای دفاع از وطن‌شان بود، خاطرنشان کردند: کار درخشان دو سه شب پیش نیروهای مسلح ما نیز کاری کاملا قانونی و مشروع بود. کاری که نیروهای مسلح ما کردند، کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونیست دربرابر جنایات حیرت‌آور این رژیم گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در متطقه بود.

آیت‌الله خامنه‌ای: کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملا مشروع و قانونی بود/ طوفان‌الاقصی رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، آیت‌الله خامنه‌ای ظهر امروز (۱۳ مهر) در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای تهران برگزار شد، توصیه کردند: خودم و شما را به تقوای الهی در کردار و گفتار توصیه می‌کنم. همه مراقب باشیم از حدود الهی خارج نشویم. در قرآن کریم، پیوستگی مؤمنین با عنوان «ولایت» تببین شده که موجب رحمت الهی است. سیاست قرآن این است که ملت‌های مسلمان باهم پیوستگی داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است. دشمن یکی است، اما شیوه‌های دشمن در کشورهای مختلف، متفاوت است. یک‌جا با جنگ روانی، یک‌جا با فشار اقتصادی، یک‌جا با بمب‌های دوتُنی، یک‌جا با سلاح و یک‌جا با لبخند، این سیاست را پیش می‌برند. 

ایشان در ادامه بیان کردند: اتاق فرمان یک‌جا است، از یک جا دستور می‌گیرند، از یک‌جا فرمان حمله به جمعیت‌های مسلمان و ملت‌های مسلمان را دریافت می‌کنند. اگر این سیاست در یک کشور موفق شد، یعنی موجب سیطره بر یک کشور شد، وقتی خاطرشان از یک کشور آسوده شد، به سراغ کشور دیگر می‌روند. 

باید کمربند استقلال‌طلبی و عزت را از ایران تا غزه و لبنان محکم ببندیم

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این که هر ملتی اگر می‌خواهد مبتلای به محاصره فلج‌کننده دشمن نشود، باید از اول چشم را باز کند و بیدار باشد، یادآور شدند: وقتی یک ملت مسلمان دید که دشمن سراغ یک ملت دیگر رفت، خود را با او شریک بداند، با آن ملت مظلوم و زیر ستم به او کمک کند و با او همکاری کند، تا دشمن آنجا موفق نشود که اگر در آنجا موفق بشود، سراغ نقطه بعدی می‌آید. 

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: ما مسلمان‌ها سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کردیم، نتیجه‌اش را هم دیدیم، امروز دیگر نباید غفلت کنیم و باید حواسمان جمع باشد. احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است، هم قانون اساسی و هم قوانین بین‌المللی. همان قوانین که در نگاشتن آن ما تاثیر نداشتیم، اما این مطلب جزو مسلمات این قوانین است که هر ملتی حق دارد از منافع، خاک خود در برابر متجاوز دفاع کند. 

ایشان تصریح کردند: ملت فلسطین حق دارد در برابر دشمنی که خاک، زندگی او را اشغال و تباه کرده است، بایستد، این منطق مستحکمی است که قوانین جهانی آن را تایید می‌کند. ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزه و لبنان، در همه کشورهای اسلامی و ملت‌های اسلامی محکم ببندیم. 

رژیم صهیونی هرگز بر حماس و حزب‌الله پیروز نخواهد شد

آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز که به زبان عربی و خطاب به ملت لبنان قرائت کردند نیز فرمودند: رژیم صهیونی صرفا با تزریق حمایت‌های آمریکا، خود را به‌زحمت بر سر پا نگه داشته است و این هم دیری نخواهد پایید؛ باذن اللّه. امروز به‌تدریج خود باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که هرگز بر حماس و حزب‌اللّه پیروز نخواهند شد. 

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: دلیل واضح این ادعا آن است که اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزه و لبنان و با کمک همه‌جانبه آمریکا و چند دولت غربی دیگر، در رویارویی با چند هزار مرد مبارز و مجاهد فی‌سبیل‌اللّه که محصورند و ممنوع از هرگونه کمک از خارج هستند، شکست خورده است و تنها هنرشان، بمباران خانه‌ها و مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جمعیتی غیرنظامیان بوده است. 

خواسته امروز سید حسن نصرالله از مردم لبنان، ناامید نشدن است

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این که خواسته امروز سید حسن نصرالله از مردم لبنان و حزب‌الله ناامید نشدن است، اظهار داشتند: مهمترین پیام گفتاری و عملی سید در حیات دنیایی‌اش برای شما ملت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سید عباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید. در مسیر مبارزه تردید نکنید. بر تلاش و توان خود بیفزایید. همبستگی خود را دوچندان کنید. در برابر دشمن متجاوز و متعرّض، با تقویت ایمان و توکل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید. 

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عزیزان من! ملّت باوفای لبنان! جوانان پُرشور حزب‌اللّه و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته سید شهید ما از ملتش، و از جبهه مقاومت و از همه‌ی امّت اسلامی همین است. دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌اللّه یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی‌سبیل‌اللّه صدمه جدی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیرنظامیان و داغدار کردن غیرمسلحین را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند. 

ایشان تصریح کردند: فکر می‌کنید نتیجه این جنایت‌های دشمن چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره‌ی گرگ خون‌آشام و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است؛ ان‌شاءالله. 

حزب‌الله «شجره طیبه» و عصاره فضائل تاریخی و هویتی لبنان است

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیانات خود خطاب به ملت لبنان فرمودند: عزیزان! دل‌های داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد. ویرانی‌ها ترمیم می‌شود و صبر و استقامت شما عزت و کرامت به بار می‌آورد. 

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این که تدبیر شهید نصرالله، شجره طیبه حزب‌الله را به بار نشاند، یادآور شدند: سید عزیز، سی سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت؛ حزب‌اللّه را قدم به قدم بالا آورد. با تدبیر سید، حزب‌اللّه مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید. حزب‌اللّه حقّاً «شجره‌ی طیّبه» است. «میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد.» 

ایشان همچنین بیان کردند: حزب‌اللّه و رهبر قهرمان و شهید آن، عصاره فضائل تاریخی و هویتی لبنان هستند. ما ایرانی‌ها از زمانی دور با لبنان و امتیازهایش آشناییم؛ کسانی چون شهید محمّد بن مکّی عاملی و علیّ بن عبدالعال کَرَکی، و شهید زین‌الدّین عاملی، و حسین بن عبدالصّمد عاملی و پسرش محمّد بهاءالدّین معروف به شیخ بهایی و غیر آن‌ها، از مردان علم و دین، ایران را در دولت‌های سربداران و صفوی در قرن‌های هشتم و دهم و یازدهم هجری از برکات دانش سرشار خود بهره‌مند کرده‌اند. 

هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به کل انسانیت است

آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این که هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به کل انسانیت است، تصریح کردند: سیاست آمریکا، تسلط بر منابع منطقه به وسیله رژیم صهیونی است. تکیه آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. 

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: سیاست آنان، تبدیل رژیم به دروازه صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فناوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیت رژیم غاصب و وابستگی کل منطقه به آن. رفتار سفاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان، ناشی از طمع به چنین وضعی است. 

ایشان تاکید کردند: این واقعیت به ما تفهیم میکند که هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه‌ای، خدمت به کل منطقه و بلکه به کل انسانیت است. یقینا این رؤیای صهیونی و آمریکایی، خیالی باطل و ناشدنی است. رژیم، همان شجره خبیثه کنده‌شده از روی زمین است که به گفته صدق الهی، قراری ندارد. 

مشکل عمده منطقه، وجود رژیم صهیونی و دخالت بیگانگان است

آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این که حتما مقاومت پیروز خواهد شد، بیان کردند: دفاع حزب‌الله از غزه، خدمتی حیاتی به دنیای اسلام است. ادای دِین به لبنان مجروحین، وظیفه ما و وظیفه همه مسلمان‌ها است. حزب‌اللّه و سید شهید، با دفاع از غزه و جهاد برای مسجدالاقصی و ضربه به رژیم غاصب و ظالم، در راه خدمتی حیاتی به همه منطقه و همه دنیای اسلام گام برداشتند. 

رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند: عامل عمده جنگ و ناامنی و عقب‌ماندگی در منطقه، وجود رژیم صهیونی و حضور دولت‌هایی است که ادعا می‌کنند به دنبال فضای صلح و آرامش در منطقه‌اند. مشکل عمده منطقه، دخالت بیگانگان است. دولت‌های این منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر کنند. برای این هدف بزرگ و نجات‌بخش، تلاش و مبارزه‌ی ملت‌ها و دولت‌ها لازم است. 

ترورهای تابستان سال ۶۰، انقلاب اسلامی را متوقف نکرد

آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از بیانات خود به ترورهای تابستان سال ۶۰ در ایران اشاره کردند و فرموندند: -مردم مقاوم لبنان و فلسطین! مبارزان شجاع و مردم صبور و قدرشناس! این شهادت‌ها، این خون‌های بر زمین ریخته، نهضت شما را سست نمی‌کند، بلکه استوارتر می‌کند. 

رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: در ایران اسلامی، در حدود سه ماه تابستانِ یک سال یعنی سال ۶۰ هجری شمسی، چند ده شخصیت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آن‌ها، شخصیت بزرگی مثل سید محمّد بهشتی بود، یکی رئیس‌جمهوری مثل رجایی و نخست‌وزیری مثل باهنر بود، علمایی از قبیل آیت‌اللّه مدنی و قدوسی و هاشمی‌نژاد و امثال این‌ها بودند. این‌ها هر کدام در سطح ملی یا محلی از ستون‌های انقلاب به شمار می‌آمدند و فقدانشان چیز آسانی نبود؛ ولی انقلاب متوقف نشد، عقب‌نشینی نکرد، بلکه سرعت گرفت. 

مقاومت غزه، چشم دنیا را خیره کرد و به اسلام عزت بخشید

آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کردند: مقاومت غزه چشم دنیا را خیره کرد و به اسلام عزت بخشید. در غزه، اسلام در برابر همه شرارت و پلیدی سینه سپر کرده است. هیچ انسان آزاده‌ای نیست که بر این ایستادگی درود و بر دشمن سفاک و خون‌آشامش لعنت نفرستد. مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست و پیروز خواهد شد. 

ایشان تاکید کردند: طوفان الاقصی یک حرکت کاملا درست، قانونی بین‌المللی و عقلی فلسطینی برای دفاع از وطن‌شان بود و حق با فلسطینی‌ها بود. دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم معقول، منطقی و مشروع است و کسی حق انتقاد به آن‌ها را ندارد. 

کار درخشان نیروهای مسلح ما، کاملا مشروع و قانونی بود

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ضربه موشکی اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، بیان کردند: کار درخشان دو سه شب پیش نیروهای مسلح ما نیز کاری کاملا قانونی و مشروع بود. کاری که نیروهای مسلح ما کردند، کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونیست دربرابر جنایات حیرت‌آور این رژیم گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در متطقه بود. 

ایشان تصریح کردند: جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد، با قدرت و صلابت انجام خواهد داد. ما در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده خواهیم شد. آنچه که منطقی و معقول است و نظر تصمیم‌گیرندگان سیاسی و نظامی است، انجام خواهد شد، کما این که انجام شد و در آینده هم اگر لازم شود، انجام خواهد شد. 

طوفان‌الاقصی رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند

آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنان خود بیان کردند: طوفان‌الاقصی و مقاومت یک‌ساله غزه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهمترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سالهای اول ولادت نحسش داشت. این به آن معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند. 

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: در راه استقرار صلح و سلامت، خدا همراه رهروان است و البته خدا بر پیروزی آنان سخت توانا است. سلام خدا بر رهبر شهید نصراللّه و بر قهرمان شهید هنیه و بر فرمانده پُرافتخار سپهبد قاسم سلیمانی. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر