کد خبر: 202171
A

آیت الله علوی بروجردی: چرا باید تمام بار جامعه اسلامی را ایران و لبنان به دوش بکشند

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: از روزی که رژیم غاصب صهیونیستی سراپا شد، علما و اعاظم بزرگ شیعه و این مردم شیعه، از ناحیه ی این رژیم غاصب احساس درد کردند و در مقابلش ایستادند، اما متاسفانه تمام باری را که باید جامعه اسلامی و مردم مسلمان دیگر هم به دوش بکشند تنها بر دوش شیعیان لبنان و مقاومت و مردم ایران بوده است،

آیت الله علوی بروجردی: چرا باید تمام بار جامعه اسلامی را ایران و لبنان به دوش بکشند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله علوی بروجردی در ابتدای جلسه درس فقه امروز خود (۱۴۰۳/۰۷/۱۱) با اشاره به شهادت مرحوم سید حسن نصرالله بیان داشت: در روزهای گذشته حوادث تندی داشتیم، شهادت مرحوم سید حسن نصرالله و این قصه ای که واقع شد نسبت به مقاومت لبنان و شیعیان لبنان، انصافا فاجعه بود. لبنان و شیعیان لبنان در معرض تاخت و تاز عجیب و غریب اسرائیل قرار گرفته و زیر بار حملات این رژیم افراد بیگناه اعم از زن و کودکان ناجوانمردانه کشته می شوند، اینکه در همان روز اول حمله به لبنان، نزدیک دو هزار نفر از مردم عادی کشته شدند یک فاجعه است و موجب نگرانی است.

وی گفت: ما هیچ وقت میدان داری مقاومت و سید حسن نصرالله را در مقابل داعش فراموش نمی کنیم، داعش در حمله به سوریه و حلب و زینبیه و همچنین حمله به عراق فجایع فراوانی به بار آورد ولی در آن جریانات، این مقاومت و سید حسن نصرالله بود که جلو رفتند و از افراد مظلوم دفاع کردند و جلوی داعش را گرفتند.

وی اظهار داشت: لبنان سال ها مرکز ثقافی و مرکز فرهنگی در کشورهای عربی بوده و هر حرکتی که انجام می دادند در همه جوامع تاثیر گذار بود، این کشور از مناطق قدیمی شیعه است و دارای بزرگان و علمای بزرگی همچون آل صدر الدین و آل شرف الدین و مرحوم محقق کرکی و شیخ بهائی و دیگران بوده است ولی همواره این شیعیان مظلوم بودند، اما امروز به برکت این مقاومت، شیعیان موقعیتی پیدا کرده و سر بلند کرده اند.

وی اضافه کرد: این افتخار برای شیعه می ماند که از روزی که این رژیم غاصب سراپا شد، علما و اعاظم بزرگ شیعه همچون آیت الله بروجردی، مرحوم آقای حکیم، مرحوم آیت الله آقای آسید محسن حکیم و دیگر مراجع و این مردم شیعه، از ناحیه ی این رژیم غاصب احساس درد کردند و در مقابلش ایستادند، اما متاسفانه تمام باری را که باید جامعه اسلامی و مردم مسلمان دیگر هم به دوش بکشند تنها بر دوش شیعیان لبنان و مقاومت و مردم ایران بوده است، آیا هیچ کس دیگر در این زمینه مسئولیت ندارد؟ برخی از این بلاد عربی حتی در این حادثه شهادت مرحوم سید حسن نصرالله حاضر نشدند یک محکومیت عادی و صرف داشته باشند! این جوامع عرب چرا در برابر اشغال سرزمین های اعراب ساکت هستند؟ چرا تکان نمی خورند؟ آیا فقط شیعه متعهد این امر هست؟ «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» فقط برای اینهاست؟!

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به حمله متقابل ایران در شب گذشته بیان داشتند: عزیزان ما دیشب حرکت اساسی داشتند، ولی این جای تعجب هست که بار همه مسلمانها در برابر این ظلم و اشغالگری را تنها ما باید به دوش بکشیم، هر چند برخی از این کشورها در کوبیدن کشور یمن و حوثی های یمن و شیعیان یمن که می خواستند خودشان بر سرنوشت خودشان حاکم باشند، مهارت داشتند و احساس وظیفه کردند و شب و روز حمله می کردند و افراد بی گناه و بی دفاع را می کشتند! اما در مقابل اسرائیل این احساس وظیفه را نمی کنند و اینجا نه دیگر مسلمانی وجود دارد و نه عربیتی!

وی ادامه داد: مسئله ی اسرائیل و مسئله ی هجماتش یک مسئله ی سیاسی صرف نیست، بلکه یک مسئله ی هویتی است، اسرائیل با کشورهای عربی در جنگ شش روزه پیروز شد، سرزمین هایی از کشورهای عرب گرفته که تاکنون نیز از آنها بیرون نرفته است، اما در لبنان، نه حکومت و نه ارتش آن بلکه این شیعه و مقاومت لبنان بود که نگذاشتند جنوب لبنان به دست دشمن بیافتد و اسرائیل را بیرون کردند و سرزمین خودشان را پس گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما یهود ستیز نیستیم، اظهار داشتند: ما نمی گوییم یهودی، مردم یهود در ایران ما هستند و ایران ما از معدود کشورهای اسلامی هست که هنوز در آن یهودی زندگی می کند، یهود مسئله ی ما نیست، مسئله ی ما آن هویت و آن سیستم و آن رژیمی است که براساس برتری قوم یهود به دنیا آمده، هویت صهیونیستی دارد و یک حکومت آپارتاید است و دائم به مسجد الاقصی تعرض می کند و تفکر از نیل تا فرات را دارند، این مسائل شوخی نیست!

آیت الله علوی بروجردی در پایان اظهار امیدواری کرد: خداوند عنایت کند و این جرثومه فساد که از ابتدای تشکیلش منشأ اختلاف و مصیبت برای منطقه بوده است را ساقط کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر