کد خبر: 202036
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

سردار کوثری: از اعلام آمادگی نیروهای داوطلب برای اعزام به لبنان استقبال می کنیم/ نفوذی‌های اسرائیل در لبنان قطعا شناسایی و مجازات خواهند شد

سردار کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر این که نفوذی‌های اسرائیل در لبنان قطعا شناسایی خواهند شد، به دیده بان ایران گفت: اعلام آمادگی برای حضور در لبنان بسیار پسندیده و بسیار عالی است و از آن استقبال می کنبم، اما به لطف خدا، حزب‌الله خودش حریف رژیم صهیونیستی خواهد شد.

سردار کوثری: از اعلام آمادگی نیروهای داوطلب برای اعزام به لبنان استقبال می کنیم/ نفوذی‌های اسرائیل در لبنان قطعا شناسایی و مجازات خواهند شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ عصر روز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ نیروهای اسرائیلی به محل استقرار و پناهگاه حزب الله حمله و سیدحسن نصراالله حمله کرد. در پی این حمله هوایی دبیرکل حزب الله، کادر رهبری حزب الله و چند تن از فرماندهان سپاه از جمله سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه به شهادت رسیدند. به دنبال این اتفاق سپاه عملیات انتقام ۲ اجرا کرده و حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد‌‌. شلیک موشک ها و احتمال پاسخ اسرائیل واکنش هایی رادر میان مقامات، مسئولان و عناصر انقلابی در فضای را به دنبال داشت.

برخی  از هواداران جریان انقلابی نیز در فضای حقیقی و مجازی، برای اعزام به لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند و برخی مقامات از جمله آیت‌الله اختری، معاون سابق امور بین‌الملل دفتر رهبری و محمدحسن آصفری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران بر لزوم برنامه‌ریزی به منظور فرستادن نیروهای داوطلب برای کمک به حزب‌الله تاکید کرده‌اند. 

در چنین شرایطی از «سردار محمد اسماعیل کوثری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و فرمانده ارشد سپاه درباره درخواست جمعی از نیروهای انقلابی برای اعزام نیروهای داوطلب از ایران به لبنان به دیده بان ایران گفت: این اعلام آمادگی‌ها و این درخواست‌ها بسیار پسندیده و بسیار عالی است، اما الحمدلله، به لطف خدا، حزب‌الله نشان داده است که در جنگ‌های گذشته، مخصوصا جنگ ۳۳ روزه که هنوز این‌قدر توانمند نبود و موشک و امکانات نظامی هم به اندازه امروز نداشت، حریف اسرائیل شد و کاری کرد که آن‌ها با ذلت و خواری از لبنان بیرون رفتند و در نهایت، برای آتش‌بس التماس کردند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر حزب‌الله هم امکانات دارد، هم به اندازه کافی نیرو دارد. از طرف دیگر، رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس یعنی اسرائیل، یقینا خودش می‌داند که حریف حزب‌الله نمی‌شود و در صورت تهاجم گسترده زمینی، تلفات بسیار سنگینی را متحمل خواهد شد، لذا این کار را انجام نخواهد داد. شاید بمباران کنند، شاید با پهباد بیایند و اقداماتی انجام دهند، ولی قطعا این صحبت صهیونیست‌ها که می‌خواهیم زمینی حمله کنیم، فقط یک بلوف سیاسی است. البته در این شرایط، اعلام آمادگی برای حضور داوطلبانه برای نبرد با اسرائیل بسیار خوب است و لازم است صهیونیست‌ها بدانند که مردم آزاده سراسر جهان از جمله ایران، از حزب‌الله حمایت می‌کنند و پشتیبان این گروه هستند و در صورت ضرورت، به‌سرعت در صحنه حضور پیدا می‌کنند. 

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی توانایی حضور زمینی هم‌زمان در دو جبهه را ندارد، به دیده بان ایران گفت: اسرائیل عددی نیست که هم بخواهد با در غزه درگیر شود و هم به صورت زمینی در شمال سرزمین‌های اشغالی و جنوب لبنان وارد نبرد شود. قطعا این توان را ندارد، چون سربازها و نظامی‌هایشان آن‌قدر دل و جرات ندارند که بخواهند وارد صحنه نبرد زمینی گسترده با حزب‌الله در لبنان شوند. 

کوثری همچنین در پاسخ به ادعای برخی مقامات اسرائیل مبنی بر این که حزب‌الله باید تمام مواضع خود در جنوب رودخانه لیتانی را تخلیه کند و از مرز عقب‌نشینی کند، به دیده بان ایران گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ‌های قبلی با حزب‌الله هم می‌خواست به چنین هدفی دست پیدا کند که نتوانست و الان هم نمی‌تواند. این یک بلوف سیاسی است که به واقعیت تبدیل نمی‌شود و این خود اسرائیلی‌ها هستند که باید سرزمین فلسطین را تخلیه کنند. این که نیروهای حزب‌الله یا دیگر مردم لبنان در جنوب این کشور یا در نزدیکی مرز حضور دارند، سرزمین خودشان است و رژیم صهیونیستی حق ندارد که برای آن‌ها تعیین تکلیف کند. 

وی در پایان تصریح کرد: امید رژیم صهیونیستی در دوره اخیر به ترور شخصیت‌های حزب‌الله و نفوذ از طریق جاسوس‌های خود بوده است. البته صهیونیست‌ها از قبل جاسوس‌های زیادی در لبنان داشته‌اند، چون پول خرج می‌کنند و آدم‌هایی هم هستند که برای پول کار می‌کنند. با این حال، نفوذی‌های اسرائیل در لبنان قطعا شناسایی خواهند شد و به‌سزای اعمالشان خواهند رسید. 

منبع: سایت دیده‌بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر