کد خبر: 202021
A
پزشکیان در همایش ملی نخبگان:

به عنوان یک رئیس‌جمهور، زندگی راحتی ندارم/ فرهنگ با زور درست نمی‌شود + فیلم

پزشکیان در همایش ملی نخبگان با تاکید بر این که فرهنگ با زور درست نمی‌شود، گفت: من الان به عنوان یک رئیس‌جمهور زندگی راحتی ندارم، گاها سوالاتی از خودم می‌کنم که برای خودم عجیب است، اما این که بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم، گوارا است. ما نیامده‌ایم اینجا که برای خودمان و اطرافیان خودمان محلی برای خوردن و بردن و قیافه گرفتن درست کنیم، آمده‌ایم که گره مردم را باز کنیم و مشکل مردم را حل کنیم.

به عنوان یک رئیس‌جمهور، زندگی راحتی ندارم/ فرهنگ با زور درست نمی‌شود + فیلم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور امروز (سه‌شنبه دهم مهر) در چهاردهمین همایش ملی نخبگان با تاکید بر این که فرهنگ با زور درست نمی‌شود، گفت: مملکت به نخبگان نیاز دارد. اگر نخبه‌ایم باید گره‌های زندگی مردم را بگشاییم و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی افزود: فرهنگ، زور گفتن نیست. اگر بتوانید به عنوان یک انسان عاقل، عالم، توانمند، مدیر، بااخلاق و خلاق الگو باشید دیگران نیز سعی می‌کنند شبیه شما شوند. اصلاح رفتار دیگران با زور، شدنی نیست.

پزشکیان ادامه داد: باید بمانیم و ادامه دهیم و بجنگیم تا مشکلات مملکت را حل کنیم. مشکلات مملکت با کسانی حل می‌شود که اراده حل مشکلات دارند و درد مردم را دارند. تنها با علم هم مشکل حل نمی‌شود، باید مهارت داشته باشیم و انگیزه برای حل مشکل داشته باشیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بدانید که راه سخت است، با وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی جلساتی گذاشتیم، روش آموزش ما از نظر علمی روش درستی نیست. کار تیمی، حل مساله، برقراری ارتباط، نگاه ساختارمند به مساله و مدیریت پنج مهارتی است که باید به بچه‌هایمان آموزش دهیم.

پزشکیان یادآور شد: اگر انسان عاقل، عالم، بااخلاق و خلاق باشیم، دیگران هم دوست دارند مثل ما شوند، نه اینکه به زور دستور دهیم که اینگونه باشید. با رفتار خوب باید به دیگران بگوییم که چگونه باشند، نه با زورگویی و تهدید و اخراج که بعضا با آن گرفتاریم.

وی افزود: ملائکه در مقابل علم و دانایی انسان سجده کردند، اما ابلیس سر خم نکرد؛ کسی در مقابل دانایی سر خم نمی‌کند که شیطان است. دانایی سلطان است و می‌تواند ما را نجات دهد؛ بدانی، بتوانی و این کار را برای مردم و جامعه و در نهایت برای خداوند انجام دهی.

پزشکیان با بیان این که اگر ادعا می‌کنیم نخبه هستیم، باید گره‌های مردم خودمان را بگشاییم، اظهار داشت: نگاه ساختارمند به مسأله مهم است، اگر مشکل پیدا می‌کنیم به این دلیل است که مسأله را به نحو ساختاری و تشکیلاتی ندیده‌ایم. 

رئیس‌جمهور ادامه داد: حل مشکل نیازمند روش است و کار تیمی تغییر رفتار می‌خواهد؛ یعنی اینکه چگونه با هم هم‌افزایی کنیم به‌جای اینکه باهم قهر کنیم. ارتباطات نیازمند روش و تغییر رفتار است. در آموزش باید اینها را پیگیری کنیم. مملکت برای برون‌رفت از چالش‌ها به نخبگان نیاز دارد.

وی با تاکید بر این که جان مردم به هیچ‌عنوان قابل معامله نیست، بیان کرد: درس را برای حل مشکل مردم می‌خواندیم نه برای پست و مقام. ما می‌توانیم موضوع پزشک خانواده و بیمه همگانی را تسهیل کنیم. باید تمام مشکلات مردم حل شود.

پزشکیان تصریح کرد: در قانون برنامه سوم و چهارم موضوع سلامت مردم به بازار داده شده بود. هر کسی پول داشت عمل می‌کرد و هر کس نداشت می‌مرد. جان مردم قابل معامله نیست. ما ایرانی هستیم و برای مملکت‌مان بایدچاره اندیشی کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: اگر راه پیدا نکردیم راه می‌سازیم و این موضوع را کسانی می‌توانند انجام دهند که ذهن پویا دارند. هنر این نیست که مملکت را ول کنیم و برویم، هنر این است که بمانیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: من الان به عنوان یک رئیس‌جمهور زندگی راحتی ندارم، گاها سوالاتی از خودم می‌کنم که برای خودم عجیب است، اما این که بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم، گوارا است. ما نیامده‌ایم اینجا که برای خودمان و اطرافیان خودمان محلی برای خوردن و بردن و قیافه گرفتن درست کنیم، آمده‌ایم که گره مردم را باز کنیم و مشکل مردم را حل کنیم.

volumeVideo: 1.01M | durationVideo: 00:00:30
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر