کد خبر: 201911
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: بعید است در غزه و لبنان آتش بس رخ دهد

محمد مهدی شهریاری؛ در خصوص حملات اسراییل به لبنان و فلسطین، اظهار داشت: صهیونیست ها بقای خودشان را در نابودی حماس، حزب الله و جهاد اسلامی می بینند و فکر می کنند اگر این سازمان‌ها قدرت بگیرند، در آینده این رژیم تاثیرگذار خواهد بود لذا با توجه به جنایات زیادی که انجام دادند، سازمان‌های بین المللی به دلیل اینکه تحت سیطره آمریکا و کشورهای غربی هستند، کاملا منفعل عمل می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: بعید است در غزه و لبنان آتش بس رخ دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد مهدی شهریاری؛ در خصوص حملات اسراییل به لبنان و فلسطین، اظهار داشت: صهیونیست ها بقای خودشان را در نابودی حماس، حزب الله و جهاد اسلامی می بینند و فکر می کنند اگر این سازمان‌ها قدرت بگیرند، در آینده این رژیم تاثیرگذار خواهد بود لذا با توجه به جنایات زیادی که انجام دادند، سازمان‌های بین المللی به دلیل اینکه تحت سیطره آمریکا و کشورهای غربی هستند، کاملا منفعل عمل می کنند.

وی ادامه داد: نباید به واکنش کشورهای غربی امیدی بست، اما شاید حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد افکار عمومی کشورهای اسلامی، مدافع حماس و حزب الله هستند ولی چون حاکمان برخی از کشورهای اسلامی با کشورهای غربی ارتباط خوبی دارند، تحت تاثیر آنها اقداماتی علیه اسراییل انجام نمی دهند.

آقای شهریاری با تاکید بر اینکه تنها راه نابودی اسراییل، اتحاد کشورهای اسلامی است، گفت: اگر کشورهای اسلامی واقعا به دنبال برخورد با صهیونیست ها هستند، یک هفته تولید نفت را قطع کنند که با این کار، قیمت نفت تا ۲۰۰ دلار افزایش می یابد؛ افزایش قیمت نفت، به مردم کشورهای غربی و اروپایی فشار می‌آورد بنابراین قطعا خواهان تغییر سیاست های دولتشان خواهند بود.

وی افزود: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی تحت تاثیر سیاست های کلی کشورهای غربی و آمریکایی و نگران منافع خودشان هستند ولی اگر دنبال احیای فلسطین و پشتیبانی از مردم فلسطین هستند تنها راه، اتحاد است.

آقای شهریاری نماینده مردم مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات آتش بس، گفت: با روندی که شاهد هستیم بعید است آتش بسی رخ دهد مگر اینکه اسراییل بخواهد حملات خود را متوقف کند؛ من فکر می کنم هر چه جنایات اسراییل بیشتر شود، احتمال شکل گیری وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با اسراییل افزایش خواهد یافت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر