کد خبر: 201260
A

پزشکیان در سازمان ملل: خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ پیش‌شرطی هستیم /تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعۀ پایدار را متوقف می‌کند

رئیس جمهوری در سازمان ملل گفت: ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی به‌منظور حضور کشورهای درحال توسعه در ساختار تصمیم‌گیری‌ها هستیم.

پزشکیان در سازمان ملل: خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ پیش‌شرطی هستیم /تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعۀ پایدار را متوقف می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛

مسعود پزشکیان امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» با بیان اینکه مواجهه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است، گفت: بیایید آینده‌ای عادلانه و پر رونق برای فرزاندانمان بیافرینیم؛ محور این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی به‌منظور حضور کشورهای درحال توسعه در ساختار تصمیم‌گیری‌ها هستیم.

*دستیابی به صلح و توسعه نیازمند احترام به حق توسعۀ کشورها و رعایت اصول انصاف است. تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعۀ پایدار را متوقف می‌کند.

*مواجهه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است.

*در جهانی که مردم غیرنظامی در غزه کشته می‌شوند و از نسل‌کشی و ترور حمایت می‌شود هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نخواهد کرد.

*ما خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ پیش‌شرطی هستیم.

*ایران خواستار منطقه‌ای قوی، متحد، امن و باثبات است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر