کد خبر: 201250
A

تاکید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر پیشگیری از انفجار پیجرها تا حوادث مشابه در ایران تکرار نشود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: در جلسه کمیسیون امنیت ملی تاکید شد که درباره این حادثه باید علاوه بر دولت ایالات متحده آمریکا، دولت مجارستان و تایوان هم پاسخگو باشند چراکه انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده و آنها در این ارتباط باید پاسخ دهند؛ ابعاد دیگر این حادثه نیز از طرف برادران ما در حزب الله لبنان در حال پیگیری و بررسی است.

 تاکید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر پیشگیری از انفجار پیجرها تا حوادث مشابه در ایران تکرار نشود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابراهیم رضایی در توضیح جلسه فوق العاده صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه برای بررسی ابعاد فنی انفجار پیجرها در لبنان با حضور وزیر ارتباطات و تعدادی از معاونان وزیر، دستیار وزیر امورخارجه و مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا و کارشناسان و نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه ابعاد و موارد مختلف و متنوع عملیات تروریستی اخیر در لبنان و انفجار پیجرها مورد بررسی قرار گرفت، افزود: وزیر ارتباطات توضیحاتی در این زمینه و همین طور درباره پیشگیری از حوادث مشابه در کشور ارائه کرد و توضیح داد که عملیات اخیر در لبنان حاصل آلودگی صنعتی و یک عملیات ترکیبی بوده است. همچنین بیان کرد که این پیجرها بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کاربرد داشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: وزیر ارتباطات درباره تجهیزات داخلی بیان داشت که ما به سمت بومی‌سازی تجهیزات حرکت می‌کنیم و این موضوع را در دستور کار داشته و داریم تجهیزات مخابراتی را در راستای حمایت از تولید داخلی، بومی‌سازی کرده و آن را مورد حمایت قرار می‌دهیم و حتی اکنون امکان صادرات برخی از تجهیزات هم وجود دارد.

رضایی ادامه داد: در ارتباط با اقلام وارداتی مخابراتی هم وزیر ارتباطات گفت که آزمایشگاه‌های تائید نمونه را متناسب با ماموریت‌ها داریم و تاکید داشت که باید سامانه رجیستری تقویت شود.

وی با اشاره به توضیحات کارشناسان حاضر در جلسه در ارتباط با حادثه تروریستی لبنان، گفت: طبق توضیحات بیان شده، تامین کننده یا مسیر تامین این تجهیزات تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و این عملیات توسط رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکایی‌ها صورت گرفته است. آنها در پیجرها مواد منفجره را جاسازی کردند و با سیستم سیگنال از راه دور، آنها را منفجر کردند.

رضایی اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد که درباره این حادثه باید علاوه بر دولت ایالات متحده آمریکا، دولت مجارستان و تایوان هم پاسخگو باشند چراکه انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده و آنها در این ارتباط باید پاسخ دهند؛ ابعاد دیگر این حادثه نیز از طرف برادران ما در حزب الله لبنان در حال پیگیری و بررسی است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی کاملا آگاهانه و با اطلاع از اینکه اکثر مخاطبان یا هدف این عملیات، مردم عادی و غیرنظامیان بوده، این اقدام را انجام داده و آمریکایی‌ها هم از این اقدام حمایت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امورخارجه نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت منطقه ارائه و تاکید کرد که عملیات تروریستی اخیر در لبنان تاثیری بر حمایت حزب الله و مقاومت از غزه نخواهد داشت و حمایت آن‌ها ادامه خواهد شد اگر چه هدف رژیم صهیونیستی از این عملیات بازداشتن حزب‌الله از حمایت از فلسطین و غزه بود اما آنها به اهداف خودشان دست پیدا نخواهند کرد.

رضایی با اشاره به اظهارات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه گفت: اعضای کمیسیون ابراز نگرانی کردند از اینکه کار مشابهی در ایران هم انجام شود که تاکید شد بر جلوگیری و پیشگیری از این حوادث تا حوادث مشابه تکرار نشود. همچنین اعضای کمیسیون ابراز تاسف کردند از اینکه تکنولوژی در اختیار کشتار جمعی قرار گرفته و آنها با آلودگی صنعتی، پیجرها را تبدیل به آلت قتاله و ابزاری برای کشتار مردم عادی کردند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون بر مراقبت از مراکز حساس و حیاتی کشور تاکید کردند، گفت: اعضای کمیسیون بیان داشتند که باید دستگاه دیپلماسی کشورمان برای محکومیت این جنایت صهیونیست‌ها حداکثر تلاش و روشنگری را داشته باشد. همچنین بر اهمیت جنگ الکترونیک و آمادگی برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و تقویت سازمان پدافند غیرعامل تاکید کردند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر