کد خبر: 201014
A

انتقاد تند نوری همدانی از انتصابات در دولت پزشکیان/ مسئولیت دادن به کسی که علیه نظام فعالیت کرده عبور از اصول انقلاب اسلامی است

مرجع تقلید شیعیان ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، بیان کردند: این رژیم خوی استکباری خود را با جنایات غزه به نمایش گذاشته و امروز هم در لبنان نمایان‌تر کرد و از بی تدبیری بعضی از حکام کشورهای اسلامی و کمک آمریکا و ایادیش کمال استفاده را برد.

انتقاد تند نوری همدانی از انتصابات در دولت پزشکیان/ مسئولیت دادن به کسی که علیه نظام فعالیت کرده عبور از اصول انقلاب اسلامی است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با تبریک ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمودند: محوری ترین وظیفه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) توجه به توحید و ترویج اخلاق حسنه و جهاد در برابر مستکبران بوده است و ائمه معصومین (علیهم السلام) نیز همین مسیر را دنبال کردند و وظیفه علمای محترم هم همین است. امروز اساتید حوزه باید همین راه را برای طلاب تبیین نمایند.

او یکی دیگر از مسائل را بحث تقریب مذاهب دانستند و خاطرنشان کردند: ما بر اصول اعتقادی خود پافشاری می‌کنیم و در محیط به دور از توهین بلکه در فضای احترام و مناظره در کنار هم قرار می‌گیریم و با در نظر گرفتن مشترکات در برابر دشمن ید واحده خواهیم شد.

ابن مرجع تقلید با تاکید بر اصول انقلاب اسلامی اظهار داشتند که ما همانند گذشته از مبانی امام‌ و انقلاب که‌ بر گرفته از فرهنگ اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است به شدت دفاع می‌کنیم و از همه مسؤلان می‌خواهیم به این امر توجه کنند خصوصاً در دادن مسئولیت‌ها باید به این موضوع توجه کرد؛ بله در مسائل سیاسی و فرهنگی سلایق مختلف است و باید از همه سلایق و افکار استفاده کرد ولی کسی که رسماً علیه نظام فعالیت کرده و محکوم شده حسابش فرق می‌کند، اینجا نمی‌توان گفت اختلاف سلیقه است‌ شما یک نظر دارید و ما یک نظر، اینجا بحث سلیقه یا نگاه متفاوت سیاسی نیست، اینجا بحث عبور از اصول انقلاب اسلامی است.

معظم له اضافه کردند: بحث ارتباط با دنیا هم همین است، بله ارتباط خوب است اما با حفظ عزّت و مصلحت کشور، ولی کشوری که مدام دشمنی می‌کند و هر روز تحریم جدید می‌نماید و در مقابل با حسن نیت ما خباثت بیشتری می‌کند موضوع متفاوت می‌شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، بیان کردند: این رژیم خوی استکباری خود را با جنایات غزه به نمایش گذاشته و امروز هم در لبنان نمایان‌تر کرد و از بی تدبیری بعضی از حکام کشورهای اسلامی و کمک آمریکا و ایادیش کمال استفاده را برد.

ایشان با تأکید مجدد بر حمایت دولت جدید، افزودند: دولت در ابتدای راه است و لازم است به او کمک کرد و اشکالات خصوصاً مشکل معیشتی را بر طرف نمود و إن‌شاءالله با یک وحدت و همدلی و وفاق حول محور ولی فقیه و اصول انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل به مردم خدمت نمود.

معظم له در پایان اظهار کردند: امروز حوزه علمیه به عنوان‌ یک مرکز علمی و فرهنگی نسبت به همه مسائل مردم توجه کند و نسبت به وظیفه اش پاسخگو باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر