کد خبر: 199825
A

رشیدی کوچی: افزایش قیمت بنزین یک شوخی خطرناک و بازی با اعصاب مردم و امنیت کشور است / پزشکیان مراقب خرس‌خاله‌ها باشد

جلال رشیدی کوچی نماینده سابق مرودشت در مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مادامی که حمل و نقل عمومی به درستی توسعه نیابد، خودروهای متنوع با قیمت های جهانی در اختیار مردم قرار نگیرد، سطح درآمد، رفاه و رضایتمندی مردم بهبود نسبی نیابد، صحبت از افزایش قیمت بنزین یک شوخی خطرناک و بازی با اعصاب مردم و امنیت کشور است. آقای پزشکیان مراقب خرس‌خاله‌ها باشید!»

رشیدی کوچی: افزایش قیمت بنزین یک شوخی خطرناک و بازی با اعصاب مردم و امنیت کشور است / پزشکیان مراقب خرس‌خاله‌ها باشد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جلال رشیدی کوچی، نماینده سابق مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مادامی که حمل و نقل عمومی به درستی توسعه نیابد، خودروهای متنوع با قیمت های جهانی در اختیار مردم قرار نگیرد، سطح درآمد، رفاه و رضایتمندی مردم بهبود نسبی نیابد، صحبت از افزایش قیمت بنزین یک شوخی خطرناک و بازی با اعصاب مردم و امنیت کشور است. آقای پزشکیان مراقب خرس‌خاله‌ها باشید!»

 روز ششم شهریور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در اظهاراتی گفته بود: «هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. باید دید این دیدگاه مورد قبول دانشمندان است یا خیر؟»

پزشکیان با بیان اینکه خود این موضوع که آیا باید این یارانه را بدهیم جای بحث است، گفت: «آیا علم اقتصاد و دانشمندان این موضوع را قبول می‌کنند؟ اقتصاددانان باید به این سیاست‌های نادرست اعتراض کنند».

وی افزود: «زمانی که پول گندم، نهاده و حقوق بازنشسته را نداریم، بنزین را دلاری ۵۰ تومان میخریم و ۱۰ تومان می‌فروشیم. هر انسان دغدغه‌مندی این نوع سیاست را نمی‌پذیرد».

در حالی که این اظهارات به معنای احتمال افزایش قیمت بنزین قلمداد شده بود، سه روز بعد محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور که در جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه سخن می گفت، گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت و در هر تصمیمی، تمام پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار می‌دهیم. 

عارف روز هجدهم شهریور در اظهارات دیگری با طرح این پرسش که کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم، در عین حال تاکید کرد که فعلا کاری نمی‌خواهیم بکنیم، نگویند آقای عارف گفت فردا می‌خواهیم آزاد سازی انجام دهیم. واقعیت‌های بخش را می‌گوییم. 

منبع: انتخاب
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر