کد خبر: 199613
A

سفیر سابق ایران در آذربایجان: بازکردن کریدور زنگزور محال است

محسن پاک‌آیین، سفیر سابق ایران در آذربایجان: لاوروف وزیر خارجه روسیه صحبت دو پهلویی را مطرح کرد مبنی بر اینکه ارمنستان درصدد نقض تعهدنامه‌ای است که توسط نخست وزیر ارمنستان برای رفع انسداد ارتباطات امضاء شده بود و در این اظهارنظر به زنگزور هیچ اشاره‌ای نشده بود.

سفیر سابق ایران در آذربایجان: بازکردن کریدور زنگزور محال است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محسن پاک‌آیین، سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت: لاوروف وزیر خارجه روسیه صحبت دو پهلویی را مطرح کرد مبنی بر اینکه ارمنستان درصدد نقض تعهدنامه‌ای است که توسط نخست وزیر ارمنستان برای رفع انسداد ارتباطات امضاء شده بود و در این اظهارنظر به زنگزور هیچ اشاره‌ای نشده بود.

پاک آیین گفت: از صحبت‌های وزیر خارجه روسیه اینگونه برداشت شد که منظور او زنگزور است و به بررسی واکنش ایران به این موضوع پرداختند این در حالی است که صحبت‌های او صریح نبود و فقط به رفع انسداداد ارتباطات اشاره کرد.

نمی‌توان گفت روسیه خواهان بازکردن کریدور زنگزور است زیرا اگر غربی‌ها و ناتو از این مسیر به طرف دریای خزر عبور کنند در وهله اول به ضرر روسیه خواهد بود.

اگر به فرض منظور روسیه از رفع انسداد، بازکردن کریدور زنگزور باشد چه از مسیر صلح و چه جنگ محال است.

سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت:  وزیر خارجه روسیه بیشتر قصد اعمال فشار به ارمنستان را دارد زیرا ارمنستان رابطه‌اش را با غرب مخصوصا فرانسه افزایش داده و فرانسوی‌ها از مسیر هوایی به ارمنستان سلاح ارسال کرده‌اند و این موارد واکنش وزیر امور خارجه روسیه را در پی داشته است

منبع: خبرفوری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر