کد خبر: 199324
A

علم الهدی: رئیس‌جمهور باید لایحه حجاب و عفاف را ابلاغ کند/ اشاعه فسق و فساد و فحشاء نباید برای مسئولان بی اهمیت باشد

علم الهدی: خوشبختانه لایحه عفاف و حجاب با تصویب مجلس مصوبه شد و شورای نگهبان هم تصویب کرد و قطعی شد و بعد از ابلاغ مصوبه مجلس به دولت رئیس‌جمهور باید آن را ابلاغ کند و هر چه زودتر برای اجرا آن را ابلاغ کند و در ابلاغ این مصوبه نباید کوتاهی شود.

علم الهدی: رئیس‌جمهور باید لایحه حجاب و عفاف را ابلاغ کند/  اشاعه فسق و فساد و فحشاء نباید برای مسئولان بی اهمیت باشد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی امروز_ جمعه شانزدهم شهریور_ در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد اظهار کرد با تقدیر از زحمات مسئولان خراسان رضوی، خدام و مسئولان آستان قدس رضوی در میزبانی از مهمانان دهه آخر صفر اظهار کرد: همچنین از زائرانی که با وجود آنکه خودشان مهمان بودند اما خادمی مهمانان و زائران را هم برعهده داشتند و در مشهد موکب برپا کردند تشکر می‌کنم.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ علم‌الهدی با اشاره به سالروز شهادت مردم در ۱۷ شهریور، گفت: ۱۷ شهریور نقطه عطفی در جریان انقلاب اسلامی بود و وقتی صورت گرفت هم شکست نظام شاهی نزدیک شد و هم انقلاب سرعت بالاتری گرفت.

وی افزود: کشتار ۱۷ شهریور متفاوت بود چرا که در این روز علاوه بر اینکه جلادان شاه به صورت زمینی مردم را به شهادت رساندند، از آسمان هم مردم را به شهادت می‌رساندند و این کشتار به قدری فجیع بود که امام (ره) آن را جمعه سیاه نامیدند.

امام جمعه مشهد در ادامه با طرح این سوال که آنهایی که در ۱۷ شهریور قیام کردند چه کسانی بودند و از چه تباری بودند؟ گفت: شهدای ۱۷ شهریور به ما ثابت کردند که نقطه کانونی انقلاب ایمان به خدا و امام بوده است، راز پیروزی انقلاب اسلام گرایی مردم و تکیه بر مبانی مستحکم اسلامی بود، موضوعی که باید مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار بگیرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ علم‌الهدی گفت: اشاعه فحشاء و فساد نباید برای مسئولان بی‌اهمیت باشد، دولت باید بداند آن چیزی که مانع انقلاب است، مانع دولت هم هست و آن مبارزه با دین خدا و اسلام و توسعه فسق و فساد و فحشاء است چون محور انقلاب را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اینکه عده‌ای افراد بی دین از ما راضی شوند نمی‌توان مدیریت کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه لایحه عفاف و حجاب با تصویب مجلس مصوبه شد و شورای نگهبان هم تصویب کرد و قطعی شد و بعد از ابلاغ مصوبه مجلس به دولت رئیس‌جمهور باید آن را ابلاغ کند و هر چه زودتر برای اجرا آن را ابلاغ کند و در ابلاغ این مصوبه نباید کوتاهی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه این هفته مشهد اظهار کرد: اساس خلقت انسان عبد بودن است، بشر در هر شرایطی که زندگی کند، چه موحد و چه ملحد باشد عبد است یعنی باید فرمانبری کند. به عبارتی یا عبد قدرت، حاکمیت، مدیر و شکم و… یا عبد خدا است.

وی تصریح کرد: عبودیت در اساس خلقت انسان وجود دارد و انسانی را نمی‌توان پیدا کرد که عبد نباشد، اگر عبد خدا شد یعنی از همه عبودیت‌های دیگر رها شده است و اگر بنده خدا نباشد بنده ذلیل‌ترین موجودات و شیطان خواهد بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به انواع عبادات ادامه داد: عبادت عملی همین نماز و روزه و احکامی است که انجام می‌دهیم که زمان معین دارد و عبادت شهودی آن عبادتی است که انسان در همه لحظات متوجه خدا باشد و این عبادت شهودی باید تمام زمان و عمر انسان را در بربگیرد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نماز بی حقیقت مقبول خدا نیست به عبارتی اگر در نماز، عبادت شهودی نداشته باشم قالب عبادی انسان تهی است. زیارت هم به همین ترتیب است و باید در زیارت در کنار زیارت علمی به زیارت شهودی توجه کنیم.

وی افزود: در دعا هم اینگونه است یعنی اگر در دعا به خدا توجه داشته باشیم و دل متوجه خدا باشد این دعا مؤثر است و بیشتر اوقاتی که دعا می‌کنیم و مستجاب نمی‌شود به این خاطر است که دل متوجه خدا نمی‌شود و در کنار دعای عملی، دعا هم باید شهودی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر