کد خبر: 199117
A

نقوی حسینی: انجمن حجتیه ای ها، مشاییون در دولت رئیسی صحنه گردان بودند

نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا به دیده بان ایران گفت: انجمن حجتیه ای ها در دولت رئیسی صحنه گردان بودند علاوه بر جبهه پایداری، انجمن حجتیه ای ها، منصوبان مشایی هم بدنه دولت رئیسی را تشکیل داده بودند آیت الله میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری، جمهوری اسلامی را قبول ندارد امتیاز این انتخابات این بود که مردم زاکانی را شناختند، دروغگو بودن شهردار تهران ثابت شد تفکر امثال آیت الله میرباقری برای ایران خطرناک است

نقوی حسینی: انجمن حجتیه ای ها، مشاییون در دولت رئیسی صحنه گردان بودند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری، دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات، نقش آفرینی انجمن حجتیه ای ها در دولت رئیسی و کابینه پزشکیان با دیده بان ایران به گفت و گو پرداخت. بخشی از گفت و گوی دیده بان ایران با سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی و نماینده ادوار مجلس را در ادامه بخوانید. 

شما در جای دیگری اشاره کردید که حلقه اطراف آقای جلیلی خطرناک هستند. این افراد چه خطری دارند؟ 

ما در این سال‌های اخیر شاهد ظهور یک قشر جدیدی در مدیریت کشور هستیم که این‌ها احساسشان این است که انگار از آسمان آمده‌اند و خداوند یک رسالتی به این‌ها داده که بیایند جمهوری اسلامی را تصفیه کنند و هرچه افراد به اصطلاح مخالف جمهوری اسلامی و فاسد و ضدانقلاب است را بیرون برزیند؛ چون آن‌ها فکر می‌کنند ۸۰ درصد نظام همه فاسد هستند و خودشان را مسلمان می‌دانند. آن‌ها فکر می‌کنند که با این کار باید در نظام جمهوری اسلامی یک خالص‌سازی کنند. این افراد خیلی خطرناک هستند، چون یک گروه خودشیفته و خودبین هستند که فکر می‌کنند فقط آن‌ها مسلمان هستند، فقط آن‌ها به انقلاب اعتقاد دارند، فقط آن‌ها به شهدا اعتقاد دارند، فقط آن‌ها به ارزش‌های انقلاب اسلامی اعتقاد دارند و بقیه ضدانقلاب و مقابل ارزش‌های نظام هستند. 

من عدد و رقم عرض کردم و گفتم ۶۰ درصد مردم که در مرحله اول پای صندوق نیامدند، ۴۰ درصد آمدند و از ۴۰ درصد هم ۲۵ درصد به این جریان رأی ندادند. یعنی با نوع نگاه این جریان، ۸۵ درصد این ملت و مردم و جریانات سیاسی و گروه‌های سیاسی ضدانقلاب هستند و فقط ۱۵ درصد انقلابی هستند؟ این که برخلاف نظام است، این حرف ضدانقلابی است، این خودش تضعیف‌کننده نظام است. همه ملت پشت انقلاب هستند، همه ملت پشت نظام هستند، همه ملت جمهوری اسلامی را می‌خواهند، اما سلیقه من نوعی را نمی‌پسندند، راه و روش من را نمی‌پسندند، وعده‌های من را دروغین می‌بینند و آن‌ها را باور نمی‌کنند. 

نقش پررنگ اعضای انجمن حجتیه و افراد نزدیک به مشایی در دولت رئیسی 

می‌توان گفت که دولت شهید رئیسی توسط حلقه پایداری اداره می‌شد؟ 

دو گروه را در دولت آقای رئیسی داشتیم که هر دو گروه هم اتفاقا دور آقای جلیلی جمع شدند و از ایشان حمایت کردند. البته کاندیدای اولشان هم جلیلی نبود و واقعیتش این بود که این‌ها دنبال آقای اسماعیلی، وزیر ارشاد بودند و وقتی ایشان صلاحیتش تایید نشد، آمدند و به آقای جلیلی پیوستند. یکی از آن‌ها، انجمن حجتیه‌ها هستند که هم حضرت امام (ره) و هم مقام معظم رهبری همیشه خطرات آن‌ها را برای انقلاب اسلامی گوشزد کرده‌اند و یکی هم بالاخره مشاییونی هستند که در دولت سیزدهم حضور داشتند. اغلب این‌ها هم‌فکر آقای مشایی هستند و من نمی‌دانم چطور آقای مشایی مطرود است، در حالی که همه این‌ها را مشایی در صحنه آورده است. 

مشایی در دو دوره آقای احمدی‌نژاد، تصمیم‌گیر دولت آقای احمدی‌نژاد بوده است. این‌ها همه مدیرانی هستند که آن موقع منصوب شدند؛ وزیر شدند، معاون رئیس‌جمهور شدند، مدیر کل شدند، استاندار شدند، فرماندار شدند. حالا ما چرا فقط مشایی را چرا ترد می‌کنیم؟ می‌خواهیم بگوییم مشایی خودش بد است و آدم‌هایی که او آورده است، خوب هستند؟ انقلابی هستند؟ این‌ها الان در دولت هستند، این‌ها اطراف آقای جلیلی بودند و برای آقای جلیلی تصمیم می‌گرفتند. بالاخره مرز خودت را مشخص کن. خط قرمز شما کجاست؟ مرز بین شما و مشایی کجاست؟ فقط با شخص آن آقا مشکل داری؟ ایشان که کاری نمی‌تواند بکند. 

دولت در سایه، شبیه همان کاسه ماست جلیلی است 

به نظر شما دولت در سایه یعنی چه؟ 

من نفهمیدم و به نظرم این هم مثل آن کاسه ماست است. چون آقای جلیلی، دولت در سایه مطرح می‌کند و ما نفهمیدیم که این دولت در سایه یعنی چه و معنایش چیست، کارکردش چیست، اصلا در دولتی که با تو موافق است، کارکردت چیه، در دولتی که با تو مخالف است، کارکردت چیه، دولت در سایه وزرایش چه کسانی هستند؟ همان وزرای دولت هستند یا وزرای دیگری دارند؟ رئیس‌جمهورش کیست؟ همان رئیس‌جمهوری است که مستقر است یا رئیس‌جمهور کسی دیگر است؟ ما که واقعا نفهمیدیم و خیلی هم از آقای جلیلی خواهش کردیم که از سایه بیا در آفتاب، چقدر این‌قدر در سایه ایستادی؟ بیا در آفتاب و حضور پیدا کن. 

آقای منصوری در زمان شما فرماندار شد. ایشان را چقدر می‌شناسید؟ 

بله، ایشان را ما کاملا می‌شناسیم. بالاخره بچه محل ما بوده است، از دوران دانش‌آموزی ایشان را می‌شناسیم، ایشان دانش‌آموز دبیرستان دکتر حسابی ورامین بودند و بعد دانشجوی تربیت معلم دانشگاه شهید رجایی شدند و بعد در دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش مشغول به کار شدند و بعد سِمت بعدی‌شان فرماندار شهرستان ما بود و از همان‌جا وارد پروسه مدیریتی کشور شدند. 

یک تفکر خطرناک، می‌خواهد جمهوریت نظام را نابود کند 

شما سخنان آیت‌الله میرباقری را شنیده‌اید؟ 

بله، شنیده‌ام. 

می‌گویند تفکرات ایشان قرار است جانشین آیت‌الله مصباح یزدی شود. نظر شما در این مورد چیست؟ 

این تفکر مربوط به شخص ایشان نیست، یک مجموعه‌ای هستند که این تفکر را دارند. به نظرم این تفکر برای جمهوری اسلامی خیلی خطرناک است، منظورم شخص نیست، بلکه تفکر است. جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم‌پایه است، حضرت امام بارها و بارها روی این نکته تاکید داشت که «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر؛ یعنی جمهوریت و اسلامیت، هر دوی این‌ها می‌شود نظام جمهوری اسلامی، تفکر این گروه، جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد. 

مگر این گروه چه تفکری دارند؟ 

این‌ها اصلا به جمهوریت اعتقادی ندارند، این‌ها رأی مردم را بی‌معنا می‌دانند، قبول ندارند، می‌گویند حاکمیت الهی که با نظر مردم تعیین نمی‌شود و فرقی نمی‌کند که مردم رأی بدهند یا رأی ندهند. 

یعنی شما تفکر این گروه را برای نظام خطرناک می‌دانید؟ 

بله، خیلی خطرناک است، چون جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم‌پایه است. چرا ولی فقیه در انتخابات این‌قدر اصرار دارد که مردم باید پای صندوق بیایند؟ هر تفکری که بگوید مردم پای صندوق نیایند، ضد ولایت است. چه فرقی می‌کند؟ روحانی باشد، قم باشد یا مشهد باشد یا تهران باشد و یا در موسسه مرحوم مصباح یزدی باشد و یا در حوزه فیضیه باشد؛ چه فرقی می‌کند؟ هر حرکتی و هر کسی که مانع حضور مردم پای صندوق باشد، مانع مشارکت مردم در صحنه شود، او قطعا ضد انقلاب است، ضد جمهوری اسلامی است، ضد ولایت است؛ جمهوری اسلامی متکی به مردم است. 

البته در مساله مشارکت، گاهی وقت‌ها افراد می‌گویند ۵۰ درصد مشارکت کردند، ۴۵ درصد مشارکت کردند. در دموکراسی‌های دنیا هم همین است. مثلا در فرانسه چند درصد در انتخابات شرکت می‌کنند؟ در انگلستان چند درصد شرکت می‌کنند؟ مگر دموکراسی نیست؟ دموکراسی است، ولی مردم کم شرکت می‌کنند، ولی دموکراسی‌اش کامل است. چون مردم می‌توانند شرکت کنند، ولی بعضا خودشان شرکت نمی‌کنند و پای صندوق نمی‌آیند و رأی نمی‌دهند. جمهوری اسلامی ایران هم یک نظام دموکراتیک است. مردم می‌توانند رأی دهند، ولی نمی‌خواهند پای صندوق بیاید و رأی نمی‌دهند. بنابراین جمهوریت نظام متکی به مشارکت مردم است. 

اما آیت‌الله میرباقری، عضو مجلس خبرگان است؟ 

بله، همین‌طور است. 

نقوی حسینی 3

پایگاه تفکر ضد جمهوریت، موسسه مرحوم مصباح است 

به نظرتان این تفکر از کجا تغذیه می‌شود؟ 

بالاخره پایگاه این تفکر، موسسه مرحوم مصباح است. آن‌جا روی این تفکر که ما باید به حکومت اسلامی برسیم و در حکومت اسلامی دیگر انتخابات معنا ندارد، رأی‌گیری معنا ندارد و منشأ فرد منتخب الهی است، مشروعیتش را مردم نمی‌گیرد و مردم نمی‌توانند مشروعیت به حاکم بدهند. به نظرم منشأ این تفکر بیشتر از آن‌جاست، از آن‌جا تغذیه می‌شود. 

شما جبهه پایداری را اصولگرا می‌دانید؟ 

جالب این‌جاست که خیلی از رسانه‌ها، اسم ما را می‌نویسند عضو جبهه پایداری! یعنی در تحلیل‌ها می‌نویسند که نقوی حسینی، عضو جبهه پایداری است. من بارها گفته‌ام که این‌طور نیست، ولی بازهم استفاده می‌کنند. من هیچ موقع نه عضو جبهه پایداری بودم، نه هستم، نه در جلساتی از آن‌ها شرکت کردم، نه در مجمعی از آن‌ها شرکت کردم، ولی به جهت این که در یک دوره‌ای در ماجرای برجام، تفکرات ما و مواضعمان به هم نزدیک بود، همه می‌گویند نقوی عضو جبهه پایداری است. من چه موقع عضو جبهه پایداری بودم؟ 

بنابراین شما از جبهه پایداری اعلام برائت می‌کنید؟ 

من عضوش نبودم، برائت نمی‌کنم، چون آن‌ها مُشرک نیستند که برائت کنم، چون مسلمان از مشرکین برائت می‌کند. من هیچ موقع عضو جبهه پایداری نبودم و در این تشکیلات هیچ موقع شرکت نکردم، ولی جبهه پایداری واقعا باید به مردم برگردد و جمهوریت نظام را به معنای واقعی کلمه بپذیرد. این تحلیل‌ها که از این مجموعه بیرون می‌آید که ما شنیده‌ایم هرچه مردم کمتر شرکت کنند، بهتر است، چون ما انتخاب می‌شویم، این‌ها واقعا به نفع نظام نیست، این‌ها برخلاف منافع ملی است، برخلاف منافع نظام است. 

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر