کد خبر: 198896
A
رئیس قوه قضاییه:

اگر فردی با آزاد شدنش به جامعه ضرر می‌زند، به او ارفاق نکنید + فیلم

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر فردی با آزاد شدنش به جامعه ضرر می‌زند و‌ خطرناک است به او ارفاق نکنید که به جامعه لطمه‌ می‌زنید.

اگر فردی با آزاد شدنش به جامعه ضرر می‌زند، به او ارفاق نکنید + فیلم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در مراسم آزادی ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با تاکید بر این که تا جایی که ممکن است، نباید افراد را زندانی کنیم، گفت: کسی که به زندان‌ می‌رود‌، مشکلش مضاعف می‌شود.

وی خطاب به مسئولان مراجع قضایی افزود: اگر قراری می‌زنید که فرد با‌ کفیل آزاد می‌شود ترتیبی اتخاذ کنید که فرصت پیدا کند کفیل معرفی کند و همان روز آزاد شود. وثیقه‌ای صادر نکنید که فرد از تودیع آن عاجز باشد و الزاما به زندان برود.

اژه‌ای ادامه داد: اگر فردی محکوم‌ شد و بیرون‌ بودن او برای جامعه مضر نبود و آزادی مشروط شامل حالش می‌شد به او‌ آزادی مشروط بدهید. همچنین اگر کسی از حق قصاص خود مابه‌ازای دریافت مبلغی می‌گذرد، خیرین کمک کنند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: دام و وسوسه شیطان و شیطان‌صفتان برای ما مسئولان و کارکنان قضایی بیشتر است؛ بنابراین مراقبت ما نیز باید مضاعف باشد؛ پیوسته باید مراقب باشیم که در دام شیطان و شیطان‌صفتان گرفتار نشویم.

اژه‌ای همچنین تصریح کرد: اگر فردی با آزاد شدنش به جامعه ضرر می‌زند و‌ خطرناک است به او ارفاق نکنید که به جامعه لطمه‌ می‌زنید.

volumeVideo: 3.35M | durationVideo: 00:01:05
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر