کد خبر: 198578
A

مقصد جدید ۱۴ عضو دولت سیزدهم کجاست؟ /چراغ این نهادها برای مردان رئیسی سبز شد +جدول

ماموریت اغلب دولتمردان رئیسی در کابینه سیزدهم حالا پایان یافته و برخی از وزرا و مسئولان دولت سیزدهم با پایان مأموریت‌شان در این دولت، مقاصد جدیدی انتخاب کرده‌اند؛ یا به حضور در جایگاه و سمت‌های جدید دعوت شدند یا باید به محل خدمت پیش از پاستور، برگردند. اقتصادنیوز در این گزارش به بررسی سرنوشت فعالیت‌های ۱۴ عضو کابینه ابراهیم رئیسی پرداخته است.

مقصد جدید ۱۴ عضو دولت سیزدهم کجاست؟ /چراغ این نهادها برای مردان رئیسی سبز شد +جدول

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آغاز دولت چهاردهم و پایان کار دولت سیزدهم از اوایل مردادماه کلید خورد واغلب اعضای کابینه رئیسی به تدریج و پس از رای اعتماد مجلس به همه وزیران پیشنهادی مسعود پزشکیان از پاستور خارج شدند. حالا خبر می‌رسد ک هر یک از مردان کابینه پیشین، مقصدی تازه برای فعالیت انتخاب کرده اند و در پست های جدید قرار گرفتند. البته برخی دیگر نیز فعلا گزینه‌ای جز بازگشت به محل کار سابق خود ندارند. 

علی بهادری جهرمی که در ۳۶ سالگی سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی شده بود، حالا با روی کار آمدن کابینه جدید، دولت را ترک کرده است. او به دانشگاه باز گشته؛ دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس. خود او پیش از ترک جایگاه سخنگویی اعلام کرده بود که علاقه ای به فعالیت در سمت دیگری غیر از عضویت هیئت علمی دانشگاه ندارد و دانشگاه تربیت مدس مقصد اوست. به هر روی بهادری جهرمی اگر تصمیم تازه‌ای برای فعالیتش نگیرد، بر اساس قانون باید به این دانشگاه بازگردد. 

ورود علی بهادری جهرمی به کابینه سیزدهم با اتفاقی تلخ برای او و خانواده اش توامان شد؛ دی ماه ۱۴۰۰ دختر کوچکش را بر اثر بیماری از دست داد. ۲ اقدام او در سالهای سخنگویی دولت، در میان افکار عمومی وایرال شد؛ اول؛ حضورش در چند دانشگاه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و همزمان با شکل گیری اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی که تلاش داشت به نمایندگی از دولت بگوید با معترضان دانشجو گفت و گو می‌کند. دوم؛ اظهار نظری که البته از سوی عضو دیگری از دولت تکذیب شد. علی بهادری جهرمی  روز ۲۶ دی ۱۴۰۱ با انتشار یک توییت در حساب شخصی خود نوشت که محمدرضا پهلوی و همسرش هنگام آخرین خروج خود از کشور در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۵۷، تاج شاه و ملکه وقت را به همراه مقدار زیادی ارز و جواهرات دیگر به خارج از کشور منتقل کردند؛ موضوعی که البته بعد از یک هفته، از سوی سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی تکذیب شد. ضرغامی آن زمان با انتشار تصاویری تأیید کرد که این دو تاج هنوز در موزه جواهرات سلطنتی ایران هستند.

IMG_20240830_210542_115

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر