کد خبر: 198547
A

امام جمعه رشت: همه وظیفه داریم برای دین جانفشانی کنیم

فلاحتی امام جمعه رشت: فضای مجازی نعمتی است اما باید قانونمند شود چرا که این فضا هنوز آنطور که باید در تراز نظام اجتماعی ما نیست.

امام جمعه رشت: همه وظیفه داریم برای دین جانفشانی کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به نهم شهریور روز تکریم اسرا و مفقودان اظهار کرد: اسرا و مفقودان جزو قرائن معنوی انقلاب اسلامی هستند و باید یادشان گرامی داشته شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فرا رسیدن سالروز مصیبت بزرگ از جمله سالروز ارتحال پیامبر عظیم الشأن اسلام گفت: هدایت و سعادت بشر را مرهون تلاش‌های پیامبر گرامی اسلام هستیم.

وی با بیان اینکه انسان باید پرهیزکاری را جزو اصول خود قرار دهد، افزود: نباید انسانی وقت اداری خود را صرف کارهای دیگر کند و اگر می‌خواهیم ایمان داشته باشیم باید امین باشیم انسان باید به فکر این باشد که گره‌ای از زندگی مردم بگشاید.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام همواره مردم را به وحدت حول محور ولایت سفارش کردند، ادامه داد: اسلام ناب نیازمند فداکاری است و امروز همگان وظیفه داریم برای دین جانفشانی کرده و تقوا را رعایت و اولویت زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه نماز جمعه‌ها تریبون مطالبه گری مردم هستند، اضافه کرد: مسئولان به عنوان خدمتکار مردم می‌بایست به داشته‌های خود توجه کنند و همواره باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید از ظرفیت نخبگان و کارشناسان مؤمن در عرصه‌های مختلف و حل مشکلات استفاده کنند، تصریح کرد: انتخاب جوانان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه در دستور کار برای انتخاب مسئولان قرار بگیرد.

آیت الله فلاحتی رفع مشکلات اقتصادی، رفع تورم و ایجاد عدالت از تأکیدات مقام معظم رهبری است که می‌بایست در دستور کار دولت چهاردهم باشد، گفت: رئیس جمهور قول عدالت و رفع تورم داد و باید صداقت و توان و امید خود را به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب از جمله موضوعات حکمرانی خردمندانه، انتخاب همکاران مؤمن و پرانگیزه، اولویت‌های استانی و فضای مجازی گفت: فضای مجازی نعمتی است اما باید قانونمند شود چرا که این فضا هنوز آنطور که باید در تراز نظام اجتماعی ما نیست.

امام جمعه رشت به جنایات‌های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و ادامه داد: این رژیم جنایتکار در ۱۱ ماه گذشته ۷۰ هزار تن بمب بر سر مردم غزه آوار کرد که ۵۰ هزار تن را آمریکایی‌ها به اسرائیل داده‌اند.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از زحمات کشاورزان تصریح کرد: امروز دسترنج شالکیکاران نیازمند توجه مسئولان است زیرا محصولی که با این رنج و زحمت تولید می‌شود روی دست کشاورز می‌ماند و به قیمت تمام شده فروش نمی‌رود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر