کد خبر: 198280
A
پزشکیان در جلسه مشترک با اژه‌ای:

وفاق ملی برای بنده یک شعار نیست/ بیایید با تکیه بر همدلی و برادری، برای رفع مطالبات مردم تلاش کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وفاق ملی برای بنده یک شعار نیست، چرا که اساسا اهل شعار دادن نیستم، گفت: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی حاکمیت مفاهیم ارزشمند انقلابی نظیر عدالت، انصاف، برادری و وفای به‌عهد است. بیایید با تکیه بر برادری و با وفاق و همدلی و هم‌افزایی برای تامین مطالبات و خواسته‌های مردم تلاش کنیم.

وفاق ملی برای بنده یک شعار نیست/ بیایید با تکیه بر همدلی و برادری، برای رفع مطالبات مردم تلاش کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک اعضای هیات دولت و اعضای شورای‌عالی قضایی که به مناسبت «هفته دولت» برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دولت بخصوص شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی، از نظرات و دیدگاه‌های مطرح‌شده در این جلسه، به ویژه سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قدردانی و دغدغه‌های مطرح‌شده را مسئله و دغدغه مشترک همه کارگزاران نظام دانست که باید با همدلی و همکاری آن‌ها را دنبال و مرتفع کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وفاق ملی برای بنده یک شعار نیست، چرا که اساسا اهل شعار دادن نیستم، افزود: بنده قلبا به وفاق و همدلی باور و یقین دارم که بدون همدلی، هم‌افزایی و همکاری صمیمانه نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

پزشکیان با اشاره به واقعه تاریخی فتح مکه و توصیه رسول گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه امروز همه مسلمین و نه لزوما مومنین باهم برادر هستند، اظهار داشت: وقتی رسول خدا اعلام می‌کند کسانی که تا ساعتی قبل دشمن بودند، حالا که اظهار مسلمانی می‌کنند، برادر ما هستند، آیا دیگر برای ما که حقیقتا باهم برادر هستیم، محل و موضوعی برای اختلاف باقی می‌ماند؟!

رئیس‌جمهور، یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را حاکمیت مفاهیم ارزشمند انقلابی نظیر عدالت، انصاف، برادری و وفای به‌عهد برشمرد و با اشاره به اینکه موکدا از اعضای دولت خواسته که اگر به قصوری برخوردند، از آن عبور کرده و اگر هم تقصیری مشاهده کردند، دنبال مچ‌گیری نباشند و همان زمان به مقصر تذکر دهند تا مسیر خود را اصلاح کند، گفت: اگر ما از قصور و تقصیری که قابل گذشت است، نگذریم، خود را در برابر خدا قرار داده‌ایم.

پزشکیان اضافه کرد: رسول خدا (ص) تاکید کرده است که تقویت برادری از نماز و روزه هم مهم‌تر است، پس بیایید با تکیه بر برادری و با وفاق و همدلی و هم‌افزایی برای تامین مطالبات و خواسته‌های مردم تلاش کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اصول متعالی دین مبین اسلام از جمله اینکه هرگز نباید از مجازات افراد خطاکار خوشحال شد و فقط حکم الهی را در مورد آنان جاری کرد و نه بیشتر، خاطرنشان کرد: این بالاترین و والاترین سطح رعایت حقوق بشر است که اگر به طور دقیق به آن عمل کنیم، جامعه متحول خواهد شد؛ اگر به این اصول عمل و صادقانه و خالصانه برای مردم کار کنیم و به آن‌ها عشق بورزیم، آن‌ها نیز ما را باور کرده و یاری‌مان خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر