کد خبر: 197680
A

امام جمعه موقت شیراز: اسرائیل در حال اضمحلال و نابودی است

عبدالرضا محمودی، امام جمعه شیراز: امیدواریم این حرکت رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس مورد تنویر روز افزون افکار عمومی شود، حمل تابوت اسراییل توسط تظاهرات‌کنندگان در واشنگتن پایتخت آمریکا حاکی از آن است که رژیم اشغالگر قدس در حال اضمحلال و نابودی است.

امام جمعه موقت شیراز: اسرائیل در حال اضمحلال و نابودی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز اظهار کرد: هم‌اکنون در یازدهمین ماه از شروع طوفان الاقصی و در یک جنگ بسیار نابرابر رژیم تروریستی و کودک‌کش صهیونیستی بر علیه عده‌ای از کودکان، زنان و مردم کوچه بازار به سر می‌بریم.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: رژیم صهیونسیتی در بمباران اخیر از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرد یعنی از آخرین سلاح‌های ساخت آمریکا و متحدانش بهره برد؛ سلاح‌هایی که استفاده از آنها در کنوانسیون‌های بین‌المللی نظامی در جنگ‌های شهری ممنوع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اسراییل با حمایت دولت جانی و تروریست پرور آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی خودش از این سلاح‌ها استفاده می‌کند، گفت: هم‌اکنون آمارهای شهدای فلسطین از ۴۰ هزار نفر و زخمی‌ها و مجروحین این کشور از ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده و متأسفانه اوج وقاحت دولت اشغالگر قدس را در تعدی و تجاوز به حریم کشور ایران هم شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از سویی آنها جریان آتش بس و صلح را مطرح می‌کنند اما از سوی دیگر برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه نسبت به اعزام ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌ها و ارسال بمب‌ اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی گفت: جای تأسف است برای افرادی که خودشان را بزرگان و کدخدای دهکده جهانی معرفی می‌کنند اما در محاسبات‌شان آنقدر ذلیل و ناتوان هستند که هنوز پس از ۱۱ ماه بر سر کودکان، زنان و مردان کوچه و بازار بمب می‌ریزند، سلاح‌های آنها حتی بیشتر از سلاح‌های به کار گرفته شده در جنگ بین اوکراین و روسیه است اما عجیب است که باز هم می‌خواهند آزموده را آزمایش کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم این حرکت رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس مورد تنویر روز افزون افکار عمومی شود، حمل تابوت اسراییل توسط تظاهرات‌کنندگان در واشنگتن پایتخت آمریکا حاکی از آن است که رژیم اشغالگر قدس در حال اضمحلال و نابودی است.

امام جمعه موقت شیراز به رویکرد رییس دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: در برنامه‌ها مناظرات انتخاباتی شاهد بودیم که مسعود پزشکیان به عنوان نامزد ریاست جمهوری در سخنانش به نهج‌البلاغه زیاد تمسک می‌کردند؛ امیدواریم این تمسک و اطلاعات او از نهج‌البلاغه منشور و محور مدیریت و عملکرد ایشان در طول چهار سال سکانداری او باشد.

وی بر حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین حسینی امسال تأکید کرد .

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی یادآور شد: امیدواریم مسوولان از این فرصت در جریان معرفت افزایی، فرهنگ‌سازی و وحدت بخشی به امت اسلام بهره‌برداری و استفاده بیشتری کنند.

او اضافه کرد: برای جاماندگان اربعین و کسانی که موفق به اعزام به کربلا نشدند برنامه‌های خوبی دیده شده و آنها می‌توانند با راه‌اندازی راهپیمایی به سوگواری بپردازند؛ چندین سال است که با تمهیدات اتخاذ شده توسط مسوولان، استان فارس بهترین راهپیمایی را از نظر کمی و کیفی دارد؛ امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم در این راهپیمایی باشیم.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نخست نمازجمعه هم اظهار کرد: تقوا محور و اساس و هدف اصلی برای رسیدن به فضایل اخلاقی و دوری از انحراف و کجی و عاملی برای قرب الهی در بعد فردی و کمالگرایی در جامعه معرفی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی ادامه داد: در جای جای قرآن توصیه به تقوا را خداوند و اهل بیت (ع) به انسان توصیه کرده‌اند؛ بزرگان ما تقوا را به مراقبت و ملاحظات در گفتار و رفتار معنا کردند.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: در دوران پر هیاهوی کنونی که امواج تبلیغات وسیعی در آن گسترش یافته باید تقوا پیشه کرد هم در مسایل معنوی و هم مادی هم در دنیا و هم برای آخرت کرد.

وی با اعتقاد به اینکه تقوا موجب هدایت است، گفت: در این زندگی پر پیچ و خم و پر چالش که مشکلات عدیده‌ای بر سر راه همه انسان‌ها قرار دارد تنها راه برون رفت از این چالش‌ها و دست اندازها این است که همه ما صاحب لباس تقوا شویم.

او تقوا را موجب قدرتمند شدن برای تشخیص حق از باطل دانست و گفت: گرچه‌ ایمان شرط لازم است اما کافی نیست، شرط کافی وقتی هست که همراه ایمان، تقوا هم باشد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر