کد خبر: 197464
A

۴ وزیر پیشنهادی در فراکسیون اکثریت مجلس رأی نیاوردند

براساس اعلام نایب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی که ۲۱۱ عضو دارد و فراکسیون اکثریت مجلس به حساب می‌آید و طیف حامیان قالیباف، نمایندگان جبهه پایداری و دیگر اصولگرایان سنتی و نواصولگرایان تشکیل شده است، ۴ وزیر پیشنهادی کابینه پزشکیان در این فراکسیون رأی نیاورده‌اند.

۴ وزیر پیشنهادی در فراکسیون اکثریت مجلس رأی نیاوردند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، محمد صالح جوکار، نایب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: در جلسۀ دیروز فراکسیون انقلاب اسلامی، ظفرقندی ۳۷ رای موافق و ۱۱۱ رای مخالف، همتی ۷۳ موافق و ۸۰ مخالف، صالحی‌امیری ۵۱ موافق و ۱۰۲ مخالف و میدری ۶۲ رای موافق و ۹۱ رای مخالف گرفتند. در جلسه فراکسیون حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر از اعضای فراکسیون حضور داشتند. 

لازم به ذکر است که فراکسیون انقلاب اسلامی ۲۱۱ عضو دارد و فراکسیون اکثریت مجلس به حساب می‌آید و طیف حامیان قالیباف، نمایندگان جبهه پایداری و دیگر اصولگرایان سنتی و نواصولگرایان تشکیل شده است. 

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود احتمال دارد که در صحن علنی مجلس نیز چهار وزیر پیشنهادی کابینه پزشکیان شامل ظفرقندی، همتی، میدری و صالحی امیری رای اعتماد نمایندگان را کسب نکنند یا برای رای آوردن، کار دشواری داشته باشند. 

به نظر می‌رسد ۱۵ وزیر دیگر کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم مشکل چندانی برای کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نداشته باشند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر