کد خبر: 197380
A
صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

بارها گفته‌ام که امکان تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد/ والله جمهوری اسلامی شکنجه‌گر نیست/ صحبت‌های مطرح‌شده درباره اداره‌کل اطلاعات خوزستان، دروغ ضدانقلاب بود/ کاری که درباره شجریان انجام دادم، ابلاغ شورای عالی امنیت ملی بود + فیلم

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی ضمن تاکید روی این نکته که بارها گفته است که امکان تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد، گفت: حرف‌هایی که درباره دوره تصدی من در اداره‌کل اطلاعات خوزستان مطرح شد، دروغ ضدانقلاب بود و در دادگاه هم مشخص شد که هیچ‌کس خودکشی نکرده است. والله جمهوری اسلامی شکنجه‌گر نیست و این جنایت‌ها در جمهوری اسلامی اتفاق نمی‌افتد.

بارها گفته‌ام که امکان تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد/ والله جمهوری اسلامی شکنجه‌گر نیست/ صحبت‌های مطرح‌شده درباره اداره‌کل اطلاعات خوزستان، دروغ ضدانقلاب بود/ کاری که درباره شجریان انجام دادم، ابلاغ شورای عالی امنیت ملی بود + فیلم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌ها و رویکردهای خود گفت: از ملت ایران و نمایندگان مجلس عذرخواهی می‌کنم که اتهامات ۱۰ سال قبل مجددا اینجا مطرح شد. حرف‌هایی که درباره دوره تصدی من در اداره‌کل اطلاعات خوزستان مطرح شد، دروغ ضدانقلاب بود و در دادگاه هم مشخص شد که هیچ‌کس خودکشی نکرده است. 

وی افزود: ای کاش کسانی که می‌گویند من سابقه مرتبط با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ندارم، یک روز سابقه من را مطالعه می‌کردند. اگر سال‌ها مدیریت فرهنگی و تربیت بیش از ۲ هزار دانشجوی فرهنگ و تمدن ایرانی برای تصدی این پست کافی نیست، چه سابقه‌ای برای این وزارتخانه کافی است؟! 

صالحی امیری با تاکید بر این که نیازی به اثبات خودش ندارد، گفت: کسی که همه جوانی‌اش را در جنگ و جهاد و انقلاب برای دفاع از ارزش‌های نظام داده است، امروز نیازی به اثبات خودش ندارد. این تخریب شخصیت من است که از خودم تعریف کنم. 

وی همچنین با انتقاد از صحبت‌های خضریان، نماینده تندروی مجلس علیه خود، گفت: سال ۷۶ تبرئه شدم ولی امروز می‌خواهند دوباره توضیح بدهم. عزیزان این تریبون متعلق به ۸۶ میلیون انسان است این منتشر می‌شود. چرا در این تریبون مقدس همه را تخریب می‌کنید؟ 

صالحی امیری تاکید کرد: والله جمهوری اسلامی شکنجه‌گر نیست، والله این جنایات در جمهوری اسلامی اتفاق نمی‌افتد. همین شب‌هاست که حرف‌های آقای خضریان در شبکه‌های بیگانه پخش شود. آقای خضریان، من که در کمیسیون سند ارائه دادم و شما قانع شدید. طرح دوباره اتهامات قبلی در پشت تریبون جز تخریب شخصیت یک وزیر پیشنهادی چه سودی دارد؟ 

صالحی امیری همچنین در واکنش به ادعای برخی نمایندگان درباره نقش او در وقایع سال ۸۸ خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام که امکان تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد. ما هیچ‌گاه معتقد به تقلب در انتخابات نبودیم. در همین انتخابات من هر روز مصاحبه داشتم که روند انتخابات در ایران سالم است. 

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: من هیچ‌گاه نگفتم تقلب شده است و در دادگاه دوستانی که اتهام زدند، محکوم شدند. می‌گویند که از حرف‌های خود در سال ۸۸ عذرخواهی کن، چرا باید برای چیزی که نگفتم عذرخواهی کنم؟ به خاطر جرم نکرده، عذرخواهی نمی‌کنم. 

وی با تاکید بر این که حتی یک روز هم بازداشت نشده است، یادآور شد: کسانی که آن موقع علیه من تهمت زدند، محکوم شدند، من هیچ وقت محکوم و بازداشت نشدم. از خدا بترسید بابت صحبت‌های خلاف واقعی که مطرح می‌کنید. 

صالحی امیری تاکید کرد: من به نظام و انقلاب و رهبری باور داشته و خواهم داشت و همیشه در دایره نظام با تمام توان فعالیت کرده‌ام. 

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: مگر ملاک صلاحیت امنیتی یک فرد، نظر نهادهای امنیتی نیست، پس چرا من با تایید نهادهای امنیتی و مقامات عالی نظام، قبلا به ریاست کتابخانه ملی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد و کمیته ملی المپیک رسیدم و امروز برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تایید شدم. 

وی همچنین تصریح کرد: برخی نمایندگان می‌گویند سپاه من را تایید نکرده است، جلوی یکی از همین افراد با مقامات سپاه تماس گرفتم و آن‌ها گفتند که من را تایید کرده‌اند، اگرچه تاکید کردند که با هیچ‌کس تعارفی ندارند، ولی گفتند که هیچ‌گونه اتهامی متوجه بنده نیست.

صالحی امیری یادآور شد: درباره آقای شجریان آن چیزی که من انجام دادم ابلاغ شورای عالی امنیت ملی به وزیر ارشاد بود. مستند این مساله موجود است و من تحویل ریاست مجلس خواهم داد، چون اسناد محرمانه است و من مثل بعضی از دوستان رعایت اصول امنیتی را همیشه کردم و خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی کابینه پزشکیان تاکید کرد: چیزی را منتشر نمی‌کنم، آن چیزی که انجام شد، ابلاغ رسمی شورای امنیت ملی به وزیر ارشاد بود، برای انجام آن کار هیچ‌کس در مسیر خلاف مصلحت ملی عمل نکرد، ولی نمی‌توانم اینجا ابعاد آن را باز کنم، چون فرصت ندارم.

volumeVideo: 6.95M | durationVideo: 00:03:13
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر