کد خبر: 197156
A
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری:

سازمان تعزیرات باید با احتکار و گران‌فروشی برخورد کند/ مسئولان باید از نحوه برخورد مختار با احتکارکنندگان درس بگیرند

اسحاقی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری با اشاره به تکرار مکرر پخش سریال مختارنامه در ایام محرم توسط صدا ‌و سیما، گفت: مسئولان باید از نحوه برخورد مختار با احتکارکنندگان درس بگیرند. سازمان تعزیرات باید با احتکار و گران‌فروشی برخورد کند.

سازمان تعزیرات باید با احتکار و گران‌فروشی برخورد کند/ مسئولان باید از نحوه برخورد مختار با احتکارکنندگان درس بگیرند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی چهاردهم، به عنوان مخالف امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، اظهار داشت: سازمان تعزیرات از متولیان کنترل کیفیت و کمیت بازار است که سوء‌مدیریت باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

وی افزود: درد ما تحریم نیست چون تحریم یک ابزار خباثت و سلاح در دست دشمن است. درد ما از سوء‌مدیریت‌هایی است که مردم را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

نماینده مجلس دوازدهم با یادآوری وظایف سازمان تعزیرات گفت: ما در شرایط فعلی با گران‌فروشی و قاچاق مواجه هستیم و بازار هرطور که می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند بعد از حذف ارز ترجیحی هم سازمان تعزیرات اجازه افزایش قیمت‌ها را داد.

اسحاقی ادامه داد: صدا و سیما هر سال در ایام محرم سریال مختارنامه را برای مسئولان تکرار می‌کند، مسئولان باید از نحوه برخورد مختار با احتکارکنندگان درس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بنزین گران شود سازمان تعزیرات چه خواهد کرد؟ اگر اتحادی بین متولیان بازار نباشد، حتی پفک هم گران می‌شود. در بحث گران فروشی و احتکار باید از سازمان تعزیرات پرسش شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس تاکید کرد: متأسفانه بازار ما هر گونه قیمت‌گذاری که می‌خواهد انجام می‌دهد. آقای وزیر قیمت چند کالای معیشتی را از مردم بپرسید. چرا امروز گوشت باید کیلویی ۸۰۰ هزار تومان باشد؟ سازمان تعزیرات چرا بازار را کنترل نمی‌کند؟

اسحاقی تصریح کرد: در مورد احتکار و قاچاق دارو بپرسید. ارز ۴۲۰۰ تومانی برداشته شد. به خدا قسم با گران شدن بنزین پفک دست بچه هم گران خواهد شد. فکری به حال سازمان تعزیرات کنید. آقای رحیمی معلوم نیست فردا ما زنده باشیم که بخواهیم کاری انجام دهیم.

گفتنی است، سومین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و در نوبت عصر نیز ادامه خواهد یافت. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر