کد خبر: 197120
A
در گفت‌و‌گو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

پاپی‌زاده، عضو هیات رئیسه مجلس: جمهوری اسلامی فقط به گروه های فلسطینی مشورت می دهد/ نباید در مقابل اسرائیل کوتاه بیاییم

پاپی زاده، عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر این که مطرح شدن موضوع تشکیل دو کشور در سرزمین فلسطین توسط دولت‌های غربی، بیشتر با هدف فرافکنی است تا حل مساله فلسطین، به دیده بان ایران گفت: اگر پاسخ ایران به جنایت اسرائیل، قاطع و بازدارنده باشد، جلوی هرگونه تنش جدیدی در منطقه گرفته خواهد شد و امنیت کشورمان نیز بیشتر حفظ می‌شود.

پاپی‌زاده، عضو هیات رئیسه مجلس: جمهوری اسلامی فقط به گروه های فلسطینی مشورت می دهد/ نباید در مقابل اسرائیل کوتاه بیاییم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، از بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس توسط اسرائیل ترور شد، بیشترین تمرکز تحلیلگران مسائل منطقه خاورمیانه روی نحوه پاسخ جمهوری اسلامی به این ترور معطوف بوده است، بخصوص که مقامات کشورمان و کارشناسان سیاسی نزدیک به حاکمیت، همواره روی قطعی بودن ارائه پاسخ به اسرائیل و خون‌خواهی از هنیه تاکید کرده‌اند، اما نکته‌ای که کمتر به آن توجه شده،‌ نحوه پیگیری دیپلماتیک تعرض اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران از طریق مجامع بین‌المللی است.

ایران به دنبال محکوم شدن مسببان ترور اسماعیل هنیه در محاکم بین‌المللی است 

این سوال را از «عباس پاپی‌زاده»،‌ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پرسیدیم و او نیز در پاسخ به خبرنگار دیده‌بان ایران، گفت: هم قوه قضاییه و هم معاونت حقوقی ریاست جمهوری به صورت جدی‌ موضوع طرح شکایت علیه رژیم صهیونسیتی را از طریق محاکم بین‌المللی دنبال کرده‌اند تا مسببان جنایت اسرائیل در ترور شهید هنیه در خاک کشورمان محکوم و مجازات شوند. جمهوری اسلامی اما به صورت هم‌زمان می‌خواهد از حق مشروع خود در دفاع از کیان کشور و امنیت مردم استفاده کند و قطعا در این زمینه کوتاه نخواهد آمد. 

نماینده مردم دزفول در مجلس ادامه داد: ارائه پاسخ به جنایت اخیر رژیم صهیونسیتی، موضوعی است که مقام معظم رهبری بارها به صورت قاطعانه روی آن تاکید کرده‌اند و حتما انجام خواهد شد و اگر برخی جناح‌های سیاسی ابهاماتی را نسبت به این مساله وارد می‌کنند، ناشی از نگاه غیرکارشناسی آن‌ها است. کشوری که خاک آن مورد تعرض یک رژیم دیگر قرار می‌گیرد، بدون شک باید پاسخ بدهد و این پاسخ نیز باید قاطع باشد، زیرا تجارب متعددی در دنیا وجود دارد که هر وقت کشوری به یک کشور دیگر تعرض کرده و با پاسخ قاطع مواجه نشده است،‌ تعرض بعدی را به صورت شدیدتر انجام داده و امنیت کشوری که مورد تعرض قرار گرفته، بیشتر آسیب دیده است. 

وی با تاکید بر این که اگر پاسخ ایران به جنایت اسرائیل، قاطع و بازدارنده باشد، جلوی هرگونه تنش جدیدی در منطقه گرفته خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به نوع ادبیات و رفتاری که از سران رژیم صهیونسیتی سراغ داریم، هر کشوری که در مقابل این رژیم کوتاه آمده، بعدا با آسیب بیشتری مواجه شده است؛ بنابراین پاسخ ایران به جنایت اخیر اسرائیل باید خیلی شدیدتر از پاسخی باشد که جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق به رژیم صهیونسیتی ارائه کرد تا به این صورت امنیت کشورمان نیز بیشتر حفظ شود.

ایران در تصمیم‌گیری‌های دولت حماس دخالت نمی‌کند

پاپی‌زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش ایران در حمایت از جنبش حماس، به دیده بان ایران گفت: از زمان پیروی انقلاب اسلامی تا امروز،‌ نظام جمهوری اسلامی ایران یک شعار ثابت را مطرح کرده و همیشه روی آن مانده و آن شعار هم «آزادی فلسطین» است. این شعاری است که جمهوری اسلامی روی آن هیچ بحثی ندارد و هم امام راحل (ره) و هم مقام معظم رهبری و هم تمام دولت‌ها و مجلس‌هایی که سر کار آمده‌اند، روی آن ایستادگی کرده‌اند. ابهاماتی هم که برخی افراد در این مسیر مطرح می‌کنند، چندان محلی از اعراب ندارد. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره از ملت فلسطین و مسئولانی نظیر مقامات جنبش حماس که فلسطینی‌ها با رای خود آن‌ها را انتخاب کرده‌اند، حمایت کرده و تلاش کرده است که در مجامع بین‌المللی از مردم فلسطین و منتخبان آن‌ها پشتیبانی سیاسی انجام دهد. اگر هم نیروهای فلسطینی،‌ کمک یا مشاوره‌ای از ایران خواسته‌اند، جمهوری اسلامی در حد بضاعت خود مشورت‌های لازم را انجام داده و نسبت به ارائه کمک‌های مورد نیاز به مردم فلسطین دریغ نکرده است. اما هیچ‌گاه این‌طور نبوده است که جمهوری اسلامی در تصمیمات دولت حماس دخالت کند و همواره تاکید کرده‌ایم که هر تصمیمی که آن‌ها در جهت آزادی ملت و کشور خود اتخاذ کنند، جمهوری اسلامی از آن حمایت می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: موضوع تشکیل دو کشور در سرزمین فلسطین تا کنون چند مرتبه مطرح شده است، از جمله این که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی کشورهای غربی برای این که به دنبال تثبیت هویت کشور جعلی اسرائیل و تایید شدن آن توسط دولت‌های مسلمان منطقه بودند، چنین موضوعی را مطرح کردند. اما تاریخ ثابت کرد که غربی‌ها هیچ‌وقت خودشان به وعده تشکیل دو کشور پایبند نبوده‌اند و اگر امروز سران آمریکا یا برخی دولت‌های اروپایی این موضوع را مطرح می‌کنند، هدفشان بیشتر فرافکنی است تا حل مساله فلسطین. 

منبع: سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر