کد خبر: 197090
A
نماینده مجلس:

استعلام نهادهای امنیتی از وزیران پیشنهادی براساس حکم قضایی است

سراج، نماینده مجلس دوازدهم گفت: استعلامات وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه براساس حکم قضایی است. اگر حکم قضایی داشته باشند، استعلام آن‌ها منفی می‌شود و نهادهای نظارتی به دیدگاه‌های آن‌ها کاری ندارند. مجلس باید به دیدگاه‌های وزیران پیشنهادی دقت کند.

استعلام نهادهای امنیتی از وزیران پیشنهادی براساس حکم قضایی است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، محمد سراج، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگویی درباره رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان تاکید کرد: به نظرم کابینه معرفی‌شده مطابق با شعار «وفاق ملی» است و از تمام سلایق استفاده کرد. مجلس از حق خود استفاده می‌کند اما شاید به چند نفر رای اعتماد ندهد. اکثریت (قریب به ۸۰ درصد) کابینه پیشنهادی رای اعتماد مجلس را می‌آورند. عیب دولت وفاق ملی این است که انسجام لازم را ندارد. ممکن است یکی از وزرا سرعت بیشتری داشته باشد و وزیر دیگر با سرعت کم. اختلاف‌نظری در این مورد وجود دارد؛ امیدواریم که پزشکیان بتواند اعضای کابینه را به همدیگر نزدیک کند تا توفیقات لازم را به دست آورد. 

او درباره علت رای اعتماد نیاوردن برخی از اعضای کابینه پیشنهادی گفت: ۱۲ معیار مقام معظم رهبری تعیین کردند که ما با آن معیارها، افراد را می‌سنجیم. یکی از این معیارها حساسیت مجلس بود. به نظرم با لحاظ کردن این معیار دو، سه وزیر رای نمی‌آورند. برداشت من این است که ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صالحی‌امیری وزیر میراث فرهنگی رای نیاورند. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عرصه‌ای تحولی است. صنایع دستی کشور مغفول واقع شده است. گردشگری مذهبی یا گردشگری راهیان نور در گردشگری چه جایگاهی دارد؟ شب‌های عملیات جوانان ما در دفاع مقدس حنا به دست‌هایشان می‌بستند که متاثر از فرهنگ و شهادت‌طلبی ماست. جای این فرهنگ در میراث فرهنگی کجاست؟ وزیر ۷۰ساله گردشگری که حال حفظ کردن وضع موجود را ندارد، می‌تواند تحول ایجاد کند؟ یک جوان توانمند و تحصیلکرده باید وزیر گردشگری شود.

سراج درباره احمد میدری نیز تاکید کرد: به نظر من میدری صلاحیت لازم را ندارد. او در جلسه کمیسیون اجتماعی گفت که «کارمندان در زمان عبدالملکی تحصن کردند و اشتباه عبدالملکی این بود که به خواسته آن‌ها عمل کرده است.» از او پرسیدم: «کارمندان وزارت کار تحصن کردند، اشتباه بود اما نمایندگان مجلس می‌توانند تحصن کنند؟» - اشاره به مجلس ششم – مردم به شما نمایندگان رای دادند که تحصن کنید و نظام را در مقابل عمل انجام‌شده قرار دهید و نظام تسلیم شود؟ شما نامه نوشتید به رهبری که «باید جام زهر بنوشی و تسلیم شوی.» الان باید اعلام برائت کنید. 

سراج ادامه داد: آقای میدری در کمیسیون ما اعلام برائت نکرد و در آخر گفت: «اشتباه کردیم.» اینکه قبول نیست. من ایشان را واجد صلاحیت نمی‌دانم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به محمدرضا ظفرقندی، گفت: ایشان رئیس بیمارستان امام در سال ۸۸ بود و همه کارمندان را به حیاط بیمارستان آورد تا در اعتراض به انتخابات صورت‌گرفته به تقلب نشده اعتراض کنند. آیا حق داشت اجازه دهد کارمندان بیماران را رها و تحصن کنند؟

او در پاسخ به این سوال که مگر استعلام کابینه پیشنهادی از نهادهای نظارتی و امنیتی به مجلس نرسیده است؟ تاکید کرد: استعلامات وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه براساس حکم قضایی است. اگر حکم قضایی داشته باشند، استعلام آن‌ها منفی می‌شود و نهادهای نظارتی به دیدگاه‌های آن‌ها کاری ندارند. مجلس باید به دیدگاه‌های وزیران پیشنهادی دقت کند.

منبع: روزنامه هم‌میهن

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر