کد خبر: 197082
A
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کار:

میدری به دلیل شرکت در تحصن مجلس ششم سوءسابقه دارد

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کار با اشاره به حضور میدری در مجلس ششم و شرکت در تحصن نمایندگان آن مجلس، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در جلسات رأی اعتماد دقت کنید و به افرادی رأی دهید که سوءسابقه نداشته باشند و بر این اساس حتی اگر میدری بابت کار‌های گذشته خود هم بگوید پشیمان هستم، اما سوءسابقه دارد.

میدری به دلیل شرکت در تحصن مجلس ششم سوءسابقه دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، نماینده مردم قم در مجلس عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد) در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مخالفت با احمد میدری، گفت: زمانی که میدری معاون رفاه وزیر کار بود، جمعیت افراد زیر خط فقر از ۲۰ درصد به ۲۸ درصد افزایش یافت.

وی با تاکید بر این که دیدگاه میدری به مقوله فقر سبب افزایش جمعیت زیر خط فقر شد، اظهار داشت: در دیداری که ما نمایندگان با رهبر معظم انقلاب داشتیم، فرمودند «مجلس پاسخگو است، پاسخگو به چه کسی است، پاسخگو به خدا و ملت ایران است».

روانبخش ادامه داد: رای اعتماد به هر یک از وزرا، یعنی حاکم کردن یک شخص بر جان و مال و ناموس مردم که باید با اعتقاد باشد.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی وزیر تعاون با اشاره به جمله مرحوم «مصباح یزدی» که گفت «هر دستی که بالا یا پایین می‌آوردید باید برای آخرت پاسخ داشته باشید» گفت: این‌طور نیست که تمام شود، چرا رای دادی و چرا رای ندادی نکته بسیار مهمی است.

روانبخش یادآور شد: همانگونه که حضرت آقا فرمودند دولت محصول مشترک مجلس و رئیس‌جمهور است و رئیس جمهور معرفی می‌کنند و ما هم باید رای اعتماد بدهیم.

وی افزود: در قانون اساسی هم این حق به مجلس داده شده است و بنابراین اگر مخالفتی و موافقتی می‌شود، این حق مجلس است و جمع بندی ما می‌شود کابینه‌ای که باید برای مردم خدمت کنند؛ بنابراین هرچه تلاش کنیم فردی توانمندتر انتخاب شود کمک به رئیس‌جمهور است و این به معنای مخالفت با وی نیست.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کار اضافه کرد: آقایانی که برای کسب رای اعتماد می‌آیند، کمتر به نطق مخالفان توجه می‌کنند و صحبت‌های خود را می‌کنند و می‌روند و کاری ندارند که چه گفته شد، همان‌طور که آقای ظفرقندی همین کار را انجام داد و به صحبت‌های مخالفان توجه نداشت.

روانبخش در ادامه گفت: اصلاح‌طلب دو معنا دارد که یک معنا اصلاحات رضاخانی و آمریکایی است و یک معنا اصلاح و تغییر با پایبندی به اصول است که اگر اصلاح طلبی با معنای دوم منظور باشد، ما با آن مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: در مقابل یک معنای اصلاح‌طلبی تغییر تدریجی یک نظام است و متأسفانه بخشی از افرادی که در کشور ادعای اصلاح‌طلبی کردند، این نگاه را دارند که ما به شدت با آنان مخالف هستیم، چراکه آنان به دنبال زیر پا گذاشتن اصول هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که معتقد به اصلاحات رضاخانی و آمریکایی هستند به ولایت، ولایت فقیه و حکومت دینی اعتقادی ندارند و مبنای فکری آنان که اصلاح طلبان تندرو هستند، اومانیسم و سکولاریسم است. ما با این نوع از اصلاح طلبان زاویه داریم که برخی از افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شدند مانند ظفرقندی و میدری جزو این دسته هستند.

روانبخش با اشاره به حضور میدری در مجلس ششم و شرکت کردن در تحصن نمایندگان آن مجلس، مطرح کرد: اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد، نباید در مقابل مقام معظم رهبری نامه جام زهر را بنویسد. همچنین تحصن در مجلس ششم اقدامی بود که برای دشمن خوراک فراهم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فارغ از مسائل سیاسی، میدری عملکرد و کارآمدی لازم را هم نداشته و مدیریت وی در زمانی که معاونت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برعهده داشت خوب نبود و در زمان وی جمعیت زیر خط فقر کشور افزایش یافت. مقام معظم رهبری فرمودند در جلسات رأی اعتماد دقت کنید و به افرادی رأی دهید که سوءسابقه نداشته باشند و بر این اساس حتی اگر میدری بابت کار‌های گذشته خود هم بگوید پشیمان هستم، اما سوءسابقه دارد.

گفتنی است، دومین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است که در نوبت عصر نیز ادامه پیدا کرده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر