کد خبر: 197069
A
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت:

ظفرقندی در مقطعی سازمان نظام پزشکی را به سازمان مخالفان نظام تبدیل کرده بود

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، ظفرقندی را سیاسی‌ترین فرد ممکن برای غیرسیاسی‌ترین وزارتخانه دانست و گفت: آقای ظفرقندی در مقطعی سازمان نظام پزشکی را انگار به سازمان مخالفان نظام تبدیل کرده بود.

ظفرقندی در مقطعی سازمان نظام پزشکی را به سازمان مخالفان نظام تبدیل کرده بود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، محمد پاک‌مهر در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: همکاران محترم اکنون صحبت از نظام سلامت و رأی اعتماد به سکان‌داری این وزارتخانه است، وزارتخانه‌ای خطیر که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد، مردم چه از شهر و چه از روستا باشند این وزارتخانه عریض و طویل با طیف عظیمی از ماموریت‌ها در حوزه سلامت است. حوزه سلامت را نباید بازی گرفت.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: کمبود بحث درمان، پزشک، موضوع آموزش، مهاجرت، کمبود دارو، شیرخشک و همچنین موضوع چند هزار مراکز بهداشت و چند هزار بیمارستان و ... که دارای مشکلاتی هستند باید برطرف شوند بنابراین حوزه طیف وسیعی از ماموریت وزارت بهداشت هستند.

وی افزود: شما می‌دانید گله‌مندی در حوزه سلامت در حوزه‌های انتخابیه بسیار زیاد است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمبود پزشک، پیراپزشک، آمبولانس، تجهیزات پزشکی و ... اشاره کرد و همه این‌ها موجبات گله مندی مردم را فراهم کرده است. شما می‌دانید وزارت بهداشت با جان مردم سر و کار دارد و همه خدمات آن اورژانسی است؛ بنابراین سکان هدایت را باید شخصی غیرسیاسی عهده دار شود، وزارت بهداشت را نباید به افراد سیاسی سپرد. حوزه بهداشت و درمان را نمی‌توان با سیاسی کاری مدیریت کرد.

پاک مهر تصریح کرد: آقای پزشکیان همکارمان در کمیسیون بهداشت که خود نیز پزشک متخصص هستند و وزیر بهداشت هم بودند چه شده است که سیاسی‌ترین فرد را برای غیر سیاسی‌ترین وزارتخانه معرفی کرده است. قطعا آقای ظفرقندی سوابق و عملکرد فراوانی دارد، اما هرجا مسئولیتی برعهده داشته‌اند، وزن عملکرد سیاسی ایشان از وزن سلامت ایشان بیشتر بوده است. وی سازمان نظام پزشکی را در مقطعی انگار به سازمان مخالفان نظام تبدیل کرده بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برادران و خواهران نباید سلامت مردم را به فرد سیاسی‌کار سپرد و نباید با سپردن سکان سلامت کشور به فرد سیاسی معامله خطرناکی را برای مردم رقم بزنیم. اکنون به برخی از مواضع سیاسی ایشان اشاره می‌کنم، در کمیسیون بهداشت و درمان این مسائل را خدمت آقای ظفرقندی عرض کردم، به مکاتبه ایشان به بشار اسد یکی از رهبران جبهه مقاومت امروز ما اشاره می‌کنم، گرچه نامه ایشان مربوط به قبل از داعش بود، بیانیه و مواضع ایشان در اوج کرونا آیا با سیاست‌های نظام همراه بود یا مخالف که باید خودشان توضیح دهند. اگر همراه بود توضیح بدهند و اگر هم مخالف بود توضیح بدهند و اگر احساس ندامت دارند و اشتباه کرده‌اند صراحتا به مردم اعلام کنند.

پاک‌مهر ادامه داد: یکی از همکاران اعلام کردند اگر دوباره جنگ شود آقای ظفرقندی دوباره به جبهه جنگ می‌رود و ما به این نگاه افتخار می‌کنیم، اما آیا این لیاقت را دارد که نسبت به گذشته خود ابراز ندامت کند، خیلی سخت‌تر از جبهه رفتن است؟ مواضع ایشان را نسبت به جریان فتنه مطالعه کنید، مواضع ایشان را نسبت به اغتشاشات چند سال اخیر بهتر می‌دانید. ایشان نسبت به انتخابات دور دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی مواضعی داشتند که اعلام می‌کنم بحث مهندسی انتخابات را مطرح کرده‌اند. موضوعات مختلفی را در خصوص مشارکت و نظارت استصوابی بیان کرده‌اند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یک سوال از آقای ظفرقندی وجود دارد، معرفی شما به عنوان وزیر ماحصل همان وزارت استصوابی است که شما مطرح کردید و آن را انهدام جمهوریت خوانده‌اید. همین آقای پزشکیان از محل نظارت استصوابی که شما بیان کردید رئیس جمهور شدند. مردم رأی دادند و از نمایندگان انتظار رأی اعتماد دارید که معتقد هستید این نمایندگان ماحصل نظارت استصوابی هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد: درباره برنامه‌هایی که ارائه دادند به نظر می‌رسد برخی برنامه‌های ایشان ماهیت شعارگونه دارد، همکاران عزیز می‌خواهم چند جمله درباره بیانات امام راحل عرض کنم، امام فرمودند اشخاصی که انقلابی نیستند نباید در رأس وزارتخانه‌ها باشند و نباید به مجلس معرفی شوند، الا اینکه کارآمد باشند و معتقد به جمهوری اسلامی باشند، همه ما در پیشگاه مردم سوگند یاد کردیم خواستار نظام اسلامی باشیم و باید امین و عادل باشیم، بنابراین پست‌های کلیدی باید به افرادی سپرده شود که معتقد به جمهوری اسلامی باشند.

نماینده مجلس دوازدهم تصریح کرد: آقای ظفرقندی سوابق درخشان و ایثارگری دارد، اما اکنون چطور است. این مواضعی که گرفتید می‌توانید درباره آن‌ها صحبت کنید و ما را قانع کنید. بنده غرض شخصی ندارم، برای این سوالات پاسخ قانع‌کننده نشنیدم و تاکید بر مواضع گذشته خود داشته ام.

وی گفت: آقای ظفرقندی برنامه شما برای ترویج سیاست فرزندآوری، ارز ترجیحی و اینگونه مسائل و همچنین گردشگری سلامت چه بوده است؟ برنامه شما برای درآمد ۶ میلیارد یورویی از فروش واکسن و تجهیزات پزشکی چه بوده است؟ آقای ظفرقندی شما در بیمارستان سینا که دولتی بوده است و همچنین در بیمارستان لاله که خصوصی بوده و در مطب شخصی فعالیت دارید، اما رئیس جمهور که خود پزشک است در بیمارستان‌های دولتی فعالیت دارد.

گفتنی است، دومین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است که در نوبت عصر نیز ادامه پیدا کرده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر