کد خبر: 197042
A
نماینده موافق وزیر پیشنهادی خارجه:

عراقچی به دنبال تداوم تعامل دیپلماسی و میدان است/ او با تداوم روابط مستحکم با چین و روسیه، شاهکار خواهد کرد

نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه با تاکید بر این که عراقچی به دنبال تعامل بین دیپلماسی و میدان است، گفت: آقای عراقچی با تداوم روابط مستحکم با چین و روسیه در برنامه‌هایش شاهکار دیگری را رقم خواهد زد.

عراقچی به دنبال تداوم تعامل دیپلماسی و میدان است/ او با تداوم روابط مستحکم با چین و روسیه، شاهکار خواهد کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی امور خارجه با اشاره به دلایل مخالفت برخی نمایندگان با برنامه‌های عباس عراقچی گفت: سیاست‌گذاری کار وزیر نیست و جای دیگری است و وزیر در این زمینه مجری است، ضمن اینکه آقای عراقچی تاکنون وزیر نبوده و یک عضو تیم مذاکره کننده بوده که ذیل یک وزارتخانه با سیاست‌هایی که جای دیگری تمشیت می‌شده است مثل شورای عالی امنیت ملی فعالیت کرده است. اگر ابهامی در این زمینه داریم باید جای دیگری سوال کنیم.

وب در رابطه با بخش دیگری از مخالفت نمایندگان با وزیر پیشنهادی امور خارجه ادامه داد: خانواده شهدا و ایثارگران نور چشم و مایه افتخار ما هستند کما اینکه فراموش نمی‌کنم در دوران دانش‌آموزی شاهد شهادت تعدادی از معلمان و دوستان و اطرافیانم بودم، اما عراقچی هم یکی از آن‌ها است که در ۸ سال دفاع مقدس یعنی از سال ۶۰ تا ۶۸ پاسدار رسمی بوده و در جبهه‌ها خدمت کرده است و اشتباه کرد که این موضوع را در رزومه خود درج نکرده است.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه تصریح کرد: آقای عراقچی اعلام کرد که وابسته به هیچ فردی از افراد گذشته نیست کما اینکه اذعان کرد یک روز فردی در این وزارتخانه وزیر بوده است، اما الان قرار است من وزیر شوم، عباس عراقچی، عباس عراقچی است و ادامه دهنده مسیر دیگری نیست و مستقل از هر جریانی است و قول داد راهکار‌ها و سیاست‌های کلی نظام و قوانین مجلس را اجرا کرده و مطیع رهبر معظم انقلاب باشد.

آزادی‌خواه یادآور شد: آقای عراقچی در جلسات تأکید کرد که حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، تأمین منافع ملی، افزایش ثروت ملی، تأمین امنیت ملی، ارتقاء قدرت و حفظ عزت ملی برای ما مهم است ضمن اینکه رویکرد وی برای آینده تعامل بین دیپلماسی و میدان بود کما اینکه روح شهید حاج قاسم سلیمانی شاد که این میدان را به ما آموختند و دیکته کردند که به عنوان گذاره سیاسی قرائت می‌شود و عراقچی نیز می‌خواهد مطابق این دیپلماسی و میدان تعامل ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اظهار کرد: آقای عراقچی به کارگیری همه توان برای خنثی‌سازی تحریم‌ها را از جمله برنامه‌های خود دانست که آرزوی ما است و آمریکا محکوم خواهد شد، از سوی دیگر تداوم روابط مستحکم با چین و روسیه در برنامه‌هایش شاهکار دیگری را رقم می‌زند. همچنین حمایت همه جانبه از محور مقاومت موضوعی بود که قول داد کمک و مراقبت کند تا آن جریان مرموز و تروریسم که مهمان عزیزمان شهید اسماعیل هنیه را در خاکمان مورد بی‌احترامی قرار داده و به شهادت رساند این محور مقاومت را تقویت کند.

وی افزود: مقابله جدی با سیاست‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی، استفاده منطقی از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و رویکرد مبتنی بر منویات رهبری و مصوبات شورای عالی امنیت ملی که بر اساس آن‌ها سیاست گذاری کند و کار را به جریان بیندازد از دیگر مواردی بود در برنامه‌هایش قرار داشت.

آزادی‌خواه یادآور شد: آقای عراقچی اذعان کرد رفع تخاصم با آمریکا شاید نشود چرا که آمریکا خوی وحشی‌گری، تروریسم و استکبار دارد، اما مدیریت تخاصم موضوعی است که امیدواریم به جریان جدید در جهت تأمین منافع ایران منتهی شود.

وی با اشاره به تجربه سفر به کشور‌های همسایه و تأکید آن‌ها بر اهمیت صادرات ایران گفت: از برنامه‌های آقای عراقچی تعامل با ۱۵ کشور هم مرز با ایران که برخی با ما مرز مشترک خاکی دارند بود و در واقع این دیپلماسی با جهان اسلام محسوب می‌شود چرا که یک چهارم کشور‌های دنیا مسلمان هستند و در همسایگی با ما قرار دارند.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برنامه‌های خود را ارائه داده و توسط این کمیسیون به عنوان تخصصی‌ترین کمیسیون در این حوزه برای تصدی وزارت امور خارجه واجد صلاحیت شناخته شد ضمن اینکه انتظار داریم قانون اقدام راهبردی که رهبر معظم انقلاب فرمودند قانون بسیار خوبی است که کشور را از سرگردانی نجات داد را به عنوان یک قانون مترقی اجرا کرده و راهبرد‌ها و مذاکرات خود را بر این مبنا تعیین کند.

گفتنی است، دومین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و در نوبت عصر نیز ادامه خواهد یافت. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر