کد خبر: 196968
A
پزشکیان در صحن مجلس:

دروغ نخواهیم گفت/ به شدت به اصلاحات معتقدم/ موظف هستیم حق و عدالت را پیاده کنیم + فیلم

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که به شدت به اصلاحات برای پیاده‌سازی حق و عدالت معتقدم، گفت: ما، دروغ نخواهیم گفت و غیرصادقانه و منافقانه با هیچکس برخورد نخواهیم کرد؛ این باور و اعتقاد ماست. اگر به اصلاحات معتقدیم، برای این است که حق و عدالت در جامعه به آن شکلی که باید باشد، نیست.

دروغ نخواهیم گفت/ به شدت به اصلاحات معتقدم/ موظف هستیم حق و عدالت را پیاده کنیم + فیلم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در جلسه عصر امروز (شنبه ۲۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی در ادامه فرآیند بررسی کلیات برنامه‌ها و رویکردهای دولت چهاردهم، گفت: روش برون‌رفت از وضعیت فعلی بسیجی است که همه در آن بودند نه بسیجی که فقط متعلق به یک گروه است.

وی افزود: ما پایبند به قانون و آن چیزی هستیم که رهبر انقلاب اراده و امضا کرده‌اند. ۲۰ سال است که سند چشم‌انداز را نوشته‌ایم، ولی فقط با هم دعوا کرده‌ایم. الان وضعیتی نیست که با هم دعوا کنیم؛ من هر چه گفتم در عمل امتحانم کنید.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که فهرست وزیران پیشنهادی براساس مشورت و خرد جمعی تهیه شده است، اظهار داشت: به پیر و پیغمبر این وزرا حاصل تفاهم کسانی است که باهم نشستیم و مشورت کردیم. بدون مشورت به اینجا نیامده‌ایم و با ارکان نظام هم مشورت کرده‌ایم‌

پزشکیان تصریح کرد: اصولی دارم و آن حق و عدالت است؛ برای آن اصلاحات می‌کنم و به شدت به اصلاحات معتقدم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن پیاده نشود بر هر مسلمانی است که قیام کند و اصلاح انجام دهد.

وی ادامه داد: ما، دروغ نخواهیم گفت و غیرصادقانه و منافقانه با هیچکس برخورد نخواهیم کرد؛ این باور و اعتقاد ماست. اگر به اصلاحات معتقدیم، برای این است که حق و عدالت در جامعه به آن شکلی که باید باشد، نیست.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تا جایی که از دستم بربیاید و زنده باشم و بتوانم، حق و عدالت را پیگیری و اجرا خواهم کرد؛ اما کسانی که مدیریت می‌فهمند ،می‌دانند که حل مشکلات، دفعتاً ممکن نیست.

وی ادامه داد: ما باید دست به دست هم بدهیم و مسیری که مشخص است را براساس حق و عدالت پیش برویم و دنبال منافع خود و جناحمان نگردیم. 

پزشکیان خاطرنشان کرد: این مجلس است که باید چارچوب را مشخص و مسیر را ریل‌گذاری کند؛ تابحال هیچ قانونی به خاطر اینکه غیرعادلانه است، از شورای نگهبان به مجلس برنگشته است. اگر مشکلی در کشور وجود دارد، به خاطر لوایح و قوانینی است که ما تصویب کردیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بپذیریم که باید عدالت و حق را در جامعه پیاده کنیم و نباید بخاطر قدرت دعوا کنیم. بپذیریم که رمز موفیت ما وحدت، انسجام و هم‌پیمانی ما در رفتن به سمت چشم‌انداز و سیاست‌ها است.

پزشکیان ضمن درخواست از نمایندگان برای رای دادن به همه وزیران پیشنهادی، گفت: با قدرت به همه وزیران رای بدهید تا در مسیری که رهبر انقلاب مشخص کرده بسیج بشویم تا یک صدا در برابر تحریم‌ها و تهدیدها بایستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ما نیاز به وحدت داریم. ما همه را باید جذب بکنیم. خواهش می‌کنم نمایندگان مجلس کمک بکنند.

گفتنی است، اولین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) با حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و تمام وزیران پیشنهادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس آغاز شده است. 

volumeVideo: 6.98M | durationVideo: 00:02:14
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر