کد خبر: 196967
A
نماینده موافق کابینه پزشکیان:

انتخاب وزیران پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده/ یک دولت فراگیر معرفی شده است

زارع، نماینده موافق کابینه پیشنهادی پزشکیان گفت: انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده و یک دولت فراگیر استفاده از نخبگان مختلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و اجتماعی معرفی شده است.

انتخاب وزیران پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده/ یک دولت فراگیر معرفی شده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، رحیم زارع نماینده آباده در جلسه عصر امروز (شنبه ۲۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه‌ها و رویکردهای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار داشت: امروز کنار هم هستیم که مجموعه مدیریت کشور را انتخاب کنیم و به رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی او رأی دهیم، قطعاً آینده تکرار گذشته نیست اما مدیریت عامل رشد بالندگی و حیات کشور است.

وی افزود: امر مدیریت برای رشد باید مورد توجه قرار بگیرد و در جهان کنونی که آشفتگی اقتصادی و پدیده تروریسم و نوسان نرخ ارز و تقاضای بی‌ثبات مصرف کننده آب‌های متلاطمی هستند که حوزه‌های مختلف اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و صنعتی باید از میان این آب‌های متلاطم مسیر را در پیش بگیرند.

نماینده موافق اصول کلی برنامه دولت چهاردهم اظهار کرد: وضعیت فعلی ما ناترازی بودجه و وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه که بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای صندوق‌های بازنشستگی امسال اختصاص یافت، همینطور کاهش سهم تملک‌های سرمایه‌های دارایی به عمومی در بودجه کل کشور شرایط فعلی حاکم بر کشور است.

زارع ادامه داد: متوسط طول عمر طرح‌های عمرانی در کشور از ۱۰ سال به ۱۸ سال رسیده است. شکاف بین منابع در انتشار اوراق نامنظم در اوراق بدهی دیگر مشکلات هست همچنین آسیب پذیری در بودجه هدفمندی یارانه‌ها و شوک‌های قیمتی و مقداری نفت همچنین عدم تحقق منابع مولدسازی دارایی‌های دولت و پرداخت یارانه پنهان که بیش از ۵۵ میلیارد یورو در حوزه بنزین در حوزه گازوئیل و گاز صنعتی یارانه پرداخت می‌شود که موجب ناترازی انرژی شده است.

وی افزود: ارز چند نرخی و افزایش بی‌رویه مهاجران غیرقانونی به کشور همچنین بحران آب و آلودگی هوا و مشکلات بخش‌های مختلف بهداشت درمان همچنین رانت فساد و بهره‌وری پایین و وضعیت اسفبار خودرو مسکن همچنین نیروی کار و معیشت مردم و فقر مطلق که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

زارع ادامه داد: با وجود تحریم‌ها و بنیه تولیدی ضعیف برخی از دوستان انتقاد می‌کنند و می‌گویم که امروز بحث آقای پزشکیان است و موضوع خواسته‌های یک ملت مطرح است. کابینه از جهات گوناگون نقاط مثبت دارد و به نظر من تراز فایده و هزینه این وزرا به سوی فایده سنگینی می‌کند. وقوف کامل به برنامه وزرا داریم و در هفته گذشته برنامه آنها را شنیدیم اما در هیچیک از نظرات ابراز شده دلیل متقنی که بتوان بر اساس آن این کابینه را رد کرد وجود ندارد. از همین جا به آقای پزشکیان به خاطر چنین ترکیبی در کابینه تبریک می‌گویم.

وی افزود: انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده و یک دولت فراگیر استفاده از نخبگان مختلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و اجتماعی معرفی شده است. علاوه بر این ۱۹ وزیر هزاران مدیر دیگر در جامعه قرار است انتخاب شوند و این دو قطبی را ایجاد نکنیم. محور قرار دادن برنامه هفتم توسعه دلیل موافقت من با برنامه دولت است.

زارع گفت: تیم اقتصادی رئیس جمهور برنامه و اوضاع و احوال خوبی دارد و افراد متخصص خوش‌نامی هستند و در حوزه سیاسی و امنیتی هم افراد با سابقه خوبی معرفی شدند به همین دلیل موافق هستم که کلیت کابینه با شعارهای رئیس جمهور همخوانی دارد.

وی بیان کرد: من سابقه بسیاری از وزرا نظیر آموزش و پرورش بهداشت درمان و گردشگری را می‌دانم. همینطور وزرای در حوزه راه و کشاورزی و نیرو همچنین صنعت و معدن کسانی هستند که امروز برای سربلندی مردم آمدند. از همکاران می‌خواهم که به کلیات برنامه‌های رئیس جمهور رأی موافق بدهند. مجلس دستگاه نظارتی به هر وزیری که در آینده ناتوان بود مجلس می‌تواند سوال بپرسد و استیضاح کند همینطور تحقیق و تفحص انجام دهد و این بعد نظارتی در اختیار مجلس است.

گفتنی است، اولین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) با حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و تمام وزیران پیشنهادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس آغاز شده است. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر