کد خبر: 196952
A
نماینده موافق کابینه پیشنهادی:

دولت چهاردهم اجازه نداده که تندروهای سیاسی در قلب کابینه قرار بگیرند/ پزشکیان خود را سرباز ولایت و نظام می‌داند

فلاحی، نماینده موافق کابینه پیشنهادی پزشکیان با بیان این که دولت چهاردهم اجازه نداده است که تندروهای سیاسی طیف‌های گوناگون در قلب کابینه قرار بگیرند، گفت: آقای پزشکیان در انتخاب اعضای کابینه از خط قرمزها عبور نکرده و افتخارشان این است که خود را سرباز ولایت، سرباز نظام و سرباز ایران زمین می‌داند.

دولت چهاردهم اجازه نداده که تندروهای سیاسی در قلب کابینه قرار بگیرند/ پزشکیان خود را سرباز ولایت و نظام می‌داند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام، شیروان و چرداول در مجلس صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد) در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: ایران یک تن واحد است و اقوام و ادیان و مذاهب گوناگون جان و روح این تن واحد هستند و هیچ کس از ما حق ندارد این تن واحد را شرحه شرحه کند. 

وی افزود: من به عنوان یک ایرانی، یک کرد به عنوان یک مسلمان و یک ایلامی اعلام کنم که افتخار ما این است که خون پاک اقوام، ادیان و مذاهب بر خاک سرزمین گلگون کفنمان در هم آمیخته و عجین شده از درخت تناور ایران بزرگ حمایت حفاظت کرده است.

فلاحی عنوان کرد: کابینه دکتر پزشکیان هم مانند گذشتگان خود واجد نقاط قوت و ضعفی است و اگر انصاف داشته باشیم باید اعلام کنیم که نکات قوتش بر نقاط ضعفش تسلط و تفوق دارد. این کابینه متناسب با شرایط و مطالبه جامعه تعریف شده است جامعه امروز از نگاه حذفی، انحصارطلبی، خالص‌سازی و تندروی خسته شده است، اجازه بدهیم شاید برای اولین بار کابینه‌ای در آرامش شکل بگیرد.

نماینده مردم ایلام خاطرنشان کرد: اتفاقا به واسطه هوشمندی رئیس جمهور بوده که از رقبای خود در قدرت و خدمت استفاده کرده است تا ۴ سال درگیر چانه‌زدن با رقبایش نباشد به جای آن دست یاری دراز کرده است تا همه را دعوت کند در دولت وفاق ملی که به این مملکت خدمت کنند. امروز جامعه ما خسته است و ما نباید برای آن خستگی بیش از حد ایجاد کنیم. 

وی گفت: از نقاط قوت دیگر این کابینه این است که هر چند از چپ و راست و میانه‌روها استفاده کرده اما اجازه نداده تندروهای طیف‌های سیاسی در قلب کابینه‌اش قرار بگیرد.

نماینده مردم ایلام، شیروان و چرداول در مجلس افزود: یکی دیگر از نقاط قوت این کابینه این است که از چهره‌های نسبتا جدید استفاده کرده است و چرخش نخبگان را عملیاتی کرده و مانند اصناف خود قدرت را میان نخبگان سنتی چپ و راست تقسیم نکرده است. 

فلاحی ادامه داد: نقطه درخشان این کابینه معرفی یک بانوی باوقار، متعهد و متخصص است کسی که برخلاف بسیاری از مردان سیاست، آسانسوری بالا نرفته است، وزارتخانه مطبوعش را می‌شناسد و از جنس این وزارتخانه است. 

وی افزود: پشت سر ایشان دلالان سیاسی نیستند پشت سرش زمین خواران و هلدینگ‌های فاسد اقتصادی نیست بلکه پشت سرش نام پدر شهیدش است که روزگاری به خاطر حفاظت از این سرزمین بر خاک افتاد تا پرچم این سرزمین بر خاک نیفتد.

نماینده مردم ایلام، شیروان و چرداول در مجلس بیان کرد: ایشان می‌خواهد به دنیا اثبات کند که برای جمهوری اسلامی مدیریت مردانه نیست، مدیریت یعنی راهبری، مدیریت یعنی اینکه دیگران را در خدمت قدرت سهیم کنیم. ایشان می‌خواهد به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران به دنیا اعلام کند که نظام سیاسی ما فارغ از جنسیت به هر کس که توانایی داشته باشد اعتماد می‌کند. 

فلاحی یادآور شد: من انتظار دارم نمایندگان متعهد و وطن دوست مجلس فرصت تایید تک بانوی کابینه را از خود دریغ نکنند. 

وی افزود: یکی دیگر از نقاط قوت کابینه دکتر پزشکیان این است که تلاش کرده است که وفاق ملی را علیرغم فشارهای مختلف در کابینه خود عملیاتی کند. ما هم از ایشان مطالبه داریم و انتظار داشتیم از زنان بیشتری در کابینه‌اش استفاده کند، انتظار داشتیم از برادران و خواهران اهل سنت و اقلیت‌های دینی استفاده کند اما باید به او فرصت بدهیم نمی‌توانیم قصاص قبل از جنایت کنیم کابینه هنوز تکمیل نشده است انتظار داریم در شورای معاونان حتماً از زنان، جوانان و گروه‌هایی که امروز حذف هستند، استفاده شود.

نماینده مردم ایلام، شیروان و چرداول در مجلس اظهار کرد: یکی دیگر از نقاط قوت ایشان و کابینه‌اش این است که ساختارشکنی نکرده و از خطوط قرمز عبور نکرده‌اند، افتخارشان این است که خود را سرباز ولایت، سرباز نظام و سرباز ایران زمین می‌داند. فرصت بدهیم شاید این بار کابینه‌ای در شان و شرایط مردم شکل گرفت.

فلاحی بیان کرد: ما انتظار کارآمدی از این کابینه داریم انتظار داریم رئیس جمهور و کابینه‌اش در راستای شکل دادن به یک ایران قدرتمند حرکت کند مسیر فرار نخبگان را ببندد، سیاست خارجی عزتمندانه‌ای را رقم بزند با ابزارهای شرافتمندانه تحریم‌ها را خنثی کند.

وی افزود: انتظار داریم ایران بزرگ را برای همه ایرانیان رقم بزند، انتظار داریم تسلیم زیاده‌خواهی‌ها نشود، انتظار داریم به منشور حکومتی ما یعنی نامه امام علی به مالک اشتر متعهد بماند و برایش آرزوی سربلندی داریم.

گفتنی است، اولین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) با حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و تمام وزیران پیشنهادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس آغاز شده است. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر