کد خبر: 196950
A
نماینده مخالف کابینه پزشکیان:

دولت چهاردهم مسن‌ترین کابینه را در تاریخ جمهوری اسلامی دارد

صالحی، نماینده مخالف کلیات کابینه پیشنهادی پزشکیان گفت: دولت چهاردهم مسن‌ترین کابینه را با میانگین سنی ۶۰ سال در بین تمام دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی دارد.

دولت چهاردهم مسن‌ترین کابینه را در تاریخ جمهوری اسلامی دارد

به گزارش خبرنگار سایت دیده‌بان ایران، مسلم صالحی، نماینده مردم اقلید صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد) در سخنانی در مخالفت با کلیات برنامه‌ها و رویکردها کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان، در صحن علنی مجلس گفت: دولت چهاردهم از معدود دولت‌هایی است که سلایق مختلف سیاسی در آن حضور دارد و می‌تواند امید را دل مردم روشن کند. اما این فرصت می‌تواند تبدیل به تهدید شود. اگر اختلافات سیاسی در سطوح وزارتخانه‌ها رخ دهد، مشکل‌ساز خواهد شد.

نماینده مردم اقلید بیان کرد: توجه به جنسیت‌ها و حضور یک وزیر پیشنهادی زن از دیگر محاسن این کابینه است. توجه به اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب از جمله نقاط قوت دولت چهاردهم است.

صالحی اظهار داشت: قرار بود میانگین سنی کابینه جوان‌تر از این باشد. الان تقریبا مسن‌ترین کابینه دولت را در طول دولت‌های انقلاب با میانگین سنی حدود ۶۰ سال داریم. توجه به پراکندگی جغرافیایی نیز در انتخاب کابینه رعایت نشد. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از مردم در کابینه حضور ندارند. استان فارس حتی یک وزیر هم ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: برنامه‌های وزیران پیشنهادی در کمیسیون ها به شکل کلی ارائه شد. انتظار داشتیم کابینه آقای پزشکیان تخصصی تر بود. این امکان وجود داشت تا وزیران تخصصی تر معرفی شوند. متاسفانه برخی از رزومه‌های وزرای پیشنهادی ضعیف است.

صالحی خطاب به پزشکیان گفت: افرادی هستند که برای رای آوردن شما در مجلس سینه سپر کرده‌اند.توهین‌ها و تهمت‌ها شنیدند اما پای عقیده خود ماندند. امیدواریم با نمایندگان مشورت داشته باشید.

گفتنی است، اولین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) با حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و تمام وزیران پیشنهادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس آغاز شده است. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر