کد خبر: 196945
A
نماینده موافق کابینه پیشنهادی:

پزشکیان برای تشکیل دولت وفاق ملی، هزینه سنگینی پرداخت کرده است/ نمی‌توان مملکت را سلیقه‌ای اداره کرد

نماینده موافق کابینه پیشنهادی پزشکیان با تاکید بر این که نمی‌توان مملکت را سلیقه‌ای اداره کرد، گفت: نباید در راستای تشکیل دولت وفاق ملی سنگ‌اندازی کنیم. پزشکیان با تشکیل دولت وفاق ملی و معرفی این کابینه، هزینه سنگینی را پرداخت کرده و پرداخت هم می‌کند.

پزشکیان برای تشکیل دولت وفاق ملی، هزینه سنگینی پرداخت کرده است/ نمی‌توان مملکت را سلیقه‌ای اداره کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، رضا علیزاده، نماینده مردم ورزقان در مجلس صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد) در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت چهارم گفت: در مورد شخص دکتر پزشکیان خودتان از صداقت، شهامت، پاکدستی، امانتداری و وفای به عهد ایشان مطلع هستید.

وی افزود: در تایید خصوصیات شخصی و اخلاقی ایشان همین بس که باعث شد مردم در اقدامی بی‌نظیر در انتخابات جواب مثبت به ایشان دادند و ما افتخار می‌کنیم که امروز در خدمت رئیس جمهوری امین، پاکدست و امانتدار هستیم و جا دارد از آقای پزشکیان به خاطر مواضع انقلابی‌شان در مراسم تنفیذ و تحلیف تشکر کنم.

علیزاده در خصوص موافقت با برنامه‌های دکتر پزشکیان به چند مورد اشاره کرد و گفت: دلیل عمده موافقت من تشکیل دولت وفاق ملی است، اتفاقی که بعد از چند دهه در کشور رخ می‌دهد و ما باید قدردان این حرکت باشیم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس ادامه داد: چند دهه است که هیچکس نخواسته زیر بار این اقدام برود و هزینه آن را پرداخت کند، اما دکتر پزشکیان با تشکیل دولت وفاق ملی و معرفی این کابینه، هزینه سنگینی را پرداخت کرده و پرداخت هم می‌کند.

علیزاده عنوان کرد: اگر مجلس دنبال این بود که وفاق ملی در کشور اتفاق بیفتد، بنابراین اکنون باید همراهی کند ما به بهانه‌های کوچک نباید در راستای تشکیل دولت وفاق ملی سنگ اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: بدنه جامعه ما امروز باید فشار روانی را از روی دولت بردارد. من متوجه هستم که آقای رئیس جمهور اکنون در چه شرایطی تحت فشار قرار دارد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس بیان کرد: مخالفی که قبل از من صحبت کرد مواردی را اشاره کرد. این فشار در حوزه‌های مختلف بر دوش دکتر پزشکیان سنگینی می‌کند. من از عموم جامعه می‌خواهم انصاف به خرج بدهند.

علیزاده خاطرنشان کرد: از نکات مهم برنامه‌های دکتر پزشکیان تاکید ایشان بر رعایت قانون است. همانطور که در صحبت‌هایشان در زمان انتخابات هم تاکید داشتند اکنون هم با انتخاب وزرای پیشنهادی تاکید می‌کنند که باید میثاق ما قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه باشد.

وی گفت: این بسیار مهم است اتفاقی که در کشور می‌افتد می‌تواند بعد از چند دهه وضعیت کشور را سر و سامان بدهد، سلیقه‌ای که نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

علیزاده یادآور شد: تاکید دکتر پزشکیان بر گشایش‌های بین‌المللی با رعایت عزت، حکمت و مصلحت اقدام بسیار خوب و درستی است که امید است اتفاق بیفتد و ما شاهد برون رفت از بن‌بست فعلی باشیم که در اقتصاد ما رخ داده است.

وی افزود: در برنامه‌های آقای پزشکیان بر مواردی از جمله مبارزه با فساد، عدالت محوری، هوشمندسازی دولت، سیاست‌گذاری مبنی بر اطلاعات و روش‌های علمی و کارشناسی، اولویت دادن به منافع مردم در مقابل جناحی و گروهی رفتار کردن، استفاده از کارشناسان توانمند بدون توجه به دیدگاه سیاسی آنها تاکید شده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس اظهار کرد: همچنین تاکید ایشان بر توانمندسازی مردم جامعه، تاکید بر بهینه‌سازی مصرف انرژی است که اکنون در این خصوص با بحران مواجه هستیم بر روی این مساله چندان اندیشیده و تدبیر نشده است و اگر اکنون بر این مساله تدبیر نکنیم شاید تا سه، چهار سال آینده شدیدترین بحران را در حوزه ناترازی‌های انرژی به ویژه گاز داشته باشیم. رئیس جمهور در تمام برنامه‌های خود بر بهینه سازی و فکری برای این ناترازی تاکید دارد.

علیزاده با اشاره به جلوگیری از مهاجرت نخبگان با صدور خدمات فنی مهندسی افزود: همه برنامه‌های دکتر پزشکیان حول این محور است که ما از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم. تاکید وی همواره بر کارآمدسازی دولت، توانمندسازی توده‌های مردم و نهایتاً تشکیل دولت وفاق ملی و ایجاد وفاق و اجماع همگانی در جامعه است و باعث شده بنده امروز به عنوان موافق کلیات برنامه‌های دولت چهاردهم در خدمتتان باشم اما این دلیل نمی‌شود که ما در جزئیات و در مواردی در حوزه وزرای پیشنهادی حرفی نداشته باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جای بحث و انتقاد هم وجود دارد اما بیایید و کلیات را پشتیبانی کنیم و در سطح جامعه علامت مثبت بدهیم که ما هم به دنبال تشکیل دولت وفاق ملی هستیم و ان شاالله با این اقدام باعث توفیقات هر چه بیشتر و روزافزون برای دولت دکتر پزشکیان خواهیم شد و برای ایشان از خداوند منان پیروزی و توفیقات روزافزون آرزومندم.

گفتنی است، اولین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) با حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و تمام وزیران پیشنهادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس آغاز شده است. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر