کد خبر: 196934
A
نماینده موافق کلیات کابینه:

پزشکیان به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیرحذفی است/ رئیس‌جمهور با شعار وفاق ملی، انبوه انتقادات را به جان خرید

نماینده موافق کلیات کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم با تاکید بر این که پزشکیان به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیرحذفی است، گفت: وزرای پیشنهادی، تلفیقی از گروه‌های سیاسی مختلف هستند و رئیس‌جمهور با شعار وفاق ملی، انبوه انتقادات را به جان خرید.

پزشکیان به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیرحذفی است/ رئیس‌جمهور با شعار وفاق ملی، انبوه انتقادات را به جان خرید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، محمدمهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین استان فارس در مجلس صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد) در موافقت با وزیران پیشنهادی پزشکیان، گفت: خیلی خوشبختم که امروز از برنامه‌های دولت چهاردهم دفاع می کنم که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور شخصیتی فرزانه، صادق، مردمی و دانشمند به نام دکتر مسعود پزشکیان هستند.

وی افزود: عنصر تعاملی ما نباید به سمت حذف باشد، بلکه باید به سمت جذب حرکت کنیم، هرچند که جریان‌های سیاسی داخلی در ۴۰ ساله گذشته نتوانستند یکدیگر را از صحنه سیاست حذف کنند. البته هر کدام در گذشته در پی حذف دیگری بودند. اما پویایی جامعه ایرانی و عقبه تاریخی این خاک عزیز اجازه برخورد حذفی را تاکنون نداده است.

وی با بیان اینکه برخورد حذفی با نزاع سیاسی مداوم، سبب امنیتی شدن و خشونت سیاسی و ناکارآمدی می‌شود، تصریح کرد: دکتر پزشکیان با شعار با هم دعوا نکنیم و کنار هم باشیم که آن را درعمل هم نشان داد بر صندلی ریاست جمهوری نشسته است. بر همین اساس باید ضمن وجوه نظارتی مجلس یاری‌گر او باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که رئیس‌جمهور با نحوه انتخاب کابینه خود نشان داد که به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیرحذفی است، گفت: او می‌خواهد سیاست در آغاز راهی قرار گیرد که بتوان سیاست ورزی را بر اساس خرد و خیر جمعی انجام داد نه اینکه طبق حذف دیگری و انحصار گری جمعی در قدرت به سرانجام برسد.

فروردین با تاکید بر اینکه وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور تلفیقی از گروه‌های سیاسی مختلف و بهره گیری از تمام استعدادها است، افزود: رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند که موفقیت رئیس جمهور موفقیت کشور است و مجلس با عنایت به شرایط خطیر موجود می تواند تکمیل کننده وفاق مدنظر رئیس جمهور باشد و مسئولیت دارد چنین راهبردی را توسعه دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس با رای اعتماد خود باید بخشی از فرآیند کاهش منازعات سیاسی، تقویت انسجام اجتماعی و همراهی با رویکرد توافق سازی ریاست جمهور را با هدف تحقق خیر جمعی و مصالح عمومی ایرانیان محقق کند.

وی با بیان اینکه مجلس، دولت، قوه قضاییه و تمام نظام سیاسی کشور در یک کشتی نشسته اند، تصریح کرد: جدایی نظام از دولت، توهمی بیش نیست و این کشتی باید درد ملت ایران را حل کند و بتواند بار شرایط زندگی بهتر را برای مردم تحت فشار اقتصادی و تحریم، به دوش کشد.

نماینده مردم فراشبند و کارزین در مجلس یادآور شد: درباره برنامه‌های فردی صحبت می‌کنیم که در طول دوران نمایندگی که توفیق همراهی با این شخصیت دانشمند را داشتیم، جز صداقت از وی چیز دیگری ندیدم. امروز زمان آن رسیده با توجه به اعتقاد و باورهای قلبی به محرومان که در شعارهای عملی رئیس‌جمهور بود از این شخصیت دانشمند حمایت کنیم.

فروردین ادامه داد: رئیس جمهور با شعار توافق سازی و وفاق ملی، وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد و حتی انبوه انتقادات را به جان خرید و حال مجلس در موقعیتی است که باید در یک تعامل سازنده در چهارچوب وظایف نظارتی خود رای اعتماد دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امید است دولت وفاق ملی پس از رای اعتماد از مجلس، پیگیری مصالح عمومی را با توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و طبق اسناد بالادستی نظام سرلوحه کار خود قرار دهد و مشکلات معیشتی و اقتصاد کشور را حل کند.

گفتنی است، اولین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) با حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و تمام وزیران پیشنهادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس آغاز شده است. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر