کد خبر: 196928
A
نماینده سنی مجلس:

آقای پزشکیان، نه‌تنها صندلی وزارت که چهارپایه معاونت را هم به اهل سنت اختصاص ندادید + فیلم

محمد قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای پزشکیان، شما نه‌تنها صندلی وزارت که چهارپایه معاونت را هم به اهل سنت اختصاص ندادید.

آقای پزشکیان، نه‌تنها صندلی وزارت که چهارپایه معاونت را هم به اهل سنت اختصاص ندادید + فیلم

به گزارش خبرنگار سایت دیده‌بان ایران، محمد قسیم عثمانی، نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد) در مخالفت با کلیات برنامه‌های کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم ضمن انتقاد از بی‌توجهی پزشکیان به وعده انتخاباتی خود مبنی بر استفاده بیشتر از زنان و اهل سنت در هیات دولت، اظهار داشت: شما مدعی تشکیل دولت وفاق ملی هستید به مخالفان خود در دولت وزارت دادید، اما به ۱۵ میلیون اهل سنت کشور، نه یک کرسی وزارت که یک معاونت هم ندادید و در پاسخ به انتقاد من گفتید که ‌«کُردها به من رای ندادند!»

وی افزود: چرا به همراهی و اعتماد ۱۵ میلیون اهل سنت یک صندلی وزارت نرسید؟ وفاق ملی منهای کُرد، بلوچ و ترکمن و اهل سنت مگرشدنی است؟ مردم به تغییر رای دادند، اما ترکیب کابینه نه نشان تغییر که جمع اضداد است، شما به اسم وفاق ملی دولت اشتراکی تشکیل دادید که ثباتی نخواهد داشت و امور کشور را معطل می‌کند.

عثمانی تاکید کرد: آقای پزشکیان! شما از جوان‌گرایی و تغییر و حقوق نادیده گرفته شده زنان و جفای به اهل سنت سخن گفتید. آیا به گفته‌های خوب و زیبای خود عمل کردید؟

نماینده مردم بوکان در مجلس ادامه داد: آقای پزشکیان! شما در کل جامعه بزرگ زنان فقط به یک شیرزن میدان دادید و در بین جامعه اهل سنت به هیچ اهل سنتی اعتماد نکردید.

وی خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان! شما برای تغییر آمده بودید. قرار بود صدای بی‌صدایان باشید و امید را به جامعه برگردانید. تصور ما از وعده‌های شما به اقوام و اهل سنت این بود که همچون مقام معظم رهبری که به یک کرد اهل سنت اعتماد کردند و به فرماندهی نیروی دریایی رساندند، قرار است عمل کنید، اما نکردید.

عثمانی افزود: ما نمایندگان کرد زبان آبرویمان را برای شما گرو گذاشتیم و اهل سنت و کُردها را به عزم شما به تغییر امیدوار کردیم اما در پی خلف وعده شما شرمنده مردم حوزه‌ انتخابیه‌مان شده‌ایم و آبروی ما پیش مردم رفته است. 

volumeVideo: 9.74M | durationVideo: 00:01:33
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر