کد خبر: 196397
A

خالد قدومی، عضو حماس: ایران در سطح بالا به ترور هنیه پاسخ میدهد

رئیس دفتر حماس در ایران گفت که ایران در سطح بالا به ترور شهید اسماعیل هنیه توسط اسرائیل پاسخ خواهد داد.

خالد قدومی، عضو حماس: ایران در سطح بالا به ترور هنیه پاسخ میدهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خالد قدومی رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران در بخشی از گفت و گوی اخیر خود درباره پاسخ مورد انتظار از سوی ایران به ترور اسماعیل هنیه گفت: اجازه دهید، از آخر شروع کنیم، این‌ها موضوعات تخصصی هستند و پاسخ به آن‌ها سخت است و من نیز اطلاعاتی در این زمینه ندارم که بخواهم از این موضوعات مطلع باشم، چرا که بسیار سخت است که بتوان گفت، نحوه پاسخ به چه شکل خواهد بود. تحقق این هدف مهم بی تردید در گروی انسجام و همبستگی داخلی در ایران و همچنین محور مقاومت در پاسخ به دشمن صهیونیستی است.

نکته دومی که مردم باید به آن توجه داشته باشند، این است که ما در برابر یک جنایت و نقض قانون بین‌المللی قرار داریم، این اقدام نوعی ماجراجویی از سوی صهیونیست ها و اقدامی نظامی خارج از مرزهای این رژیم و درون مرزهای کشور مستقل و امنی به نام جمهوری اسلامی ایران است. در عرف و قوانین بین الملل چنین اقدامی مستلزم پاسخ است، به عبارت دیگر هیچ کسی نمی‌تواند به ایران بگوید که پاسخ ندهد یا انتظار داشته باشد که ایران پاسخی به این عملیات ترور نشان ندهد، چون اگر ایران به این اقدام پاسخ ندهد، به مثابه اهانتی شدید به ایران است و دیگر نمی‌‌تواند خود را عضوی از جامعه بین‌المللی قلمداد کند.

در نهایت این‌که موضوع پاسخ، موضوعی حتمی و قطعی است، چون اقدامی قانونی است که درباره آن صحبت کردم. علاوه بر این واکنش ایران موضوعی است که حتی خود ایرانی‌ها ضرورت آن را احساس می‌کنند، این چیزی است که رهبر انقلاب هم در بیانات شان به آن اشاره داشتند، و رئیس جمهور و همه مسئولان ایرانی درباره اش صحبت کردند.

وی در ادامه درباره احتمال پاسخ ایران گفت: بله، به ویژه با فرهنگی که ایرانی‌ها دارند. نه فقط ایرانی‌ها که این مسئله بخشی از واقعیت فرهنگی در شرق است. در فرهنگ شرقی استفاده از این واژه‌ها بار معنایی زیادی دارد، به ویژه در تماس تلفنی آقای پزشکیان با آقای خلیل الحَیَّه، پس از وقوع این جنایت، رئیس جمهور ایران اظهار داشتند که این ضایعه با تمام وجود قلب ما را به درد آورده و چیزی جز واکنش قاطع برای آن متصور نیست. آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در دیدارهای روزهای گذشته تأکید کردند که حتما پاسخ خواهیم داد و پاسخ ما متفاوت و قاطع خواهد بود.

اما نکته سوم این است که تجربه و عمل ثابت کرده که اگر رژیم صهیونیستی پاسخی دریافت نکند به جنایات خود ادامه خواهد داد. ما در ابتدای گفتگو بیان کردیم که مهم‌ترین دلیلی که باعث شده جنایتکاری همچون نتانیاهو به نسل کشی خود ادامه دهد، نبود فشارهای دیپلماتیک از سوی آمریکاست، او چنین فشاری را احساس نمی‌کند. اجازه بدهید تا حتی اینگونه بیان کنم که هیچ فشاری از سوی هیچ طرف رسمی چه در منطقه یا هر جای دیگر احساس نمی‌کند، اما الان شما در عمق خاک خودت مورد هدف قرار گرفتی، آیا نباید پاسخ بدهی!، ایران حتما پاسخ خواهد داد، آن هم نه در حد این جنایت، بلکه بیشتر.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر