کد خبر: 195483
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس: سپاه و وزارت اطلاعات، فردا درباره جزییات ترور هنیه به مجلس گزارش می‌دهند/ ترور با موشک یا پرتابه انفجاری انجام شده/ محل اقامت اسماعیل هنیه از گذشته تحت حفاظت سپاه قرار داشت

یعقوب رضازاده دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس به سایت دیده بان ایران گفت:در نشست روز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس، از برادران سپاه نیز برای شرکت در جلسه دعوت کردیم، ولی دوستان با توجه به این که در حال بررسی موضوع بودند، نتوانستند در آن نشست حضور پیدا کنند، ولی مقرر شده است که بررسی‌های همه‌جانبه درباره نحوه وقوع این ترور توسط عزیزان سپاه انجام شود و جلسه بعد از ظهر یکشنبه (فردا) در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور مسئولان دستگاه‌های امنیتی از جمله مقامات سپاه و وزارت اطلاعات، تشکیل خواهد شد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس:  سپاه و وزارت اطلاعات، فردا درباره جزییات ترور هنیه به مجلس گزارش می‌دهند/ ترور با موشک یا پرتابه انفجاری انجام شده/ محل اقامت  اسماعیل هنیه از گذشته تحت حفاظت سپاه قرار داشت

سایت دیده‌بان ایران،:ترور "اسماعیل هنیه" در ایران، آن هم در شرایطی که رئیس دفتر سیاسی حماس برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید به تهران آمده بود، فضای سیاسی و اجتماعی ایران و سراسر خاورمیانه را ملتهب کرده و بار دیگر شرایط امنیتی خاصی را در منطقه به وجود آورده است . در بیانیه شماره ۳ سپاه پاسداران درباره حاکی از آن است که ایران به‌زودی پاسخ خواهد داد. 

ابهام ها و سوالات بی پاسخ درباره نحوه  و نوع ترور هنیه موضوع داغ رسانه های داخلی و بین المللی است. رویکرد دیگر در موضوع ترور اسماعیل هنیه، مربوط به مساله «نفوذ» است، زیرا براساس اظهارات برخی مسئولان کشورمان، احتمال دست داشتن عوامل نفوذی در این ماجرا وجود دارد. به عبارت دیگر، باید مشخص شود که چه تقصیر یا قصور احتمالی در نحوه حفاظت از یکی از مهمترین مهمانان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور رخ داده است که رژیم صهیونیستی به محل اقامت او پی برده است؟ همچنین باید معلوم شود که آیا این قصور عمدی بوده است یا سهوی و عوامل نفوذی احتمالی، چه همکاری‌هایی برای به نتیجه رساندن طرح ترور شهید هنیه، با دشمنان ایران داشته‌اند؟ 

ترور اسماعیل هنیه بر اثر اصابت یک پرتابه یا موشک به محل اقامت او رخ داد

این‌ها بخشی از ابهاماتی است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که روز چهارشنبه ۱۰ مرداد در ساعاتی پس از ترور اسماعیل هنیه تشکیل داد، پاسخ آن‌ها را از مقامات دستگاه‌های ذی‌ربط جویا شد و در جلسه‌ای که این کمیسیون در روز یکشنبه ۱۴ مرداد (فردا) تشکیل خواهد داد نیز درباره همین مسائل و سایر مباحث موجود درباره ماجرای ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و نحوه پاسخ جمهوری اسلامی به این ترور، بحث و بررسی صورت خواهد گرفت. در همین راستا، آخرین مسائل مطرح‌شده یا در دست بررسی در کمیسیون امنیت ملی مجلس را از «یعقوب رضازاده»، دبیر اول این کمیسیون پیگیری کردیم. 

رضازاده، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران ضمن تسلیت ترور اسماعیل هنیه، اظهار داشت:  اسماعیل هنیه یکی از سرداران جبهه مقاومت بود که شخصا تعداد زیادی از فرزندان، نوه‌ها و بستگان نزدیک خود را در راه آزادی فلسطین تقدیم کرده بود و حالا هم با شهادت خود، نشان داد که سران مقاومت، از نثار خون خود برای آزادی قدس شریف هیچ باکی ندارند. آقای هنیه در ماه‌های اخیر در مناسبت‌های مختلفی از جمله مراسم تشییع شهید آیت‌الله ئیسی و مراسم تحلیف دکتر پزشکیان به ایران سفر کرده بودند و در تمام سفرهای خود نیز با مقام معظم رهبری و بعضی از دیگر مقامات ارشد کشورمان دیدار کرده بودند. 

وی افزود: آنچه تا کنون مشخص شده، این است که شهادت آقای هنیه و محافظ ایشان بر اثر اصابت یک شیء به محل اقامت آن‌ها رخ داده است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بعد از وقوع این اتفاق، عصر روز چهارشنبه بلافاصله تشکیل جلسه داد و در این جلسه، برخی مقامات دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله دکتر شوشتری، مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه، سردار رضاییان، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی کشور، نمایندگان مجلس و جمع دیگری از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند و بخشی از ابعاد ترور شهید هنیه در مورد بررسی قرار گرفت. 

محل اقامت  اسماعیل هنیه از گذشته تحت حفاظت سپاه قرار داشت 

رضازاده با بیان این که محل اقامت شهید هنیه، از گذشته تحت حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشته است، عنوان کرد: در نشست روز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس، از برادران سپاه نیز برای شرکت در جلسه دعوت کردیم، ولی دوستان با توجه به این که در حال بررسی موضوع بودند، نتوانستند در آن نشست حضور پیدا کنند، ولی مقرر شده است که بررسی‌های همه‌جانبه درباره نحوه وقوع این ترور توسط عزیزان سپاه انجام شود و جلسه بعد از ظهر یکشنبه (فردا) در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور مسئولان دستگاه‌های امنیتی از جمله مقامات سپاه و وزارت اطلاعات، تشکیل خواهد شد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که نمایندگان سپاه و وزارت اطلاعات در جلسه چهارشنبه این کمیسیون حضور نداشتند، گفت: لزوم انجام بررسی‌های دقیق پیش از حضور نمایندگان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در مجلس، باعث شد که دوستان سپاه و وزارت اطلاعات در جلسه روز چهارشنبه به مجلس تشریف نیاورند، ولی این عزیزان حتما در جلسه روز یکشنبه مجلس حضور پیدا خواهند کرد. در این جلسه علاوه بر ابعاد ترور شهید هنیه، موضوعات مربوط به شهادت «فواد شکر» که یکی از نیروهای بسیار تاثیرگذار حزب‌الله لبنان و نحوه پاسخ جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های محور مقاومت به این جنایت رژیم صهیونیستی نیز بررسی خواهد شد. 

وی در ادامه تاکید کرد: هم در موضوع ترور شهید شکر و هم در ماجرای به شهادت رساندن آقای هنیه، رد پای مستقیم و واضح رژیم خبیث اسرائل دیده می‌شود و البته شکی نیست که این اقدامت، با هدایت و دستور مقامات آمریکایی انجام شده است، زیرا اسرائیلی‌ها هیچ‌گاه بدون اجازه آمریکا به خودشان جرات نمی‌دهند که چنین اقداماتی را انجام دهند. امیدواریم که جزئیات بیشتری از ابعاد ترور شهید هنیه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس مشخص شود و انشاءلله بعد از استماع گزارش مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط، حتما بخشی از ابهامات افکار عمومی، رفع خواهد شد. 

یعقوب رضازاده

پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی قطعی خواهد بود 

رضازاده با تاکید بر این که با توجه به پیام آیت الله خامنه ای مبنی بر لزوم خون‌خواهی از شهید هنیه، پاسخ ایران به  اسرائیل قطعی خواهد بود، به دیده بان ایران گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، شهید هنیه مهمان عزیز ما بودند که در خاک کشورمان به شهادت رسیده‌اند و به همین دلیل باید به صورت جدی، برای ارائه پاسخی دشمن‌شکن به رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کنیم. همان‌طور که آقای قالیباف، رئیس مجلس نیز در سخنانی که در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه بیان کرد، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم خون‌خواهی از این شهید بزرگوار را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قطعی است. 

بیشتربخوانید: بخشایش اردستانی،نماینده مجلس: ریزپرنده یا سلاحی شبیه موشک از ایستگاه شماره ۲ توچال به محل اقامت اسماعیل هنیه حمله شد

وی در پایان تصریح کرد: شکی نیست که جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک، ضربه‌ای سنگین را به دشمن صهیونیستی وارد خواهد کرد، اما نحوه ارائه این پاسخ در جلسات شورای عالی امنیت ملی که در حضور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است یا تشکیل خواهد شد، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آن جلسات، درباره مسائلی نظیر چگونگی، زمان و مکان این پاسخ تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر