کد خبر: 195395
A
اظهارات مهم نماینده ولی فقیه در استان فارس درباره ترور اسماعیل هنیه؛

دژکام: دشمن در ترور اسماعیل هنیه از عامل "نفوذ" استفاده کرد

لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس اولین مقام رسمی کشور بود که امروز در خطبه های خود، از "عامل نفوذی" در ترور اسماعیل هنیه پرده برداشت. دژکام، امام جمعه شیراز بخشی در خطبه های خود گفت: دشمن ازعامل امنیتی نیز استفاده می‌کند که ترور اسماعیل هنیه در تهران، جنبه ای از این امر بود، از نفوذ نیز استفاده می کند.

دژکام: دشمن در ترور اسماعیل هنیه از عامل "نفوذ" استفاده کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بر یک برنامه متمرکز باشیم تا دولت و ملت بدانند چگونه باید عمل کنند، برنامه هفتم توسعه ملاک خوبی است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در گذشته یک نوع جنگ یعنی تقابل با اسلحه وجود داشته، اما نظریه پردازان غربی در چند دهه اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که اسلحه کشیدن دربرابر ملت ها همیشه موفق نیست و باید در جنگ ترکیبی از هر ابزاری برای سرکوب و عقب نگه داشتن استفاده کرد؛ امروز دشمن دندان تیز کرده و ایران خواه ناخواه درگیر جنگ ترکیبی است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه شیراز با اشاره به آیه ششم سوره مبارکه انفال، ادامه داد: این جنگ در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و شناختی رخ داده و ما نیز برای دفاع در این جنگ همین دستور را داریم که هر چه باعث قوت و قدرت شود آماده می کنیم.

دژکام با اشاره به سخانان رهبر معظم انقلاب مبنی براستفاده دشمن از رسانه، گفت: رسانه ابزار جنگ ترکیبی دشمن است و از عامل فرهنگی استفاده می کند تا هویت ما را مخدوش کند؛ اینکه فرد خود را ایرانی بداند و جسارت به ایران و اسلام را جسارت به خود بداند، به معنای هویت داشتن است، دشمن می‌کوشد این هویت در نسل جدید ایرانی شکل نگیرد تا از جسارت و بی احترامی به کشور و قرآن ناراحت نشود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دژکام اضافه کرد: دشمن ازعامل امنیتی نیز استفاده می‌کند که ترور اسماعیل هنیه در تهران، جنبه ای از این امر بود، از نفوذ نیز استفاده می کند.

وی عنوان کرد: استفاده از تحریم اقتصادی بعد دیگری از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است برای فلج کردن آن است و امروز ۶ سال از روزی که رئیس جمهور آمریکا این هدف را بیان کرد می‌گذرد و اینگونه نشده است.

نماینده ولی فقیه در فارس اطهار کرد: ما باید برای مقابله با چنین جنگ ترکیبی نقشه داشته باشیم و در برنامه هفتم نگاه به جنگ ترکیبی دشمن در ابعاد مختلف وجود دارد و همه جوانب در سیاست‌های کلی و هم در این برنامه توسعه مد نظر قرار گرفته است.

دژکام افزود: رشد اقتصادی، تامین اجتماعی، توزیع عادلانه درآمد، ارتقای نظام سلامت و امنیت همه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است و برای آن برنامه ریزی و بودجه‌ریزی شده است.

بیشتربخوانید:حاجی دلیگانی نماینده مجلس: نمی‌توان وجود افراد نفوذی در ترور اسماعیل هنیه را رد کرد

بیشتربخوانید:بهرامی، نماینده مجلس: به احتمال زیاد عوامل نفوذی داخلی در ترور هنیه نقش داشته اند

بخش دولتی درمان و سلامت فارس نیازمند توسعه است

امام جمعه شیراز با اشاره به توجهی که در ر برنامه هفتم توسعه به بهداشت و سلامت شده ، اذعان کرد: پس از انقلاب عمده توسعه تخت‌های بیمارستانی شیراز در بخش خصوصی بوده و نیاز به توسعه بخش دولتی داریم که باید در این زمینه جدیت داشته باشیم.

وی گفت: امکانات دولتی موجود در بخش بیمارستانی شایسته شیراز نیست و بخش سلامت باید ارتقا یابد و نیازها سنجیده و دنبال شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه شیراز اضافه کرد: امنیت از دیگر ابعادی است که مورد توجه برنامه هفتم و تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته؛ در شیراز نیز ۲ بار با حادثه‌های تروریستی در شاهچراغ (ع) مواجه شدیم که شایسته نبود.

وی اضافه کرد: در نظام اداری اینقدر کاغذبازی زیاد است که مردم را خسته می کند و دستگاه قضایی نیز باید متناسب با پیشرفت کشور تحول یابد تا مردم از ادای حق خود در دستگاه قضا مطمئن باشند؛ این تحول مورد مطالبه رهبری هم هست.

دژکام با اشاره به جریان‌های‌ مطالبه‌گری جوانان، از آنها خواست تا تحقق برنامه توسعه هفتم و سیاست های کلان ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب را مطالبه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر