کد خبر: 195303
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

بهرامی، نماینده مجلس: به احتمال زیاد عوامل نفوذی داخلی در ترور هنیه نقش داشته اند/اسرائیل به دنبال آن بود که اسماعیل هنیه را حتماً در خاک ایران ترور کند/نحوه حضور عوامل ترور و نوع ترور نشان می دهد، نفوذی های دشمن در ترور موثر بوده اند

بهرامی؛ نماینده مجلس دوازدهم درباره نحوه ترور اسماعیل هنیه به دیده بان ایران گفت: بعید است که اسرائیلی‌ها رسما به ترور هنیه اعتراف کنند.اما به احتمال زیاد عوامل نفوذی داخلی در ترور هنیه نقش داشته اند. نحوه حضور عوامل ترور و نوع ترور نشان می دهد، نفوذی های دشمن در ترور نقش داشته اند​

بهرامی، نماینده مجلس: به احتمال زیاد عوامل نفوذی داخلی در ترور هنیه نقش داشته اند/اسرائیل به دنبال آن بود که اسماعیل هنیه را حتماً در خاک ایران ترور کند/نحوه حضور عوامل ترور و نوع ترور نشان می دهد، نفوذی های دشمن در ترور موثر بوده اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، حوالی ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد و در حالی که چند ساعت بیشتر از برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در صحن مجلس نمی‌گذشت، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که برای شرکت در این مراسم به کشورمان سفر کرده بود، به همراه یکی از محافظان خود به نام «وسیم ابوشعبان»، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید. ارگان رسانه‌ای سپاه پاسداران اعلام کرده است که هنیه در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران حضور داشته و روابط‌عمومی سپاه نیز اصابت یک پرتابه به محل اقامت رئیس دفتر سیاسی حماس را عامل شهادت او دانسته است. «خلیل الحیه»، معاون حماس در غزه نیز گفته که یک موشک وارد اتاق خواب شهید هنیه شده است.

جنبش حماس، سپاه پاسداران و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی وقوع این حادثه اعلام کرده‌اند و اگرچه سران این رژیم، مسئولیت این جنایت را نپذیرفته‌اند، اما شواهد و قرائن و تحلیل‌های ارائه‌شده توسط کارشناسان داخلی و خارجی به همراه سکوتی که مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره دست داشتن یا دست نداشتن در ترور اسماعیل هنیه در پیش گرفته‌اند و البته اشاره تلویحی نتانیاهو به کشتن رهبران فلسطینی در نقاط مختلف جهان توسط نیروهای اسرائیل، از این حکایت دارد که هیچ گروهی جز رژیم صهیونیستی نمی‌توانسته است عامل به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی  مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) باشد.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در غزه، رهبران مقاومت را ترور می‌کند 

ترور اسماعیل هنیه در تهران در شرایطی رقم خورد که اسرائیلی‌ها در حدود ۱۰ ماهی که از انجام عملیات «طوفان الاقصی» می‌گذرد، باریکه غزه را به اشغال خود درآورده‌اند و با وجود این که در عملیات‌های زمینی و هوایی پی در پی، ده‌ها هزار نفر از غیرنظامیان فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند، اما هنوز موفق به تضعیف حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در فلسطین نشده‌اند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ابتدای شروع جنگ غزه، هدف خود از حمله به این باریکه را نابودی حماس اعلام کرده بود و در شرایطی که به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها در دستیابی به این هدف ناکام مانده‌اند، آن‌ها در ماه‌های گذشته ترور شخصیت‌های برجسته و فرماندهان محور مقاومت را در دستور کار قرار داده‌اند. 

این نکته‌ای است که «محمد بهرامی»، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران روی آن دست گذاشت و اظهار داشت: ترور کور شخصیت‌های سیاسی و نظامی، آن هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده و هیچ راه پس و پیشی برای این رژیم جنایتکار باقی نمانده است، به هیچ وجه نمی‌تواند یک دستاورد پیروزمندانه برای اسرائیل تلقی شود؛ زیرا سران رژیم هدف خود از شروع کردن جنگ را نابودی حماس اعلام کرده بودند و اگرچه ترور فرماندهان محور مقاومت، آزادی‌خواهان منطقه را داغدار می‌کند، اما در عزم گروه‌هایی که علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند، خللی به وجود نخواهد آورد. 

وی افزود: ۱۰ ماه است که رژیم صهیونسیتی نتوانسته است مقاومت مبارزان فلسطینی را در باریکه غزه که مساحت آن کمتر از نصف مساحت استان تهران است، بشکند و حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی، چه در روی زمین و چه در تونل‌های زیرزمینی، همچنان با اقتدار مشغول درگیری مسلحانه با سربازان اسرائیلی هستند. در این شرایط، رژیم صهیونسیتی که در غزه هم بیشتر به کشتار غیرنظامیان و زنان و جوانان روی آورده است، در خارج از میدان جنگ نیز به ترور فرماندهان محور مقاومت می‌پردازد تا اندکی از شکست‌های خود در جنگ غزه را جبران کند که البته ارتکاب به این جنایت‌ها، فقط شرایط منطقه‌ای را برای اسرائیل سخت‌تر خواهد کرد. 

IMG-20240205-WA0111

ایران حتما پاسخ قاطعی به جنایت رژیم صهیونسیتی خواهد داد 

بهرامی با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی به دنبال آن بود که اسماعیل هنیه را حتما در خاک ایران ترور کند، گفت: صهیونیست‌ها هم در سال‌های گذشته و هم در ماه‌های پس از شروع جنگ غزه، طرح‌هایی را برای به شهادت رساندن آقای هنیه به اجرا درآورده بودند و در برخی موارد نیز ترورهای ناموفقی را علیه شهید هنیه ترتیب داده بودند، اما با توجه به این که جمهوری اسلامی، محور جبهه مقاومت و ستون خیمه مبارزه با اسرائیل محسوب می‌شود، برای اسرائیلی‌ها مهم بود که حتما آقای هنیه را در تهران به شهادت برسانند تا به محور مقاومت ضربه بزنند. 

نماینده مردم دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجاهدت، ایثار و فداکاری خانواده شهید هنیه در میان تمام رهبران مقاومت زبان‌زد بود، زیرا ایشان پیش از آن که خودش به شهادت برسد، تعداد زیادی از فرزندان، نوه‌ها و سایر بستگان خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی تقدیم کرده بود. این مساله نشان می‌دهد که شهادت، آرزوی مرحوم هنیه بود و با شهید شدن ایشان، نه‌تنها هیچ خللی در مسیر مبارزه با اسرائیل پدید نخواهد آمد، بلکه خون ایشان درخت حفظ آرمان‌های فلسطین را آبیاری خواهد کرد. این حادثه همچنین همبستگی محور مقاومت را بیشتر خواهد کرد، زیرا گروه‌های محور مقاومت در کنار یکدیگر، در خونخواهی از شهید هنیه نقش ایفا خواهند کرد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که به دلیل به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه در خاک ایران، ما هم خود را خونخواه او می‌دانیم، قطعا جمهوری اسلامی ایران نیز در زمینه گرفتن انتقام شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اقدام قاطعی انجام خواهد داد. البته نحوه پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی، نیاز به اتخاذ تدابیر خاصی توسط رهبر انقلاب و مسئولان دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور دارد و می‌توانند این پاسخ به صورت مستقیم و از داخل خاک ایران یا به صورت مستقیم و از طریق گروه‌های مقاومت فعال در منطقه یا به هر شکل ممکن دیگر، علیه اسرائیل اعمال کنند. 

نحوه حضور عوامل ترور و نوع ترور نشان می دهد، نفوذی های دشمن در ترور نقش داشته اند​ 

بهرامی با بیان این که شهید اسماعیل هنیه، یکی از چهره‌های اصلی دو دهه گذشته محور مقاومت بود، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی اگر بخواهد مسئولیت این حمله را بپذیرد، عملا اعتراف کرده است که به نقض آشکار قوانین بین‌المللی دست زده و بعید است که اسرائیلی‌ها رسما به ارتکاب این جنایت اعتراف کنند. اما به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر اسرائیل که ماه‌ها است هم از طریق افکار عمومی ساکنان سرزمین‌های اشغالی و هم از طریق افکار عمومی و برخی دولت‌های منطقه و جهان تحت فشار است، صرفا برای این که اندکی از این فشارها را کاهش دهد، به صورت غیرمستقیم یعنی با بهره گرفتن از رسانه‌های وابسته، درباره این که یکی از رهبران مقاومت فلسطین در داخل تهران به شهادت رسیده است، عملیات رسانه‌ای انجام خواهد داد. 

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره نقش عوامل نفوذی در ترور هنیه به دیده بان ایران گفت: با توجه به نحوه ترور اسماعیل هنیه، می‌توان حدس زد که عوامل نفوذی داخلی در وقوع این حادثه نقش داشته‌اند. نحوه حضور عوامل ترور و نوع ترور نشان می دهد، نفوذی های دشمن در ترور موثر بوده اند. ولی تا زمانی که دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور جزئیاتی از این مساله را اعلام نکنند، نمی‌توانیم نظر دقیقی را درباره این مسأله اعلام کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با کسانی که قصور یا بی توجهی داشته اند برخورد شود؛ ما خواهان برخورد با همه عوامل دخیل در ترور هستیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر