کد خبر: 194103
A

مطالبه جمعی از زنان از دولت پزشکیان+اسامی

جمعی از زنان مطالبات خود از دولت پزشکیان را به صورت یک بیانیه با عنوان «مطالبه حضور زنان شایسته در مناصب سیاسی دولت چهاردهم» ارائه دادند.

مطالبه جمعی از زنان از دولت پزشکیان+اسامی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جمعی از زنان مطالبات خود از دولت پزشکیان را به صورت یک بیانیه با عنوان «مطالبه حضور زنان شایسته در مناصب سیاسی دولت چهاردهم» ارائه دادند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«به نام‌ خداوند جان و خرد

خدمت رئیس جمهور منتخب ایران عزیز، 

جناب آقای دکتر پزشکیان، 

با سلام و احترام و تبریک انتخاب جنابعالی به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران و  آرزوی توفیق روزافزون برای حضرتعالی در مسیر توسعه پایدار ایران عزیزمان، از  زمان مشروطه تاکنون زنان ایرانی مسولانه دوشادوش مردان، و حتی گاه پیشتر و  بیشتر از آنان، برای برقراری و تثبیت مردم‌سالاری و حراست از دستاوردهای تاریخی باشندگان راه آزادی و استقلال ایران مشارکت داشته‌اند. تاریخ خود  گواه است که از بدو تاسیس نظام جمهوری اسلامی تا به حال در تمامی بزنگاه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، زنان حضوری فعال و موثر و تمام‌کننده  داشته‌اند؛ در زمانی که کشور مورد تجاوز مهاجمان بعثی بود این زنان  ایرانی بودند که به یک ندای هل من ناصر مسئولین نور چشمان‌شان را عازم جبهه‌ها می‌کردند و خود همپای آنها در جبهه ها و پشت جبهه در راه حفظ کیان وطن می‌جنگیدند.

همین زنان در دوران پساجنگ و در زمانه سازندگی گوی سبقت دانش‌افزایی و مهارت‌اندوزی برای بکاربستن آن در ساختن دوباره وطن از هم‌قطاران مردشان را ربودند. 

جناب آقای رییس جمهور! مگر می‌شود از رفتار انتخاباتی غرورآفرین زنان ایرانی در بسط توسعه سیاسی در دهه هفتاد و هشتاد و نود چشم‌پوشی کرد؟

مگر  می‌شود محوریت زنان ایرانی بر گرم نگه‌داشتن کانون خانواده ایرانی در هنگامه کرونا و در تنگنای معیشتی حاصل از ظالمانه‌ترین تحریم‌های سیاسی و یک‌جانبه آمریکا چشم فروبست؟

اما با تاسف فراوان در تمامی این سال‌ها نه تنها زنان ایرانی علی‌رغم شایستگی‌شان سهم چندانی از قدرت نبرده‌اند بلکه در جایگاه بسیار پایین‌تری از آنچه لایقش هستند و در قرائت مترقی از اسلام به آن توصیه شده، قرار گرفته‌اند.

از آنجایی که مهم‌ترین و به‌عبارتی دیگر تنها وعده‌ انتخاباتی شما رفع تبعیض و برقراری عدالت بود، دوباره نور امیدی به دل‌های خسته از تبعیض زنان ایرانی تابانده شد و ما به‌عنوان بخشی از جامعه زنان با طرح مطالبات حداقلی خود از شما و دولت چهاردهم انتظار داریم که در شکستن یکی از بزرگترین سدهای پیش روی توسعه پایدار ایران عزیز همراه و همدل دلدادگان عزت و سربلندی وطن باشید. ما باور داریم مساعد کردن زمینه برای مشارکت زنان متعهد ایرانی در قدرت از سر موضع مطالبه عزت و مصلحت و حکمت برای ایران و ساختار سیاسی آن است.

بر این اساس در آستانه رویداد مهم چینش کابینه، با مطالبه:

۱. انتخاب حداقل سه وزیر زن در کابینه چهاردهم

۲. تعهد هر یک از وزیران به انتصاب حداقل دو معاون زن

۳. انتصاب دست کم دو زن به عنوان معاون رئیس جمهور

۴. واگذاری حداقل سی درصد از مدیریت‌ سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف به زنان

۵. تخصیص حداقل سی درصد اعضای شوراهای عالی به زنان شایسته، با تجربه، توانمند و مدبر که خوشبختانه تعداد کثیری از زنان جامعه را تشکیل می‌دهند، امید داریم با عنایت پروردگار، مصلحت‌سنجی حاکمیت، خردگرایی جنابعالی و ظرفیت کم‌نظیر زنان ایرانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی کشور، به اهداف عالیه و مشترک دلسوزان میهن دست یابیم و در کنار هم و باهم مهم‌ترین پیچ تاریخی توسعه‌ای را به سلامت پشت سر بگذاریم».

اسامی را (اینجا) بخوانید

 

downloadFile
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر