کد خبر: 192529
A

احتمال ۷ ساله شدن شورای ششم کشور

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران از ارائه طرحی برای ۷ ساله شدن شورای فعلی شهر تهران خبر داد. بنابر گزارش دیده بان ایران؛ چمران گفته طرح تعویق انتخابات شورای شهر به شورایعالی استان ها ارائه شده است. طرح ادعایی چمران در حالی ارائه شده که مجلس یازدهم در آخرین جلسه خود با برگزاری انتخابات شورای شهر تهران در موعد قانونی (پایان دوره چهار ساله شورا)یعنی سال ۱۴۰۴ موافقت کرده بود.

احتمال ۷ ساله شدن شورای ششم کشور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران ازارائه طرحی برای ۷ ساله شدن شورای فعلی شهر تهران خبر داد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بنابر گزارش دیده بان ایران؛ چمران گفته طرح تعویق انتخابات شورای شهر به شورایعالی استان ها ارائه شده است. طرح ادعایی چمران در حالی ارائه شده که مجلس یازدهم در آخرین جلسه خود با برگزاری انتخابات شورای شهر تهران در موعد قانونی (پایان دوره چهار ساله شورا)یعنی سال ۱۴۰۴ موافقت کرده بود. 

مهدی چمران، رئیس شورا در خصوص نتیجه نهایی قراردادهای مربوط به حوزه حمل و نقل و نظر نهایی فرمانداری در این باره اظهار داشت: در قراردادهای مربوط به این حوزه ابهاماتی وجود داشت، لذا فرمانداری به منظور رفع این ابهامات ضمن درخواست مدارک و اسناد بیشتر، خواستار ارسال این اسناد از سوی شورا شد که البته اقدام درستی است، مدارک درخواست شده نیز با طی مراحل قانونی از شهرداری به شورا و سپس به فرمانداری ارسال شد.
وی افزود: طی هفته گذشته نیز جلسه ای پیرامون این موضوع برگزار و مدارک و ابهامات موجود بررسی شده و مورد تأیید قرار گرفت و ان شالله تمام مراحل به  سرعت طی شود. 
چمران در پاسخ به سوالی پیرامون ۷ ساله شدن خدمت دوره ششم شورا، توضیح داد: این دوره فعلاً به کار خود ادامه می دهد اما آنچه مجلس تصویب کرده؛ یک دوره سه ساله است. نظر سایر شوراهای کشور نیز بر همین مدت زمان تأکید دارد. یعنی امکان افزایش مدت زمان خدمت وجود دارد اما نمی تواند کمتر از سه سال باشد و چنین چیزی عملی نیست. موضوع افزایش مدت زمان باید از طریق شورای استان ها پیگیری شده و پیشنهاد آن سپس به مجلس جهت بررسی و تصویب ارائه شود. این موضوع پیش از این هم مطرح و مراحل آن طی شد؛ در این دوره نیز  باید به صورت خارج از نوبت مورد بررسی قرار  گیرد و نظر نهایی، نظر مجلس خواهد بود که باید به تایید شورای نگهبان برسد.
رئیس شورا در ادامه در توضیحاتی تکمیلی در خصوص برگزاری انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره امکان برگزاری انتخابات شوراها عملی نبود چرا که  تعداد شوراها بسیار زیاد است و آماده سازی آنها در این زمان عملی نبوده و بسیار زمانبر  بود. اما اگر قرار باشد با دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری همزمان شود؛ به احتمال زیاد، سه ساله خواهد شد. 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر