کد خبر: 191484
A

رییس دفتر رهبرانقلاب درقم: در آمریکا باید بین "فاسد و افسد" رئیس جمهور انتخاب کنند اما در جمهوری اسلامی، "اصلح" انتخاب می شود

در حال حاضر که آمریکا در آستانه برگزاریِ انتخابات ریاست جمهوری است، به تعبیر خودشان بازی سگ و گربه رخ داده است و اخلاق و انسانیت مفهومی ندارد. مردم ما تردید در انتخاب اصلح دارند، ولی مردم آمریکا تردید در انتخاب بین فاسد و افسد دارند. دروغ، فساد مالی و اخلاقی، رسوایی‌های جنسی و... که در بین نامزدهای انتخاباتی‌شان هست، هیچ آبرویی برای تمدن غرب نگذاشته است.

رییس دفتر رهبرانقلاب درقم: در آمریکا باید بین "فاسد و افسد" رئیس جمهور انتخاب کنند اما در جمهوری اسلامی، "اصلح" انتخاب می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  آیت الله محمدی عراقی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در ابتدای درس فقه‌القرآن خود در تاریخ 10 خردادماه، با تشکر از مردم و دست‌اندرکاران انتخابات در پی برگزاری انتخابات امن، سالم و رقابتی گفت: به‌رغم تلاش‌ها و فعالیت‌های مخرب رسانه‌ایِ دشمن و کوبیدن بر طبل تحریمِ انتخابات، رسانه ملی ظرفیت‌های وسیعی را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار داد و مناظرات نیز با حضور جناح‌های سیاسی، انصافاً نسبت به گذشته با متانت و نجابت بیشتری برگزار شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ با بیان اینکه معمولاً در سایر کشورها، انتخابات با درگیری و حتی کشته و مجروح شدن عده‌ای اتفاق می‌افتد، به انتخابات آمریکا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر که آمریکا در آستانه برگزاریِ انتخابات ریاست جمهوری است، به تعبیر خودشان بازی سگ و گربه رخ داده است و اخلاق و انسانیت مفهومی ندارد. مردم ما تردید در انتخاب اصلح دارند، ولی مردم آمریکا تردید در انتخاب بین فاسد و افسد دارند. دروغ، فساد مالی و اخلاقی، رسوایی‌های جنسی و... که در بین نامزدهای انتخاباتی‌شان هست، هیچ آبرویی برای تمدن غرب نگذاشته است. یکی از تحلیلگران آمریکایی در سی ان ان می‌گوید در هر جمله ترامپ در مناظرات انتخاباتی، یک دروغ بود. توماس فریدمن از دیگر تحلیلگران آمریکا هم تعبیرش درباره ترامپ «فواره دروغ» است.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به سخن یک تحلیلگر چینی در خصوص درگیر بودن جمهوری اسلامی با مسأله حمله نظامی به رژیم صهیونسیتی، فقدان رییس جمهور و انتخابات زودهنگام، بیان داشت: این انتخابات آن‌چنان به‌صورت آرام در حال برگزاری است که گویی در سه ماه گذشته هیچ بحرانی در ایران رخ نداده است.

وی تأکید کرد: نعمت بزرگِ آزادی بعد از 2500 سال استبداد در کشور و نعمت آزادیِ مردم در انتخاب مسئولان، پس از 150 سال دخالت بیگانگان، دستاورد انقلاب و نعمت بسیار بزرگی است که نیاز دارد خداوند متعال را بسیار شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه مردم، آزادانه رئیس‌جمهور و مسئولان نظامشان را انتخاب می‌کنند و نامزدها در آزادی کامل، هرچه می‌خواهند می‌گویند، ادامه داد: البته برخی از اظهارات نامزدها و به‌ویژه مسئولان ستادهای انتخاباتی در تراز نامزدی ریاست جمهوری نبود. اما این نعمت که همه مردم شهری و روستایی و باسواد و بی‌سواد، با آزادی و استقلال، بدون دخالت ابرقدرت‌ها می‌توانند مسئولانشان را انتخاب کنند، نعمت کمی است؟

 

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه انتظار داشتم مشارکت مردم بیش از این باشد، تصریح کرد: امروز تکلیف ما بسیار سنگین است، حتی نسبت به کسانیکه در انتخابات شرکت نکرده‌اند هم وظیفه داریم؛ به‌عنوان طلبه و عالم دینی باید برای دوره دوم انتخابات برنامه‌ریزی کنیم. خون شهدای خدمت، ما را به اقدام و فداکاری فرامی‌خوانند. معمولا مشارکت در دور دوم، کمتر از دور اول است، چراکه مردم احساس می‌کنند با یک‌بار شرکت در انتخابات، وظیفه‌شان را انجام داده‌اند، اما در حال حاضر در شرائط حساس و مهمی از جهت افزایش مشارکت و انتخاب اصلح قرار داریم.

 

وی امتیاز روحانیت را ارتباط یا توده مردم کوچه و بازار دانست و افزود: امیدوارم که در دور دوم انتخابات، اساتید، فضلاء و طلاب عزیز و عموم کسانیکه دغدغه نظام و اسلام را دارند با یک حرکت مضاعف، مردم را به مشارکت بیشتر و تشکیل یک دولت قوی راهنمایی کنند. لازم است شاخصه‌هایی که امامین انقلاب در معرفی فرد اصلح بیان فرموده‌اند، از سوی مبلغین تبیین شود. در این صورت نه‌تنها کشور در ریل و صراط پیشرفت قرار می‌گیرد و راه شهید رئیسی ادامه خواهد یافت، بلکه نیروهای مؤمن و آزاده در منطقه هم خشنود خواهند شد.

 

آیت الله محمدی عراقی در پایان با اشاره به گفتگوی خود با نیروهای جبهه مقاومت در حاشیه مراسم یادبود رییس جمهور شهید، خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت ابراز می‌داشتند که چشمشان به مردم ایران و میزان مشارکت و فرد انتخاب شده از سوی مردم ایران است. آن‌ها انتظار دارند رئیس‌جمهور آینده ایران همچون شهید رئیسی، پشتیبان مقاومت باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر