کد خبر: 191311
A

شورای نگهبان نامزدهای پوششی را ردصلاحیت کند

در انتخابات‌های ریاست ‌جمهوری، حضور پوششی‌ها به هیچ وجه شایسته جامعه ایرانی نیست. خود پوششی بودن، یکی از نشانه‌های بارز فاقد صلاحیت بودن نامزدهای ریاست‌ جمهوری است. مردم بشدت بابت اینهمه هزینه که برای استفاده نامزدهای پوششی در رسانه ملی می‌شود ناراضی هستند.

 شورای نگهبان نامزدهای پوششی را ردصلاحیت کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی از شورای نگهبان خواست از این به بعد نامزدهای پوششی را ردصلاحیت کند.

در انتخابات‌های ریاست ‌جمهوری، حضور پوششی‌ها به هیچ وجه شایسته جامعه ایرانی نیست. خود پوششی بودن، یکی از نشانه‌های بارز فاقد صلاحیت بودن نامزدهای ریاست‌ جمهوری است. مردم بشدت بابت اینهمه هزینه که برای استفاده نامزدهای پوششی در رسانه ملی می‌شود ناراضی هستند. هزینه رسانه ملی از اموال عمومی و بیت‌المال است. چرا بیت‌المال صرف مطرح شدن افراد پوششی می‌شود؟ علاوه بر این، وقت مردم نیز با رجزخوانی‌های این قبیل افراد تلف می‌شود و از این بابت نیز جامعه و کشور دچار خسران می‌شوند. شورای نگهبان باید عناصری را که سابقه پوششی بودن دارند فاقد صلاحیت بداند زیرا واقعاً چنین افرادی از مصادیق «رجل سیاسی» نیستند.

این روزنامه افزوده است: ممکن است گفته شود برای جلوگیری از ورود افراد پوششی و کسانی که چند بار نامزد شده ولی رای نیاورده‌اند، قانونی وجود ندارد. حل این مشکل برای شورای نگهبان بسیار آسان است. زیرا اولاً شورای نگهبان سابقه عمل کردن به تشخیص خود را زیاد دارد و در این موارد هم می‌تواند به همین روش عمل کند. ثانیاً برای تصویب قانون در این زمینه زمان زیادی لازم نیست به ویژه برای شورای نگهبان البته اگر اراده کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر