کد خبر: 191044
A

سخنگوی ستاد انتخابات: در قانون بازه زمانی برای انصراف نامزد ریاست‌جمهوری پیش‌بینی نشده است

محسن اسلامی در برنامه تلویزیونی گفت: تقاضای ما از نامزدها این است اگر می‌خواهند انصراف بدهند امروز را زمان پایانی قرار بدهند که بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات: در قانون بازه زمانی برای انصراف نامزد ریاست‌جمهوری پیش‌بینی نشده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات، صبح امروز در برنامه تلویزیونی گفت: در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بازۀ زمانی برای انصراف نامزد پیش‌بینی نشده است.

وی اضافه کرد: تقاضای ما از نامزدها این است اگر می‌خواهند انصراف بدهند امروز را زمان پایانی قرار بدهند که بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم.

اسلامی تصریح کرد: در انتخابات مجلس بازه زمانی برای انصراف ۷۲ ساعت قبل از روز رای‌گیری است.

سخنگوی ستاد انتخابات: در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری ۲ مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن مجاز استوی اضافه کرد: براساس قانون ضرب مهر هم از شناسنامه برداشته شده است.

وی با اشاره به اغاز رای گیری از ساعت ۸ صبح فردا اظهار داشت: زمان آغاز رای‌گیری در شعب خارج از کشور ۸ صبح به وقت محلی است.

او درباره تعداد صندوق‌های تدارک دیده شده داخل کشور نیز گفت: در کل کشور ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری و ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه اخذ رای روستایی است.وی همچنین ضمن اشاره به تدارک شعب سایر افزود: همچنین ۴۳ هزار و ۴۲۵ شبعه اخذ رای ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار پیش بینی شده است.

اسلامی با بیان اینکه «انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود»، گفت: براساس اعلام وزارت خارجه ۳۴۰ شعبه اخذ رای در ۱۰۰ کشور برای هم وطنان خارج از کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه «براساس قانون ضرب مُهر هم از شناسنامه برداشته شده و احزار هویت برخط است»، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، متولدین هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵ و سال‌های قبل از آن می‌توانند رای دهند.

اسلامی ادامه داد: چون سامانه احراز هویت برخط است، داده‌های رای دهندگان کنترل می‌شود سپس بعد از احزار، تعرفه کاغذی در اختیار رای دهنده قرار می‌گیرد و در نهایت، افراد رای خود را در صندوق‌های آبی می‌اندازند.

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر