کد خبر: 190485
A

قاضی زاده هاشمی: محل ورود اکثر اعضای دولت سیزدهم به عرصه مدیریت دولت‌های احمدی نژاد بوده است/تورم در ترکیه وضع وحشتناکی دارد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خانم‌ها پس از انقلاب خیلی رشد کردند و نرخ باسوادی آنها به ۹۳ درصد رسیده است، با این حال مشارکت آنها در عرصه اقتصادی پایین است.

قاضی زاده هاشمی: محل ورود اکثر اعضای دولت سیزدهم به عرصه مدیریت دولت‌های احمدی نژاد بوده است/تورم در ترکیه وضع وحشتناکی دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری به سوالات مطرح شده در این برنامه پاسخ داد.

اهم اظهارات قاضی‌زاده به شرح زیر است:

*(درباره حضور زنان در عرصه اقتصادی): خانم‌ها پس از انقلاب خیلی رشد کردند و نرخ باسوادی آنها به ۹۳ درصد رسیده است، با این حال مشارکت آنها در عرصه اقتصادی پایین است.

*باید خانه‌داری به عنوان شغل دیده شود و ظرفیت حضور آنها در اجتماع فراهم شود.

*محل ورود اکثر اعضای دولت سیزدهم به عرصه مدیریت و کارآموخته شدن‌شان، دولت‌های نهم و دهم(دولتهای محمود احمدی نژاد) بوده است.

*(درباره وعده وام یک میلیارد تومانی): طبق نظرسنجی‌ها بین ۹۳ تا ۹۵ درصد جوانان تمایل به ازدواج دارند، به همین دلیل دولت باید موانع را از بین ببرد

*مثلا فقط ۳ میلیون نفر سرباز فراری داریم، یا تحصلاتشان را طولانی میکنند.

*طبق برنامه، ما یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهیم به یک زوج.

*ناترازی بانک‌ها به دلیل دادن این وام‌ها نیست که نخواهیم این کار را انجام دهیم.

*اکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ ازدواج در سال داریم و امکان و منابع آن برای بیش از یک میلیون زوج پیش‌بینی شده است و محدودیت سنی هم ندارد.

*هدیه ازدواج ما در بنیاد شهید هم دو برابر دیگر دستگاه‌ها بود و به این موضوع توجه داریم و در حدود قانونی که می‌توانستیم اقدام کنیم، اقدام کردیم.

*به جز ترکیه که وضع وحشتناکی دارد، همه کشورهای همسایه تورم تک رقمی دارند پس این موضوع تجربه شده است و می‌توان تورم را مهار کرد.

*بانک‌ها اکنون فقط به نورچشمی‌هاشان تسهیلات می‌دهند، در صورتی که باید این موضوع منضبط شود.

*باید بین نقدینگی و رشد اقتصادی ارتباط وجود داشته باشد و نقدینگی، رشد اقتصادی را پشتیبانی کند.

*ما یک سال مانده به پایان برنامه هفتم، تورم به ۶،۷ درصد می‌رسد و تک نرخی می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر