کد خبر: 190406
A

وعده پزشکیان به هنرمندان؛ باید از مداخله نهادهای غیر مسئول در فرهنگ جلوگیری کرد

مسعود پزشکیان گفت: ممیزی باید شفاف و مطابق قانون صورت بگیرد و به هیچ وجه نباید به صورت سلیقه ای صورت بگیرد.ر

وعده پزشکیان به هنرمندان؛ باید از مداخله نهادهای غیر مسئول در فرهنگ جلوگیری کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهور در دور سوم مناظره جمعه شب به اظهارات کاندیداها پاسخ داد.

* اهم اظهارات پزشکیان را در ادامه می خوانید؛

* دولت از حالت مداخله گری در بیاید، سیاست گذار و ناظر بر برنامه باشد، کار را به سازمان ها و نهادها و بخش خصوصی بسپارد.

* ممیزی باید شفاف و مطابق قانون صورت بگیرد و به هیچ وجه نباید به صورت سلیقه ای صورت بگیرد. ممیزی‌هایی که به صورت سلیقه ای باشد را رد می کنم و اجازه مداخله سایر دستگاه ها در حوزه فرهنگ را نخواهم داد.

* پذیریش عقلانی قواعد بین المللی از جمله قانون مالکیت معنوی یک ضرورت است و باید آن را بپذیریم.

* تلاش خواهم کرد، دولت من دولت فرهنگی باشد نه فرهنگ را دولتی کنیم.

* امنیت فرهنگی را برای اهالی فرهنگ تضمین کنیم و از مداخله نهادهای غیر مسئول جلوگیری کنیم، تلاش حداکثری برای بازسازی اعتماد و امیر در میان اهالی فرهنگ خواهم کرد.

* این رویکرد مانع از فرار و مهاجرت نخبگان خواهد شد. نخبگان از کشور خارج می شوند و عده‌ای ناراضی هستند، ما باید تلاش کنیم این اتفاق نی افتد.

* فرهنگ و گذشته خودمان را که پر از افتخار و اسطوره و درس و عبرت است را بازسازی کرده و تبدیل به سریال کنیم، آنچه در این سریال های خارجی نشان داده می شود، ما در سابقه تاریخی خود از آنان عمیق تر است.

* جامعه و انسان ها را با کتاب‌هایی که در سال می خوانند ارزیابی می کنند، جوامعی که در آن ساعت‌های بیشتری کتاب و درس می خوانند، مشکلات اجتماعی و جرم و فساد کمتر است. هر جامعه ای با کتاب دوست باشد مشکلات اجتماعی در آن کمتر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر