سعید جلیلی: مدیریت فرهنگی یک مدیریت عابربانکی نیست /بچه زرنگ، فیلشاه و پسر دلفینی فرصت های ما در بازارهای جهانی هستند
سعید جلیلی گفت: یکی از مهمترین بحث ها این است که بودجه فرهنگی باید در آثار فرهنگی خودش را نشان دهد اینجاست که قاعده مند کردن و استانداردسازی براساس یک منطق و قانون بسیار اهمیت دارد
به گزارش سایت دیده بان ایران ؛سعید جلیلی در دور سوم از سوالات وارد مرحله پاسخ دهی به دیگر کاندیداها شد.
اهم اظهارات جلیلی را بخوانید؛
*رئیس جمهور باید مصرف کننده حرفه ای فرهنگ باشد چون رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزارتخانه ها زیرمجموعه اوست.
*باید نقش فرهنگی را در اداره بودجه هایی که قرار است تخصیص داده شود ایفا کند.
*رئیسجمهور باید بتواند نقش راهبری را در فرهنگ کشور و اداره این بودجههای فرهنگی ایفا کند.
*مدیریت فرهنگی یک مدیریت عابربانکی نیست که پول بدهد گزارش ثمره کارهای فرهنگی مهم است و اینکه این هزاران میلیاردتومان تخصیص داده شده چه آثار فرهنگی دارد.
*یکی از مهمترین بحث ها این است که بودجه فرهنگی باید در آثار فرهنگی خودش را نشان دهد اینجاست که قاعده مند کردن و استانداردسازی براساس یک منطق و قانون بسیار اهمیت دارد برای تولید کارهایی که در عرصه فرهنگ صورت می گیرد.
اگر مدیریت فرهنگی، فرهنگ را خوب نشناسد با اندک چیری دچار خطا می شود.
*بودجه فرهنگی نباید میز و صندلی و دستگاههای چاق و چله شود؛ باید در آثار فرهنگی دیده شود.
*قاعدهمند کردن و استانداردسازی بر اساس منطق و قانون برای تولید کارهای فرهنگی بسیار مهم است.
*اگر مدیر فرهنگی فرهنگ را خوب نشناسد با اندک چیزی ممکن است دچار خطاها و انحراف شود که هم هزینه ها را از بین ببرد و هم کمک لازم را نکند.
*وقتی دبیر شورای عالی فرهنگی بودم نامه ای درباره فیلمی آمد و گفتند خیلی مشکل دارد؛ فیلمنامه را گرفتم دیدم مشکلی ندارد؛ فیلم ساخته شد و خیلی دیده شد و نه تنها به امنیت ملی لطمه نزد بلکه خیلی هم کمک کرد.
*الان ۳۵ صنف داریم که در صنعت سینما مشغول کارند؛ وقتی میبینید از سال ۱۳۶۸ به اینطرف شغل کارکنان صنعت سینما را ذیل صیادان فصلی جنوب ثبت کردهاند! این خیلی عجیب است!
*الان ۳۴ میلیون بازی کننده رایانه ای داریم که هزاران میلیارد تومان گردش مالی آنهاست؛ این فرصت است برای ما.
*وقتی تولیداتی مثل بچه زرنگ و فیلشاه و پسردلفینی دارید که می تواند بازار جهانی پیدا کند اینها فرصتهای شماست.