کد خبر: 190247
A

قالیباف: نزدیک به ۴۰ درصد انرژی مان را بد مصرف می‌کنیم و از دست می‌دهیم / ۴۴ درصد مردم خودرو ندارند و بنزین نمی گیرند ولی برخی خانوارها ۶ خودرو دارند

قالیباف گفت: الان دهک‌های پایین نسبت به بالا، یک به چهارده است؛ در حوزه ثروت دهک‌های بالا ۴۵ برابر دهکهای پایین ثروت دارند؛ انفالی مثل انرژی، مصرفش ۱ به ۲۲ است. بعضی افراد ۲۲ برابر یک خانواده دیگر مصرف می‌کنند. این عین بی عدالتی و ظلم از انفال است که فوری باید اصلاح شود.

قالیباف: نزدیک به ۴۰ درصد انرژی مان را بد مصرف می‌کنیم و از دست می‌دهیم / ۴۴ درصد مردم خودرو ندارند و بنزین نمی گیرند ولی برخی خانوارها ۶ خودرو دارند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛محمدباقر قالیباف در بخش دوم از ۸ دقیقه اول فرصت برای ارائه پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی کارشناسان، گفت: بعضی از مردم را داریم که امکان کار کردن ندارند؛ حتی امکان توانمندسازی‌شان هم نیست. اینجا دولت باید آنها را به طور ۱۰۰درصد تامین کند.

اهم اظهارات قالیباف به شرح زیر است:

*باید بیمه‌ای فراگیر بر اساس نظام تامین اجتماعی چند لایه درست کنیم. تا آنموقع، در همین امسال آنها که در فقر مطلق هستند یا ضعیف شدند را باید جبران کرد.

*دهک‌های پایین نسبت به بالا یک به ۱۴ است. در حوزه ثروت دهک‌ها بالا ۴۵ برابر دهک‌های پایین ثروت دارند. انفال که انرژی برخی افراد ۲۲ برابر خانوارهای دیگر استفاده می‌کنند. به سرعت باید اصلاح شود. برای اصلاح نیاز است که هدفمند انجام دهیم.

*الان دهک‌های پایین نسبت به بالا، یک به چهارده است؛ در حوزه ثروت دهک‌های بالا ۴۵ برابر دهکهای پایین ثروت دارند؛ انفالی مثل انرژی، مصرفش ۱ به ۲۲ است. بعضی افراد ۲۲ برابر یک خانواده دیگر مصرف می‌کنند. این عین بی عدالتی و ظلم از انفال است که فوری باید اصلاح شود.

*باید هدفمند اینکار انجام شود. ۴۴ درصد مردم ما اصلا خودرو ندارند و بنزین نمیگیرند ولی بعضی خانواده ها ۶ خودرو دارند. برخی خانواده ها ۱۴۰ میلیون در سال یارانه بنزین میگیرند و بعضی هیچ نمیگیرند.

*ما نزدیک به ۴۰ درصد انرژیمان را بد مصرف می‌کنیم و از دست می‌دهیم. این مال خانواده‌هاست؛ اجازه بدهیم هرکس کمتر مصرف می‌کند پولش به خودش برگردد.

*در طرحی که داریم هر کس صرفه جویی کرد خودش تصمیم می گیرد که این میزان از دارایی خود را میخواهد تبادل کند و یا در بازار مشترک انرژی در بورس بفروشد یا خیر. چه ریالی باشد چه ارزی. به تشخیص خودش.

*در طرحمان می تواند به نقد تبدیل کند یا تبادل کند یا در بورس ارائه کند. ولی مهم این است که این انفال باید به نفع مردم باشد. و بقیه را دولت در تولید و سرمایه گذاری هزینه کند که کیک اقتصاد بزرگتر شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر