کد خبر: 189939
A

قاضی زاده هاشمی از عملکرد این دو بانک دفاع کرد /به خاطر ارتقای بهره وری در دولت رئیسی در دنیا جایزه گرفتیم

در دور سوم پاسخ به سوالات، قاضی زاده هاشمی به سوالات کارشناسان پاسخ داد.

قاضی زاده هاشمی از عملکرد این دو بانک دفاع کرد /به خاطر ارتقای بهره وری در دولت رئیسی در دنیا جایزه گرفتیم

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛پیش از شروع دور سوم مناظره انتخاباتی سوالات کارشناسان و نخبگان به شرح زیر پرسیده شد:

مصباحی مقدم: یکی از مشکلات جامعه ما تورم مزمن در نرخ بالاست؛ ۶ سال است تورم ۴۰ درصد و بالاتر داریم. شما با این تورم مزمن چگونه می خواهید برخورد کنید؟

طهماسب مظاهری: ریشه اصلی رشد نقدینگی تحمیل دولت به بانکهاست.در صورتی که مردم شما را انتخاب کنند چه برنامه ای برای کنترل و مهار کسری بودجه و مهار تورم در حدودی که در برنامه هفتم پیش بینی شده دارید؟

محمدجواد ایروانی: برای تنظیم نقدینگی به تولید چه برنامه‌ای دارید؟

پیمان قربانی: (با اشاره به ناترازی بانکها با توجه به سیاستها و تکالیفی که به آنها محول شده است)؛ برنامه شما با توجه به تاکید برنامه هفتم بر کاهش ناترازی بانکها، برای اصلاح نظام بانکی و احیای بانکهای ناتراز و حل و فصل بانکهایی که قابلیت احیا ندارند چیست؟

مهدی غضنفری: درباره افزایش نقدینگی گفته شده که موجب تورم می شود. در اقتصاد کلا پارامترها با هم بده بستان دارند و نمیشود فقط یک پارامتر را چسبید. شما چگونگی نقدینگی را مهار می کنید در حالی که نقدینگی که روغن چرخدنده های تولید است را تامین می‌کنید؟

محمدرضا پورابراهیمی: راهکارهای شما با فرض استقرار تحریم‌ها، برای ناترازی بودجه به عنوان اصلی ترین موضوع و مولفه اثر گذار بر شاخصهای اقتصادی کشور چیست؟

اهم پاسخ قاضی زاده هاشمی در واکنش به اظهارات دیگر کاندیداها را می‌خوانید :

*برای مهار تورم باید سه موضوع حل شود. نخست، مسئله پولی و مالی، مسئله بهره وری و مسایل سیاسی. اولی هم کارکرد نقدینگی از سوی بانک مرکزی است.

*درباره بحث بهره‌روی در دولت رییسی برنامه ریزی جدی صورت گرفت که به خاطر ارتقای بهره وری در دولت رئیسی جایزه گرفتیم که گزارش آن در سایت های مختلف هست.

*اینکه در مسایل سیاسی توانستیم بازار ارز را کنترل کنیم به خاطر ثبات فعلیِ مسایل سیاسی است به بیان دیگر ثبات فعلی در بازار ارز ناشی از اقتدار سیاسی است.

* در حوزه اصلاح نظام بانکی باید جلوی حضور افراد غیر مسئول و اعطای تسهیلات سفارشی را بگیریم که در بنیاد شهید اینگونه بود اکنون پرونده های آن باز است که با فشار دادگاه سعی کردیم مقابله کنیم. بسیاری از تسهیلات گیرندگان، تسهیلات را پس ندادند.

*بانک های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت تراز هستند و خوب عمل کردند و باید در ارتباط با وام ازدواج، تسهیلات بدهند.

*عملیات بانکی باید اصلاح شود بودجه، رفتار مدیران کشور را ترسیم می کند که این کار را در بنیاد شهید انجام دادیم که اگر مدیران نتوانند بودجه را مدیریت کنند در واقع باید بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شکل گیرد وقت تنظیم بودجه همه بخش ها می خواهند رویاهایشان برآورده شود. مقداری از ناترازی بودجه از طریق عددسازی هاست.

* ما در دولت مردم، هم قسم با مجلس جدید، باید دست به دست هم دهیم تا بودجه بدون تورم و تراز ایجاد کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر