کد خبر: 189883
A

بطحایی: کاهش هزینه‌های مسکن و درمان معلمان برنامه اصلی پزشکیان برای بهبود معیشت فرهنگیان است

سید محمد بطحایی در خصوص برنامه‌های مسعود پزشکیان در حوزه عدالت آموزشی گفت: گفتمان اصلی پزشکیان عدالت است که جنبه های مختلفی را در برمی‌گیرد که یکی از آنها عدالت آموزشی است. منظور از عدالت آموزشی، دستیابی برابر به فرصت‌های آموزشی صرف‌نظر از تعلق به قومیت‌ها و زندگی در کدام نقطه از کشور است. امروز برای همه ثابت شده آنچه که می‌تواند فردای افراد را رقم زده و تعیین کند، آموزش است.

بطحایی: کاهش هزینه‌های مسکن و درمان معلمان برنامه اصلی پزشکیان برای بهبود معیشت فرهنگیان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید محمد بطحایی در خصوص برنامه‌های مسعود پزشکیان در حوزه عدالت آموزشی گفت: گفتمان اصلی پزشکیان عدالت است که جنبه های مختلفی را در برمی‌گیرد که یکی از آنها عدالت آموزشی است. منظور از عدالت آموزشی، دستیابی برابر به فرصت‌های آموزشی صرف‌نظر از تعلق به قومیت‌ها و زندگی در کدام نقطه از کشور است. امروز برای همه ثابت شده آنچه که می‌تواند فردای افراد را رقم زده و تعیین کند، آموزش است.

عضو کمیته فرهنگیان ستاد انتخاباتی پزشکیان تاکید کرد: افرادی در آینده به موفقیت دست خواهند یافت که امروز در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی از امکانات آموزشی با کیفیت برخوردار باشند. لذا از اصلی‌ترین سیاست‌های دولتی آقای پزشکیان، رفتن به سمت و سوی  عدالت آموزشی به معنای ارتقای کیفیت در حوزه آموزش،برای آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان براساس روحیه عمل‌گرایی خود، معتقد است باید برای موضوعات و مسائلی که کشور را رنج می‌دهد،برنامه‌ای تدوین و اجرا و بر روند آن نیز نظارت شود.

بطحایی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه آموزش توسط صاحب‌نظرانی با سلایق سیاسی مختلف که معتقدند راه نجات آموزش کشور، برابری آموزش است، تدوین شده است، گفت: این برنامه‌ها ناظر بر مناطق کم برخوردار است و در گام اول باید منابع آموزش و پرورش اعم از منابع مالی، اقتصادی، تجهیزات تا منابع انسانی تجهیز شده و به سمت مدارس محروم و کم برخوردار هدایت شود تا بتوان در یک بازه زمانی ۴ساله و با شاخص‌های قابل اندازه گیری به سمت عدالت آموزشی گام برداشت تا این تبعیض و نابرابری که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد را رفع کنیم و در پایان بتوان با ابزار‌های کمی آن را قضاوت کنیم.

وی از برخورد با مافیای کنکور به عنوان یکی از ابزارهای برقراری عدالت آموزشی یاد کرد و افزود: عدالت آموزشی از اجزای مختلفی شکل گرفته که اگر این اجزا در کنار هم قرار بگیرند، عدالت آموزشی محقق خواهد شد در غیر اینصورت عدالت آموزشی یک کلمه دکوری و لوکس خواهد بود که فقط در سخنرانی‌ها قابلیت استفاده دارد.

عضو کمیته فرهنگیان ستاد انتخاباتی پزشکیان افزود: یکی از،مولفه‌هایی که زمینه نابرابری را در سالیان گذشته چندین برابر کرده، شیوه کنکور سراسری است که باعث شده افرادی که از تمکن مالی بیشتر و آموزش‌های با کیفیتی برخوردارند، صندلی‌های بیشتری را در دانشگاه‌ها  رشته‌های معتبری به دست بیاورند  و در مقابل دانش‌آموزی که در فلان شهرستان کم برخوردار زندگی می‌کند و از امکانات آموزشی با کیفیت برخوردار نیست از دانشگاه و مراکز علمی خوب باز می‌ماند که این از مصادیق نابرابری است.

وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی گفت: کسانی که منابع بسیار فراوانی را از قِبَلِ وجود چنین روش‌هایی به جیب می‌زنند و میلیاردها میلیارد درآمد به دست می‌آورند به آسانی کوتاه نمی‌ آیند و اجازه نمی دهند که این راه درآمد برچیده شود.

بطحایی گفت: تیم کارشناسی آقای پزشکیان، با توجه به تجربیات گذشته برنامه‌ای تهیه و در حال نهایی کردن است که بتوان در یک بازه زمانی مشخص، دلشوره و نگرانی دانش آموزان را رفع کرد تا دیگر این دغدغه وجود نداشته باشد که اگر پدرم پول داشت و خرج من می‌کرد، می‌توانستم آینده درخشان تری داشته باشم.

کاهش هزینه‌های مسکن و درمان معلمان برنامه اصلی پزشکیان برای بهبود معیشت فرهنگیان است

وی برای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان گفت: تا زمانی که معلمی نگران معیشت خود باشد و فکرش آزاد نشود، نمی‌توان از کیفیت مطلوب آموزش سخن گفت.

عضو کمیته فرهنگیان ستاد انتخاباتی پزشکیان با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: طرح رتبه بندی از زمان وزارت آقای حاجی آغاز و در دولت آقای روحانی کارهای خوبی در این بخش صورت گرفت و در دولت سیزدهم نیز قدم‌های خوبی برداشته شد. هدف از این طرح، ارتقای معیشت معلمان بوده اما  اکنون به دلیل اختلالاتی که در اجرای این طرح وجود دارد، به ضد خود تبدیل شده و موجبات نارضایتی معلمان را بوجود آورده است.

وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش رفاه فرهنگیان، بالا بردن حقوق آنها است، اظهار کرد: یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان به رفاه بیشتر معلمان کمک کرد، کاهش هزینه‌های آنها است. کاهش هزینه بهداشت و درمان و هزینه مسکن دو مولفه مهمی است که آقای پزشکیان در برنامه‌شان به صورت عملیاتی و کاربردی جهت ارتقای سطح معیشت به آن پرداخته اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر