کد خبر: 189663
A

حمله کیهان به پزشکیان: اداره کشور را دست مشاوران نباید داد/ادراک صحیحی از واقعیات نداری، یا فاقد کفایت هستی!

ارگان مطبوعاتی تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: پزشکیان راه‌حلی برای عرصه اقتصاد ندارد و می‌گوید؛ اگر من الان برای شما نسخه بدهم، قطع یقین بدانید که بی‌ربط گفته‌ام زیرا من کارشناس این کار نیستم؛ باید یادآور شد که چنین وضعیتی برای یک کاندیدای ریاست جمهوری بسیار غیرمنتظره و تعجب‌آور است زیرا امروز اقتصاد ملی عرصه کارزار است و دشمن جنگ اقتصادی را علیه کشور تحمیل کرده است. اینکه در این شرایط، یک کاندیدای ریاست جمهوری از اقتصاد سر در نیاورد و بخواهد اداره دولت را به مشاوران بسپرد، پذیرفتنی نیست و نشان می‌دهد وی یا ادراک و برداشت صحیحی از واقعیات ندارد و یا فاقد کفایت است.

حمله کیهان به پزشکیان: اداره کشور را دست مشاوران نباید داد/ادراک صحیحی از واقعیات نداری، یا فاقد کفایت هستی!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند و این روزها در برنامه‌های تبلیغاتی به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود می‌پردازند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کیهان در گزارش خود مدعی شد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

  پزشکیان: من را اگر در اقتصاد بگذارید قطع به یقین خراب می‌کنم

مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد اقتصادی که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: نباید بدون کارشناسی صحبت کرد و اگر من الان نسخه به شما بدهم درست نیست چرا که باید کارشناسی شود؛ باید ناترازی‌ها توسط کارشناسان حل شود و با همه مطرح شود تا مردم صدمه نبینند و با مشارکت مردم اینها انجام شود.

وی ادامه داد: من نظر کارشناسی نمی‌توانم بدهم و کارشناسان می‌توانند بنشینند، نظر بدهند و بعد با مشارکت مردم اجرا کنیم تا شرمساری هیچ نان‌آوری را نبینیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما نمی‌توانیم بدون سرمایه‌گذاری خارجی و بدون پولی که بتواند آن را جبران کند، بیاییم جراحی کنیم و یک عده را از زندگی ساقط کنیم. دیدگاه من دیدگاه کارشناسی است، اگر من الان برای شما نسخه بدهم، قطع یقین بدانید که بی‌ربط گفته‌ام زیرا من کارشناس این کار نیستم.

پزشکیان گفت: کارشناسان باید بنشیند با هم بحث کنند هر تصمیمی که گرفتند اول با مردم صحبت کنند و اول این دغدغه را در وجودشان داشته باشند که مردم صدمه نبینند بعد با مشارکت مردم اجرا کنند.

وی بیان داشت: من را اگر در اقتصاد بگذارید قطع به یقین خراب می‌کنم. اما اگر برای رسیدن به اهدافی که مشخص است کارشناس داخلی و مشاوران خارجی بگیریم مشخص است که ایده‌آل است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد قیمت بنزین هم گفت: هر حرکتی در این زمینه باید با متقاعد کردن مردم باشد و نباید بدون مشارکت با مردم این را اجرا کنیم تا آن فاجعه پیش بیاید؛ ما باید کاری کنیم هر نان‌آوری شب که به خانه می‌رود شرمنده زن و بچه نباشد.

  یا ادراک صحیحی از واقعیات ندارید و یا فاقد کفایت هستید

پزشکیان راه‌حلی برای عرصه اقتصاد ندارد و می‌گوید؛ اگر من الان برای شما نسخه بدهم، قطع یقین بدانید که بی‌ربط گفته‌ام زیرا من کارشناس این کار نیستم؛ باید یادآور شد که چنین وضعیتی برای یک کاندیدای ریاست جمهوری بسیار غیرمنتظره و تعجب‌آور است زیرا امروز اقتصاد ملی عرصه کارزار است و دشمن جنگ اقتصادی را علیه کشور تحمیل کرده است. در چنین شرایطی تولید ملی پایه و اساس رونق و پیشرفت اقتصادی است و باید اقتصاد عدالت‌بنیان و دانش‌بنیان را دنبال کنیم. از طرف دیگر دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در عرصه اقتصاد و حوزه‌های مرتبط با آن هستیم، برای نمونه ظرفیت‌های مردمی وسیعی در کشور داریم و پیشرفت اقتصادی باید با مردم پیوند بخورد. اینکه در این شرایط، یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بگوید «من را اگر در اقتصاد بگذارید قطع به یقین خراب می‌کنم» یا «اگر من الان برای شما نسخه بدهم، قطع یقین بدانید که بی‌ربط گفته‌ام»؛ از اقتصاد سر در نیاورد و بخواهد اداره دولت را به مشاوران بسپرد، پذیرفتنی نیست و نشان می‌دهد وی یا ادراک و برداشت صحیحی از واقعیات ندارد و یا فاقد کفایت است.

  پزشکیان: کسانی که با صندوق رای قهر کردند بیایند

پزشکیان همچنین در همایش «زنان حامی مسعود پزشکیان» گفت: من هیچ وقت برای گرفتن رای دروغ نگفتم و وعده دروغ ندادم.

وی خاطرنشان کرد: از اعتقادم دست برنخواهم داشت و به حق و عدالت معتقدم.

پزشکیان تصریح کرد: کسانی که با صندوق رای قهر کردند بیایند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در رابطه با حقوق مردم هر کاری بتوانم خواهم کرد. مردها اگر توانستند کاری کنند حتما یک زن قدرتمند کنارشان بوده است.

 حضور جلیلی در جمع کارگران شرکت هپکو و آذراب

سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که پس از سفر به قم، در سومین سفر استانی خود به استان مرکزی سفر کرد، در جمع کارگران شرکت هپکو و آذراب که به انتظار وی نشسته بودند، حاضر شد و پای دردِدل آنان نشست.

جلیلی در بدو ورود به کارخانه هپکو بر مزار شهدای گمنام هپکو حاضر شد و به محضر این شهدای گرانقدر ادای احترام کرد.

کارگران در دیداری بی‌پرده به گفت‌وگو با سعید جلیلی نشستند و دغدغه‌ها، نظرات و ایده‌های خود را بیان کردند. یکی از کارگران در این دیدار صمیمی گفت: از شما می‌خواهیم در صورت موفقیت در انتخابات از واردات ماشین‌آلات راهسازی جلوگیری کنید.

کارگری دیگر خطاب به این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در روزهای سخت شما و شهید رئیسی به هپکو کمک‌ کردید و پشتیبان ما بودید. برخی فکر می‌کنند ما سیاسی هستیم ولی این‌گونه نیست، ما سیاسی نیستم و از صمیم قلب شما را دوست داریم، می‌دانیم شما همیشه پشتیبان ما هستید زیرا یک انسان ولایتمدار و فداکار هستید.

جلیلی سپس در مصلای اراک خاطرنشان کرد: شما دیدید در ۱۰ روز گذشته وزیر خارجه آمریکا  رفت در درون سنا سؤال کردند ایران قرار بود نتواند یک بشکه نفت بفروشد و نماینده آنها گفت الان ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروشد و وزیر خارجه گفت، بله آنها توانستند بر ما فائق آیند و تحریم‌ها را دور بزنند و صوت و تصویر آن را همه دیدند.

وی بیان داشت: همین‌هایی که یک زمان ملت ما را در  تهدید می‌کردند که ما راهبرد فشار حداکثری را علیه شما را به  کار می‌گیریم، با تغییر ریلی که صورت گرفت با  انتخابی که مردم کردید، چه شد نتیجه آن، نتیجه آن شد که همان‌هایی که می‌گفتند،راهبرد فشار حداکثری، رسما اعلام کردند راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورده است و این ادعای ما نیست، عین اظهارات آنها است.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: ما امروز در یک نقطه تاریخی هستیم، کدام ریل را می‌خواهیم ادامه دهیم، کدام مسیر را می‌خواهیم دنبال کنیم، باید بدانیم الان در چه نقطه‌ای هستیم.

جلیلی گفت: امروز ۲ روند تحولات به ما چه می‌آموزد؟ یکی روند تحولات جهانی؛ امروز نه ادعای ما، عین اظهارات کسانی است که نه‌تنها با ما دوست نیستند، بلکه اعلام دشمنی می‌کنند، روند تحولات جهانی به گونه‌ای پیش رفته که قدرت ایران که پشتوانه او که خدا و ملت ایران است، ارتقا پیدا کرده و ایران امروز یک عنصر تاثیرگذار نه‌تنها در  معادلات منطقه بلکه در معادلات جهانی است.

وی اظهار داشت: در درون کشور فرصت‌های فراوان داریم، فرصت‌های بسیار، خداوند اگر به برخی کشورها موهبت‌هایی داده، به یکی دریا، به یکی جنگل، یکی نفت، یکی گاز، یکی معدن، یکی گردشگری یا چیز دیگر داده، شما می‌بینید امروز فرصت ارزشمندی است که خداوند همه مواهب را به ملت ما داده، و از این مهم‌تر در کنار همه این مواهب، یک فرصت بزرگ نیروی انسانی جوان، تحصبل کرده و متخصص داریم.

  جلیلی: در صحنه بین‌الملل فرصت‌ها بیش از تهدیدها است

جلیلی همچنین در برنامه «میزگرد» شبکه سه سیما با اشاره به شعار انتخاباتی «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه» اظهار داشت: شعار انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید عبارت‌پردازی صرف باشد بلکه باید خلاصه‌ای از برنامه کاری نامزد.

وی گفت: ۳۵ سال است در سیاست خارجی فعال هستم. سیاست خارجی یک صحنه کاملا هوشمندانه و واقعی است؛ که برای کشور باید از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببریم و تهدیدها را شناسایی کنیم. باید تحلیل واقعی داشته باشیم که در چه نقطه‌ای هستیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: معتقدیم امروز در صحنه روابط بین‌الملل فرصت‌هایی که وجود دارد بیشتر از تهدیدهاست، کار سیاست خارجی آن است که فرصت‌ها را به شکل درست استفاده و تهدیدها را کاهش دهد؛ عرصه سیاست خارجی عرصه واقعی است نه رمانتیک که خیال‌پردازی کنیم باید واقعیت‌ها را ببینم که در دنیا مناسبت‌ها چیست و چه فرصت‌هایی وجود دارد.

  قالیباف: هیچ جای دنیا فضای مجازی بدون حکمرانی نیست

محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در میزگرد فرهنگی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بدون شک برجسته‌ترین شخصیت فرهنگی ما است و در بیش از ۱۰سال اخیر، رهبر انقلاب بارها به مسائل اقتصادی تاکید داشتند. چرا که مسائل اقتصادی بر مسائل فرهنگی تاثیر دارد. همچنین وقتی از پیشرفت حرف می‌زنیم در ادامه فرهنگ کار، فرهنگ تولید، فرهنگ سرمایه‌گذاری، فرهنگ جهادی مطرح می‌شود.

وی با اشاره جانمایی که در شهر تهران در حوزه سینما و تئاتر انجام شد، تصریح کرد: همچنین باغ کتاب در تراز جهانی ساخته شد و پیوست فرهنگی برای آن وجود دارد و این‌گونه نیست که باغ کتاب را درست کنیم و جای پرت آن را به کتابخانه اختصاص دهیم. امروز بزرگ‌ترین باغ کتاب در تهران با بهترین امکانات و پارک فناوری و دیگر بخش‌ها وجود دارد.

قالیباف با بیان اینکه درحوزه فضای مجازی باید حضور قدرتمندانه و مؤثر همراه با حکمرانی داشته باشیم، تصریح کرد: در غیر این صورت ولنگاری صورت می‌گیرد و هر جایی از دنیا حکمرانی در فضای مجازی وجود دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بدون شک محدودیت در فضای مجازی حتما وجود خواهد داشت، گفت: البته این محدودیت به آن اندازه است که در فضای مجازی ولنگاری نبینیم. همچنین ما مدیران نظام باید فهم این را داشته باشیم که اگر محدودیت قرار می‌دهیم، آسیب‌های آن را هم رصد کنیم و گشایش‌های آن را هم ببینیم. در جایی که در کنترل محدودیت ایجاد کردیم، باید مصون سازی صورت بگیرد که این کار انجام شده است.

قالیباف توضیح داد: امروز بیشتر مشاغل در حوزه فضای مجازی است و بازی‌های اینترنتی در نشر فرهنگ بسیار مؤثر است. از طرفی در یک دوره هفت ساله پنجره طلایی جمعیت قرار داریم و نوجوانان در حوزه بازی‌های یارانه‌ای فعال هستند که در این حوزه به راحتی ادبیات، فرهنگ و باورها دیده می‌شوند. اما از بیش از ۲۰۰ میلیارد دلاری که در اقتصاد بازی‌های یارانه‌ای وجود دارد، سهم کشورما فقط ۱۰ میلیون دلاراست.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم بنا بر همگرایی با دولت شهید رئیسی بود و فقط یک وزیر استیضاح شد، گفت: البته همه وزیران از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات علنی مجلس آمدند و از آنان توضیح خواسته شده و محدودیت زمانی برای اصلاح کارها گذاشتیم. حتی پنج وزیر به مرحله استیضاح رسیدند اما خود دولت آنان را تغییر داد و کار به استیضاح نکشید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حتماً مکلف هستم از حقوق مردم و قانون پاسداری کنیم. اما آیا باید فقط استیضاح می‌کردیم تا در جامعه تنش ایجاد شود؟

  حجت‌الاسلام پورمحمدی: برای رسیدن به اهداف دیپلماتیک باید توان داخلی خود را ارتقا بخشیم

همچنین، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد سیاسی بیان داشت: بحث دیپلماسی و سیاست خارجی از هر جهت برای هر جامعه‌ای مهم است و تبعا برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

  سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است

وی افزود: بحت دیپلماسی و سیاست خارجی از هر جهت بر هر جامعه‌ای مهم است و برای ما هم از اهمیت بیشتری برخوردار است می‌دانیم سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید امنیت جامعه را برقرار کنیم، اظهار داشت: بدون داشتن یک قدرت و توان مناسب ملی نمی‌توان از اقتدار دیپلماتیک برخوردار بود و در عرصه خارجی اهداف، منافع، مصالح و امنیت خودمان را باید تامین کنیم، از این‌رو ابتدا برای رسیدن به اهداف دیپلماتیک توان داخلی خود را باید ارتقا بخشیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم‌ها، تحمیل‌ها و مانع‌تراشی‌های دشمنان است که به ملت ما خیلی فشار آمده است، امروز دیپلماسی ما به طور مشخص باید برنامه‌ریزی بکند تا این موانع از سر راه ملت و توسعه کشور بردارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان سرنوشت ما را تعیین کنند، نباید اجازه بدهیم دشمنان منافع ما را تهدید کنند، نباید اجازه دهیم دشمنان شاخص اقتصادی ما را جابه‌جا و به ما تحمیل کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه منافع ما در سیاست خارجی در فلسطین رقم خورده است، اظهار داشت: آنهائی که می‌‎گویند ما در فلسطین هزینه می‌کنیم به نظرم از منافع، آرمان و امنیت ما و شرایط کشور آگاهی ندارند.

  به قرارم با مردم متعهدم

حجت‌الاسلام  پورمحمدی، همچنین در برنامه «صف اول» گفت: ۲۲ سال در قوه مجریه، ۱۶ سال در قوه قضائیه و ۵ سال در امور علمی کشور فعال بودم. این نکته مهمی است که خیلی می‌تواند به من کمک کند و در همکاری و همگامی با قوا خیلی مهم است. آسانسوری رشد نکردم، بلکه پله به پله بالا آمدم. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: شعار من خرد، شادی و شادمانی است، جامعه با خرد و شادمانی پیش خواهد رفت تا در فرهنگ، اقتصاد و سیاست شکوفا شود، به همین نام دولت خود را «دولت قرار» گذاشتم، قرارهایی که با مردم می‌گذارم و باید انجام شود.

  هیچ وقت با آدم‌های ضعیف کار نکردم

وی گفت: از آنجا که خود کارشناس و مدیری جدی و قاطعی هستم، کار را به افراد کارشناس، مجرب، با دانش، متعهد، مردمی، مردم دوست، کاربلد و جدی با هر سلیقه و گرایشی خواهم سپرد.

  زاکانی: تهیه مسکن نباید برای کسی رؤیا باشد

علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در برنامه «با مردم» شبکه یک سیما اظهار داشت: نشستن در اتاق‌ها و اداره کشور شیوه‌ای است که حاصل سال‌های قبل است و نتیجه آن معلوم است. وقتی مسئولان جدای از مردم زندگی کنند، در خلأ تصمیم‌گیری می‌کنند و واقعیت‌های تلخ و شیرین را متوجه نیستند، ولی شهید رئیسی یکی از مردم و نسبتش با سایر قوا دوستی بود. کسی از او اختلاف ندید. در آخرین جلسه دولت هم به صراحت اعلام کرد که امکان ندارد کسی از من ایجاد دوگانگی در جامعه ببیند.

  با تعارف و لبخند و خجالت نمی‌شود کشور را اداره کرد

وی تاکید کرد: نامزد ریاست جمهوری باید بگوید که با اژدهای هفت سر فساد چه می‌تواند بکند؟ با خان‌ها و خان‌چه‌ها که اقتصاد در سایه را شکل داده‌اند می‌خواهد چه کند. با تعارف و لبخند و خجالت نمی‌شود کشور را اداره کرد. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری فرموده‌ای از مقام معظم رهبری که در اردیبهشت ۸۰ گفتند اگر کسی با فساد برخورد کند زمزمه و نعره‌ها بلند می‌شود، ادامه داد: ما باید بر محور مردم یک راه فعال و تلاش مضاعفی را نسبت به گذشته در حفظ دستاوردهای دولت آقای رئیسی پیش بگیریم. اینکه مردم عزیز تا پای صندوق رای بیایند، کافی نیست. بعد از آن مردم باید در بعد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محور تحولات کشور شوند.

  فرهنگ اولویت قطعی است و اقتصاد فوریت دارد

زاکانی با بیان اینکه فرهنگ برای ما اولویت قطعی است و اقتصاد فوریت دارد، گفت: این دو با یکدیگر هم‌سنخ هستند. برای حل مشکلات اقتصادی رشد دانش که از وجوه فرهنگی است، این امکان را می‌دهد که در کنار کار و سرمایه تا ۷۰ درصد رشد را در اقتصاد خودمان تجربه کنیم. همچنین یکی از تجارب ما این است که برای شکستن دیوان‌سالاری کشور با رجوع به قانون اساسی حکومت ملی و محلی شکل دهیم. می‌توانیم شوراها و شهرداری‌ها را در ادامه دولت ملی و پارلمان ملی در نظر بگیریم.

  این ظلم است که هنوز قرارداد اجاره امسال را نبسته پدر خانواده برای سال بعد تن و بدنش بلرزد

وی اظهار داشت: این ظلم است که ۵۵ درصد هزینه در سبد خانواده برای مسکن خرج شود و هنوز قرارداد اجاره امسال را نبسته پدر خانواده برای سال بعد تن و بدنش بلرزد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به بخش مسکن هم اشاره کرد و بیان کرد: ناظر بر مسکن چهار میلیون وعده داده شده بود، گزارشی در محضر آیت‌الله رئیسی دادیم که می‌توانیم با پلاک‌های ناپایدار و بافت‌های فرسوده آن را تامین کنیم؛ نمی‌شود از زلزله فرار کرد اما می‌توان کاری کرد که جان مردم به خطر نیفتد و در این خصوص دولت باید تدبیر کند که راه‌حل این بود که باید نوسازی انجام شود.

زاکانی افزود: معتقد بودم و هستم که با دادن تسهیلات مشکل مسکن را خود مردم حل می‌کنند.

  کشور نیازمند پوست‌اندازی و یک تحول بزرگ است

وی گفت: کشور ما نیازمند یک پوست‌اندازی است و نیازمند یک تحول بزرگ است، باید به آن سمت حرکت کرد البته مشکلات متعددی وجود دارد اما می‌توان این مشکلات را پشت سر گذاشت و تبدیل به یک فرصت کرد.

  قاضی‌زاده‌ هاشمی: دولت خانواده تعهد می‌کند

 که نرخ تورم را تک رقمی کند

همچنین، سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: برنامه هفتم نیاز به پیوست عملیاتی روشن دارد، مثلا در بحث کیفیت اینترنت و اصلاحات در صندوق‌های بازنشستگی، نیاز به پیوست اجرائی دقیق است که با یک لایحه دوفوریتی که دولت به مجلس ارائه خواهد کرد، اصلاحات انجام خواهد شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر زنجیره‌های گسترده صنعتی تجاری در منطقه ‌ایجاد شود هم توسعه بازار و رقابت ایجاد خواهد کرد و هم نرخ سرمایه‌گذاری منطقه‌ای را افزایش می‌دهد و باید کاری کنیم مردم لذت رشد اقتصادی را بچشند و نحوه توزیع ثروت باید به گونه‌ای باشد که مجموعه رفاه عمومی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کنترل تورم انجام شدنی و قطعی است، افزود: باور نرخ تورم تک‌رقمی در شرایطی که برای هفت سال پیاپی تورم بالای ۳۰ درصد داشته‌ایم، سخت به نظر می‌رسد. جمع کارشناسان اقتصادی داخل و خارج کشور بر این باورند که با یک سلسله اقدامات انضباط بخشی نرخ تورم تک رقمی عملی است.

قاضی‌زاده ‌هاشمی تصریح کرد: دولت خانواده تعهد می‌کند که نرخ تورم را تک رقمی کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره حوزه مسکن نیز گفت: دولت شهید رئیسی عزیز کار بسیار خوبی در بخش مسکن آغاز کرد و مسیری که برادر عزیزمان رستم قاسمی آغاز کرد، آقای بذرپاش ادامه‌دهنده آن هستند. همان مسیری که طی شده را با هماهنگی همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات ادامه خواهیم داد.

وی اظهار داشت: باید اثر قیمت زمین در نرخ مسکن را کاهش دهیم. میزان زمین توزیع شده در دولت سیزدهم در تاریخ پس از انقلاب بی‌نظیر بوده است.  فقط در حوزه ایثارگران ۲۰ هزار قطعه زمین توزیع کردیم که با ۱۰ سال قبل قابل مقایسه نیست.

قاضی زاده ‌هاشمی تصریح کرد: باید زمین رایگان به افراد فاقد مسکن اختصاص یابد یا با قیمتی نازل در حد آماده‌سازی زمین در اختیار متقاضیان قرار داده شود همچنین با درنظر گرفتن تسهیلات برای شهرداری‌ها باید هزینه تولید مسکن را کاهش داد؛ با ارزان کردن زنجیره تولید مسکن، می‌توان تا ۴۰ درصد هزینه ساخت را کاهش داد. اکنون هزینه زیادی در تولید مسکن، خرج مجوزها و کارهای اداری می‌شود. با انبوه‌سازی مسکن و صنعتی‌سازی می‌توان قیمت مسکن را کاهش داد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید شرکت‌های دولتی وارد بازار بورس شوند و به رونق بورس کمک کنند و کم‌کم سهام به مردم به عنوان سرمایه اصلی باز گردد چرا که بخش عمومی اقتصاد است که مجمع سهامداران آن را اداره می‌کنند.

قاضی زاده ‌هاشمی تاکید کرد: بر خانواده و اقتصاد خانواده متمرکز می‌شویم‌ و کاری می‌کنیم مردم با کرامت و عزت زندگی کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تاکسی‌های اینترنتی گفت: حتما به فکر سهمیه بنزین این تاکسی‌ها هستیم.

وی درباره اقتصاد دریا که در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره شده است، اظهار داشت: جمعیت ساحلی کشور باید سه برابر شود؛ الان دو نیم میلیون نفر است که باید به ۷ میلیون برسد. در دولت شهید رئیسی ۲۷ شهر ساحلی تصویب شد. مردم بلوچستان بزرگ‌ترین سرمایه شهرهای ساحلی جنوب شرقی کشور هستند. باید یک تشکیلات توسعه‌گر داشته باشیم و اراضی کشور در ساحل‌ها آزادسازی شود.

قاضی زاده‌ هاشمی همچنین با انتشار ویدئویی در توضیح برنامه‌های دولت خود در حوزه به اینترنت، گفت: متاسفانه در قانون هفتم توسعه در این سطح به عنوان سرعت بخشی به دسترسی‌ها توجه نشده است. هنرمندان، تجار و دانش‌آموختگان رشته‌های اقتصادی به اینترنت وابسته است.

وی ادامه داد: دولت شهید رئیسی با توسعه سرعت اینترنت ثابت کار بسیار خوبی را آغاز کرد که البته در ابتدای راه است و باید به سرعت در سراسر کشور توسعه پیدا کند.

  اهانت بی‌شرمانه ابتکار به شهید رئیسی

اما معصومه ابتکار، معاون روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در نهایت بی‌حیایی و بی‌شرمی گفته است: 

ـ حادثه‌ سقوط هلیکوپتر ایران را از انسداد سیاسی بعد از فوت مهسا امینی که گرفتارش بودیم نجات داد.

ـ حالا یک عده می‌گویند این اتفاق باعث خوشبختی و عاقبت به‌خیری آنها شد ولی ما در جایگاهی نیستیم درباره آن نظر بدهیم.

ـ این اتفاق [سقوط بالگرد] حالا تقدیر الهی بود یا آه و ناله‌ مردم، ایران را از این انسداد نجات داد!

پاسخ این بی‌شرمی‌ها را ملت نستوه و آگاه ایران با حضور میلیونی و برپا کردن تشییع تاریخی شهید رئیسی و یارانش داده‌اند و این به ‌بن‌بست رسیده‌ها را که بدترین اتفاقات و فجایع را به مردم تحمیل کردند، به زباله‌دان فرستاده‌اند.

سعید جلیلی نیز در پاسخ به این اهانت وقیحانه با بیان اینکه ملت ما حادثه تلخ فقدان رئیس‌جمهور را به یک حماسه تبدیل کرد، بیان داشت: آن کسانی که پنجه بر روی آفتاب می‌کشند و جسارت به شهید رئیسی می‌کنند بدانند که امروز همین ملت حافظ خون و آبروی شهید رئیسی است در کنار عزتی که خدا به او داد.

  پاسخ قاضی‌زاده ‌هاشمی به توهین ابتکار: انسداد شمایید

سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی نیز در صفحه شخصی خود خطاب به معصومه ابتکار نوشت: خانم ابتکار! انسداد دولت‌های همفکر شما بودند. انسداد شمایید که با بی‌تدبیری مردم را ناامید و در دوره کرونا با رکوردزنی در آمار مرگ و میر روزانه، آه و ناله خانواده ایرانی را بلند کردید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر