کد خبر: 187939
A

نماینده مجلس: احتمالا برخی افراد که در دستگاه‌های اجرایی بودند مجددا کاندیدای انتخابات شوند

پیمان فلسفی گفت: هر گونه یاس آفرینی و ناامیدی و تسویه حساب سیاسی در جریان انتخابات می‌تواند میزان مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد.

نماینده مجلس: احتمالا برخی افراد که در دستگاه‌های اجرایی بودند مجددا کاندیدای انتخابات شوند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پیمان فلسفی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی در مورد ضرورت ایجاد فضای باز سیاسی برای حضور مردم در پای صندوق رای، گفت: مردم در تمامی دوره‌های انتخاباتی، نقش خود را در انتخاب گزینه اصلح ایفا کرده اند و در این دوره هم این مردم هستند که نتیجه را مشخص خواهند کرد؛ همانطور که امام خمینی (ره) گفتند «میزان رای ملت است».

وی ادامه داد: شورای محترم نگهبان به عنوان عالی‌ترین رکن نظارتی انتخابات، در بستر سازی مناسب برای حضور چهره های سیاسی کارآمد، نقش تعیین کننده‌ای دارد. ما سلیقه‌ های مختلف سیاسی در کشور داریم و امید است که بستر برای همه سلایق فراهم شود و فکر می کنم شورای محترم نگهبان این مهم را مد نظر قرار بدهد.

فلسفی بیان کرد: باید تا روز ۱۰ تا ۱۵ خرداد صبر کنیم تا ثبت نام کاندیداها صورت بگیرد و ببینیم چه چهره هایی وارد عرصه انتخاباتی خواهند شد؛ اما پیش‌بینی می‌شود برخی از چهره‌های سال‌های قبل و افرادی که در دستگاه های اجرایی بودند، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوند و قانون اساسی خوشبختانه شرایطی را برای حضور چهره های مختلف فراهم کرده است و امیدواریم افراد کار آمد از سلایق مختلف در عرصه انتخابات حضور یابند و برنامه‌های خود را ارایه کنند تا مردم بهترین گزینه را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: ما زمان کمی برای تبلیغات داریم و فرصت سازماندهی مناسبی برای مشارکت حداکثری وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد تا مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اولا برای حضور تشویق شوند و دوما بهترین انتخاب صورت بگیرد‌. یعنی مردم از طریق افرادی که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی می شوند باید سیگنال مثبت دریافت کنند و روحیه امید و نشاط بگیرند.

فلسفی در پایان خاطرنشان کرد: هر گونه یاس آفرینی، تسویه حساب سیاسی و شرایط ناشی از رقابت‌های ناسالم می‌تواند مشارکت را کاهش دهد. بنابراین در زمانی که نیاز به جلب حمایت مردم داریم، حتما باید روی دستاوردها و نقاط امید بخش و غرور آفرین کار کنیم و‌به دنبال ایجاد شور و نشاط همگانی در بین آحاد جامعه باشیم. هر کاندیدایی برنامه بهتری برای ایجاد امید و پیشرفت داشته باشد باید مورد اقبال قرار بگیرد اگر چنین کارآمدی در کسی باشد و بتواند برنامه‌ای امید بخش برای چهار سال آینده نظام ایجاد کند باید از او استقبال کرد.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر