کد خبر: 187856
A

وزیر ارتباطات: تا پایان خرداد ۳۰ درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود/ برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری آمادگی کامل داریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را دارد.

وزیر ارتباطات: تا پایان خرداد ۳۰ درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود/ برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری آمادگی کامل داریم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: کشور نیازمند کار اساسی است که آن هم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در لایه‌های است که مشغول آن هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: آخرین حضور رییس جمهور شهید در وزارت ارتباطات که در آستانه روز جهانی ارتباطات بود، افتتاح توسعه شبکه انتقال کشور را داشتیم که از آغاز دولت تا امروز بیش از ۸۰ درصد به ظرفیت آن اضافه شده است. توسعه ۹۵ درصدی شبکه آی پی کشور را داشتیم. در لایه دسترسی هم پروژه بزرگ فیبر نوری، توسعه کسب و کارها و توسعه نسل پنجم را داشتیم.

وی با اشاره به کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته، اظهار داشت: این موضوع مربوط به مساله یکی از ارائه‌دهندگان فضای ابری خارجی بود که برطرف شد و ما مشکلی در شبکه نداشتیم. به منظور قولی که به مردم دادیم که تا پایان خرداد ۳۰ درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود، یک داشبورد طراحی شده که من در گذشته آدرس آن را اعلام کردم که هر ۲ هفته یکبار به روز می‌شود و ارزیابی نهایی آن در خرداد اعلام می‌شود. اگر اپراتورها به تعهدات خود عمل نکنند، حتما با آن‌ها برخورد می‌شود.

زارع‌پور با اشاره به تمهیدات وزارت ارتباطات در زمینه انتخابات، تاکید کرد: بسته به نظر شورای نگهبان نحوه احراز هویت و رای‌گیری به صورت الکترونیکی مشخص خواهد شد. با توجه به تجربه دو یا سه ماه گذشته در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، ما برای هر دو سناریو آماده هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: در انتخابات مجلس در هر دو مرحله دستگاه‌ها به طور کامل متصل شدند و پوشش نزدیک به صد در صدی داشتیم که تجربه ذی‌قیمتی است. اگر شورای نگهبان موافقت کند، ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را داریم.

وی با اشاره به آخرین حضور رییس جمهور در وزارت ارتباطات اظهار داشت: رییس جمهور شهید، از اینکه در بخش فضایی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم، بسیار تمجید کرد و گفت مسیر ادامه پیدا کند. در حوزه تولید محتوا هم اگرچه وزارت ارتباطات وظیفه‌ای ندارد اما به تعبیر ایشان می‌تواند بقیه دستگاه‌ها را برانگیزاند و به آن‌ها کمک کند. 

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در مجموع دستوراتی که رییس جمهور صادر کرد را دنبال می‌کنیم. پروژه فیبر نوری در شهرهای متعدد جلو می‌رود و در فصل تابستان افتتاح می‌شود. 

وی گفت: بنا بود سومین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رییس جمهور برگزار شود که این توفیق از ما گرفته شد و امیدواریم که به زودی با حضور آقای مخبر برگزار شود.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر